Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #1 Skrevet 19. januar 2004 Vi gifta oss i sommer, er i 30-åra, elsker hverandre, og har et helt unikt forhold. Men nå har jeg oppdaget at han har laget en profil på spray-date, hvor han søker etter elskerinne. Han skriver om hvor sexy, velutrustet og utholdende han er. Konfronterte han med dette, og han sier det var bare på fleip!!? Han kunne ikke tenke seg å være utro, men hadde gjort noe dumt! Var veldig lei seg, og syntes han hadde ødelagt alt....og han har faktisk ødelagt den tilliten jeg hadde til ham. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Spørsmålet jeg stiller meg er: hva blir det neste? Vil ikke ha et forhold hvor jeg må holde ham i ørene! Han er ingen flørt, og har aldri vært utro, hverken mot meg eller andre, men han er veldig glad i å se på damer på internett, og innrømmer at han kan gjøre noe dumt på nettet, men ikke i det virkelig liv.
Gjest Myumi Skrevet 19. januar 2004 #2 Skrevet 19. januar 2004 Beklager, men dere har ennå ikke vært gift ett år, du kaller forholdet deres "unikt" mens han lager en ren sexprofil på Spraydate? Er det ikke noe som skurrer her? Tror du på forklaringen hans om at det "bare er for spøk"? Jeg hadde blitt skikkelig forbannet, såret og skuffet. Hvorfor skulle en lykkelig nygift mann søke etter elskerinner online?
bluebird Skrevet 19. januar 2004 #3 Skrevet 19. januar 2004 Helt enig med Coffee! Om profilen bare var en fleip så kunne han vel ha fått den slettet? Håper ihvertfall han har slettet den nå. For din del.
Gjest GreenSky Skrevet 19. januar 2004 #4 Skrevet 19. januar 2004 Eksen min gjorde akkurat det samme. Han sa også at det var en fleip - og det fant jeg ut etter at de hadde truffet hverandre. :evil: Jeg er derfor en smule skeptisk til slike ting.
Snuppelure Skrevet 19. januar 2004 #5 Skrevet 19. januar 2004 nåja... selv hadde jeg nok ikke godtatt en slik forklaring fra min mann. Men nå kjenner jeg ikke din mann da... Og kanskje han har rett at dette bare er en fleip, eller utløp for en fantasi og ikke noe mer. Men så er det dette med "ingen røyk uten ild" da.... Hva om du lager en egen profil, og "sjekker han opp" ? Da ser du jo hvor langt han har tenkt å strekke strikken.
Gjest Meg Skrevet 19. januar 2004 #6 Skrevet 19. januar 2004 Han sa det var på fleip, javel... Da hadde han ikke trengt å holde det hemmelig for deg!
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #8 Skrevet 19. januar 2004 Du må bare velge en av to utveier: å tro han eller ikke tro han. Hvis du velger å tro på han, får dere legge dette bak dere. Det er imidlertid lettere sagt enn gjort. Tilliten din til han har uansett fått seg en alvorlig knekk og spørsmålet er hva han skal gjøre for å bygge den opp igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #9 Skrevet 19. januar 2004 Takk for kjappe svar! Ja, jeg kaller forholdet vårt unikt, for det har det vært til nå! Vi har tross alt vært samboere i nesten tre år. Han er en absolutt stødig fyr i real life, men kan tydeligvis gjøre litt av hvert på internett. Vet jo godt at han ikke la inn profilen på fleip....det var ingenting fleipete i den! Var vel helst nysgjerrighet, tenker jeg. Han har ikke fått noen svar, og heller ikke tatt kontakt med noen, han har glemt hele greia, sier han. Vet ikke helt om jeg tør satse videre på et liv med ham, dvs bygge hus etc. Tilliten er borte, og det blir vanskelig å stole på ham, synes jeg. Hva blir det neste, liksom? Hva hadde dere gjort?
Lala Skrevet 19. januar 2004 #10 Skrevet 19. januar 2004 Vanskelig situasjon. Eneste jeg kan anbefale er å snakke om det og alt annet i forholdet. Bedre å få frem sannheten, selv det kanskje er ting man ikke "liker" å høre, enn å leve i et "liksom" forhold. Før eller senere kommer det frem. Personlig foretrekker jeg før. At han søker etter elskerinner er jo et tydelig og alvorlig "sykdomstegn" i et forhold. Siden han ikke (får vi håpe) har tatt steget fullt ut ennå, blir jo prosessen med å komme tilbake til der dere en gang var forhåpentligvis lettere enn for de fleste som har hatt utro partner. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #11 Skrevet 19. januar 2004 Det som er så rart er jo at han gjør noe sånt når vi faktisk har det så bra! Og det er han enig i....Vi har det flott på alle områder, også seksuelt. Skjønner ingenting!
Saga Skrevet 19. januar 2004 #12 Skrevet 19. januar 2004 Det er nettopp derfor du må konfrontere ham med dette og få ham til å forstå at du skjønner at det ikke var en fleip, samt at det skuffer deg. Det kan ikke bare være 50%50%. Det MÅ være 100%100%
Gjest sexysadie Skrevet 20. januar 2004 #13 Skrevet 20. januar 2004 Jeg har en spraydateprofil og dere vil pinadø ikke tro meg på hvor mange gifte/samboende menn som henvender seg til meg for å få seg en elskerinne. Særlig slike fyrer som reiser mye i jobben sin. Jeg traff en slik en på hotell i Trondheim en gang, pulte ham og mens han var i dusjen ringte jeg kona hans fra hotellrommets telefon, nummeret hjem til ham fant jeg ifra hans egen mobil. Sa hvem jeg var og hvilket ærend jeg hadde vært i og hvordan jeg hadde kommet i kontakt med ham. Vet ikke videre hva som skjedde med dem men håper hun kuttet ham ut. Tror ikke han noensinne igjen vil skaffe seg en SprayDate-profil....
Tusseline Skrevet 20. januar 2004 #14 Skrevet 20. januar 2004 "Bare en fleip" var i tynneste laget ja. Ærlig talt- den hadde jeg ikke kjøpt for fem flate øre! Dersom du er keen på å teste ham ut litt, kan du jo opprette din egen Spraydate-profil (med annen identitet). Legg ann på ham, og se hva responsen er...
Gjest sexysadie Skrevet 20. januar 2004 #15 Skrevet 20. januar 2004 Da får man ofte vite ting man egentlig ikke har lyst til å vite.
Tusseline Skrevet 20. januar 2004 #16 Skrevet 20. januar 2004 Vel- dersom han har "anlegg" for å være utro, ville jeg saktens prøvd ham ut.
murmeldyret Skrevet 21. januar 2004 #17 Skrevet 21. januar 2004 Et alvorlig brudd på tillitsforholdet mellom dere ja Han er vel på jakt etter mer spenning i hverdagen. Så er spørsmålet hva han hadde gjort om han fikk svar. Bare fleip var det vel neppe... :-? Vet ikke helt hva jeg kan råde deg til. Tror nesten jeg ville lagt inne et anonymt svar bare for å teste han ja. Lykke til!
Gjest sexysadie Skrevet 21. januar 2004 #18 Skrevet 21. januar 2004 Et alvorlig brudd på tillitsforholdet mellom dere ja Han er vel på jakt etter mer spenning i hverdagen. Så er spørsmålet hva han hadde gjort om han fikk svar. Bare fleip var det vel neppe... :-? ! De fleste menn er ute etter noe på `si; ja.
Gjest K@N Skrevet 21. januar 2004 #19 Skrevet 21. januar 2004 En del av det å være voksen er å vite at alle handlinger har en konsekvens - og så stå for det man gjør.. Man kan ikke ty til tamme og flate unnskyldniger om "fleip" når man blir konfrontert med sine handlinger.. Jeg ville nok ønsket vite hva han tenkte på i det han satt og komponerte den profilen på spray... Og så ; Jeg traff en slik en på hotell i Trondheim en gang, pulte ham og mens han var i dusjen ringte jeg kona hans fra hotellrommets telefon, nummeret hjem til ham fant jeg ifra hans egen mobil. Sa hvem jeg var og hvilket ærend jeg hadde vært i og hvordan jeg hadde kommet i kontakt med ham. Hvorfor i all verden gjorde du det? En slags pervers glede over både å ha knullet fyren OG gi kona alle verdens sorger? Hvilken rett hadde vel du til det?? Hvem har oppnevnt deg til moralens vokter? Og i så fall - var det moralsk av deg? Du hadde jo ikke trengt ringe etter at du knullet ham - du kunne ringt før........ Mens dere planla å treffes - eller du kunne droppet ut i det du fikk vite han var gift dersom du bekymret deg for hans kone... Nei dette blir skikkelig "fjortis" spør du meg.. -K-
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2004 #20 Skrevet 21. januar 2004 Jeg syns du skal vise det svaret til sexysadie. Der hun skriver at hun ringte opp kona hans fra hotellet. Jeg syns du også bør informere ham om jenter/damer som ønsker å bli gravide og som sier de går på pilla, men som ikke gjør det. Du kan jo også spørre om det går greit om du oppretter en slik profil på spray, og at du også søker etter en "elsker". Tipper at han ikke liker den tanken i det hele tatt. Opplevde selv at X samboer'n chatta med ei annen jente. Og, når jeg fant ut om dem (de dreiv samtidig å sende sms til hverandre), så ble vårt 9 år lange forhold (uten barn) slutt. Har ikke angret et sek. på min avgjørelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå