AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Jeg har alltid hatt sensitiv hud, men siden jeg bruker gode produkter så har jeg aldri hatt noe 'utbrudd' før. De få gangene jeg har måttet bruke krem med parfyme etc. så har det gått helt fint, ingen umiddelbare reaksjoner. Nå har derimot helvete brutt løs. Lurer på om det er fordi huden min fikk et kuldesjokk fra å komme hjem til -7 grader etter å ha vært lenge i 20 grader. I går kveld begynte jeg plutselig å klø nederst på kinnene og på hendene, og nå er jeg nesten mørkerød med et nuppete utslett disse stedene. Det ser skikkelig hissig ut. Dette har aldri skjedd før! Jeg har hatt tørr hud, javisst, men det er ikke problemet nå. Resten av ansiktet er helt fint, verken stramt eller tørt. Jeg har ikke byttet produkter og huden er generelt fin, men det ser jo ut som jeg har skabb nederst på kinnene. Hva smører jeg på?! Har prøvd hydrokortison. Vanlig krem funker ikke, det har jeg jo brukt hele tiden, jeg trenger et krisealternativ. Vil gjerne ha noe bra i backup i tilfelle det skjer igjen. ...dette ble litt langt, men jeg er forferdet! Er så rart at sånt skjer for første gang i voksen alder, føler jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Ville kjørt på med fuktghetskrem... Om det er kuldesjokk vil det roe seg i løpet av noen dager, men en god fuktighetskrem lindrer mye av kløen/svien.. Og når jeg sier "kjør på" så mener jeg virkelig kjør på... Smør deg hver time om nødvendig
Lotta1 Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Jeg har alltid hatt sensitiv hud, men siden jeg bruker gode produkter så har jeg aldri hatt noe 'utbrudd' før. De få gangene jeg har måttet bruke krem med parfyme etc. så har det gått helt fint, ingen umiddelbare reaksjoner. Nå har derimot helvete brutt løs. Lurer på om det er fordi huden min fikk et kuldesjokk fra å komme hjem til -7 grader etter å ha vært lenge i 20 grader. I går kveld begynte jeg plutselig å klø nederst på kinnene og på hendene, og nå er jeg nesten mørkerød med et nuppete utslett disse stedene. Det ser skikkelig hissig ut. Dette har aldri skjedd før! Jeg har hatt tørr hud, javisst, men det er ikke problemet nå. Resten av ansiktet er helt fint, verken stramt eller tørt. Jeg har ikke byttet produkter og huden er generelt fin, men det ser jo ut som jeg har skabb nederst på kinnene. Hva smører jeg på?! Har prøvd hydrokortison. Vanlig krem funker ikke, det har jeg jo brukt hele tiden, jeg trenger et krisealternativ. Vil gjerne ha noe bra i backup i tilfelle det skjer igjen. ...dette ble litt langt, men jeg er forferdet! Er så rart at sånt skjer for første gang i voksen alder, føler jeg. Hadde tatt en tlf til vaktapoteket og spurt de til råds Kan godt være de har svar vet du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå