Gå til innhold

La Roche-Posay Anthelios XL solkrem SPF50

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har prøvd denne solkremen fra La Roche Posay? Jeg har hørt at den skal ha god beskyttelse mot UVA, og derfor synes jeg den er interessant: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-903383.aspx

Men er det noen som vet hvordan den er i konsistensen? Blir man hvit i ansiktet? Er den veldig uttørkende (så et sted at alcohol denat. står som nr 5 på ingredienslisten)? Hvordan passer den for hud som lett får kviser?

Håper noen har innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som har prøvd denne solkremen fra La Roche Posay? Jeg har hørt at den skal ha god beskyttelse mot UVA, og derfor synes jeg den er interessant: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-903383.aspx

Men er det noen som vet hvordan den er i konsistensen? Blir man hvit i ansiktet? Er den veldig uttørkende (så et sted at alcohol denat. står som nr 5 på ingredienslisten)? Hvordan passer den for hud som lett får kviser?

Håper noen har innspill!

Denne brukte jeg til hele kroppen og ansiktet når jeg var i Afrika i februar. Funket kjempefint og ble ikke brent noen steder. Fikk fin farge. Den er ikke så tykk som man kunne tro og jeg ble ikke hvit i ansiktet men ganske blank. Brukte mineralpudder over for å dempe det litt.

Hva gjelder kviser er jeg litt usikker fordi jeg hadde en del allerede, men tror ikke den gjorde det veldig mye verre. Uansett tror jeg at jeg skal kjøpe en som er spesielt for aknehud til sommeren å bruke i ansiktet. Til kroppen derimot, super! men: den lager gule merker på hvite klær når du svetter. De har jeg ikke fått bort i vask dessverre. Det var det store minuset.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aknehud og god erfaring med denne fra vichy http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-816445.aspx

Får alltid fin farge, både i norge og utlandet. På kroppen bruker jeg en solfaktor 30 fra Vichy og topper opp med sololje i faktor 40 o løpet av dagen. Faktoren blir jo mye tynnere når vi smører på siden vi smører så tynt.

Skrevet

Den du linker til finnes i to varianter; fluid for fete hudtyper, som er like tyntflytende som melk, og cream for tørrere hudtyper. Jeg har brukt den sistnevnte i flere år, og synes den er grei til min tørre hudtype. Den gir ikke særlig hvitt resultat, men kanskje du får det dersom du er veldig mørk i huden? Det går greit å legge sminke oppå, dersom du er interessert i det. Disse solkremene har den høyeste UVA-beskyttelsen i noen solkremer som finnes på det norske markedet, og derfor veldig fin dersom du har tendenser til å få pigmentflekker i sola.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Heiser denne opp igjen. Flere som har erfaringer?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt fluid-varianten i flere år og kommer ikke til å bytte. Den er helt tyntflytende, trekker greit inn, øynene mine reagerer ikke på den og den tetter ikke porene på meg ihvertfall.

• Liker 2
Skrevet

Jeg brukte denne i ansiktet for første gang i påsken (kremvarianten) og var veldig fornøyd. Har vært plaget med solkrem som renner ned i øynene når jeg svetter men denne reagerte jeg ikke på i det hele tatt. Så denne skal jeg fortsette med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...