kristin1901 Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 det har nå skjedd den 3. gangen. Jeg er en attraktiv, snill og koselig jente som får lett kontakt med mennesker, og mange gutter tar kontakt med meg. Nå har en jeg har vært med et par måneder også blitt fraværende..Han er virkelig den jeg har blitt mest glad i veldig fort.sist jeg så han, så sov han over hos meg, og alt virket helt fint da han dro også. men han svarer ikke lenger når jeg sender hyggelige meldinger,har ikke sett han på 3 uker. så har jeg sendt noen mld. bare for å høre hvordan det står til med han, siden han ikke har hørt fra meg på en stund, og han svarer ikke..og han har plutselig aldri tid. men det er den siste uken han ikke har svart hvis jeg har kontaktet han .. ( kontaktet han bare 2 ganger denne uken,så er ingen gjennomtrengende maser heller ) Jeg bare skulle ønske at man kunne si noe istedet for å late som ingenting og tenke at jeg " tar hintet " selv.. hvis jeg ikke hører noe, så kommer jeg til å prøve å ringe han om en ukes tid. krever å få en grunn.. for jeg skjønner det virkelig ikke 1
Testosteron Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Enig med deg. Det er feigt og usselt å ikke gi en forklaring når man velger å droppe et nært vennskap 1
Rainbow Skrevet 6. april 2012 #3 Skrevet 6. april 2012 Det der er en utrolig feig måte å behandle folk på. Jeg har opplevd det veldig mange ganger selv. Hatt en koselig date, prata veldig godt sammen, avtalt å møtes igjen - kanskje noen ganger også møttes igjen og hatt det like fint - før man plutselig ikke hører noe og ikke får noe svar. Jenter er like ille som gutter, dessverre. Utrolig mange useriøse jenter som gjør sånt. Skjønner ikke at man ikke kan si ifra at man ikke er interessert, og gi en grunn, samme hvor platt grunnen er føles det bedre enn å få stillhet. 4
Blackpuma Skrevet 6. april 2012 #4 Skrevet 6. april 2012 Det er urettferdig, og en utrolig feig måte å takle ting på. Jeg opplever litt det samme, og når jeg oppsøker han, så får jeg ikke den "closuren" jeg trenger, men bare snille ord. Hvorfor kan de ikke bare være ærlige? Det gjør så mye mindre vondt for oss som står igjen og ikke forstår hvorfor. Men kjære deg: husk at det er han problemet ligger i, og ikke la dette gå på deg som person. Det er ikke deg dette handler om, det er hans mangler. Det er trist, men ikke la han definere din selvfølelse eller hvordan du ser på deg selv som person. 2
kristin1901 Skrevet 8. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2012 Ja, jeg har lett for å tenke at det er noe galt med meg..men det er det jo ikke Jeg tenkte å vente en liten stund,også sende en sms og si om han kan møte meg og fortelle hvorfor jeg aldri hører noe fra han lenger og det er så stille mellom oss. Hater å ta sånt over telefonen.. Håper ihvertfall han vil gjøre det. det fortjener jeg, fordi jeg skjønner faktisk ingenting av fraværet hans fra meg.. =/
snusanes Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Ja, jeg har lett for å tenke at det er noe galt med meg..men det er det jo ikke Jeg tenkte å vente en liten stund,også sende en sms og si om han kan møte meg og fortelle hvorfor jeg aldri hører noe fra han lenger og det er så stille mellom oss. Hater å ta sånt over telefonen.. Håper ihvertfall han vil gjøre det. det fortjener jeg, fordi jeg skjønner faktisk ingenting av fraværet hans fra meg.. =/ alle fortjener en forklaring! uansett om det er gutt eller jente! 4
Blackpuma Skrevet 9. april 2012 #7 Skrevet 9. april 2012 Ja, jeg har lett for å tenke at det er noe galt med meg..men det er det jo ikke Jeg tenkte å vente en liten stund,også sende en sms og si om han kan møte meg og fortelle hvorfor jeg aldri hører noe fra han lenger og det er så stille mellom oss. Hater å ta sånt over telefonen.. Håper ihvertfall han vil gjøre det. det fortjener jeg, fordi jeg skjønner faktisk ingenting av fraværet hans fra meg.. =/ Jeg skjønner at du ønsker en forklaring, og det fortjener du også. Men dersom han ikke skulle gi deg den etterlengtede forklaringen, så håper jeg at du ikke ser deg for mye tilbake. Jeg sliter med det selv, at jeg tror det er meg det er noe galt med, men prøv å minn deg på at det ikke har så mye med deg å gjøre, men mer med han.
Lykkelii Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Opplevde det samme for noen få uker siden, og det er forferdelig vondt, for man står liksom på stedet hvil og bare venter..og håper.. Men til syvende og sist er det ikke noe å vente på..heller ikke noe å håpe på..Du (og jeg) har rett og slett bare møtt og blitt glad i en drittsekk, som helt sikkert har funnet noe nytt å holde på med. Får håpe Karmas a bitch..og at det fins noen snille gutter, med ærlige hensikter der ute for oss.
snusanes Skrevet 12. april 2012 #9 Skrevet 12. april 2012 Opplevde det samme for noen få uker siden, og det er forferdelig vondt, for man står liksom på stedet hvil og bare venter..og håper.. Men til syvende og sist er det ikke noe å vente på..heller ikke noe å håpe på..Du (og jeg) har rett og slett bare møtt og blitt glad i en drittsekk, som helt sikkert har funnet noe nytt å holde på med. Får håpe Karmas a bitch..og at det fins noen snille gutter, med ærlige hensikter der ute for oss. Glad det ikke bare er gutter som er sånn.. opplevde det samme i påskenn ....
Karry Skrevet 12. april 2012 #10 Skrevet 12. april 2012 Det er urettferdig, og en utrolig feig måte å takle ting på. Jeg opplever litt det samme, og når jeg oppsøker han, så får jeg ikke den "closuren" jeg trenger, men bare snille ord. Hvorfor kan de ikke bare være ærlige? Det gjør så mye mindre vondt for oss som står igjen og ikke forstår hvorfor. Men kjære deg: husk at det er han problemet ligger i, og ikke la dette gå på deg som person. Det er ikke deg dette handler om, det er hans mangler. Det er trist, men ikke la han definere din selvfølelse eller hvordan du ser på deg selv som person. Fordi det er vanskelig vel! Ja det er feigt, men du må skjønne at det er fordi det er vanskelig. Det vel ofte også slik at den som ikke "vil" bryte men som skjønner at noe skurrer heller ikke stiller de spørsmålene som kanskje bør stilles av frykt for nettopp å bli avvist. Så det går littegrann begge veier 2
Karry Skrevet 12. april 2012 #11 Skrevet 12. april 2012 Ja, jeg har lett for å tenke at det er noe galt med meg..men det er det jo ikke Jeg tenkte å vente en liten stund,også sende en sms og si om han kan møte meg og fortelle hvorfor jeg aldri hører noe fra han lenger og det er så stille mellom oss. Hater å ta sånt over telefonen.. Håper ihvertfall han vil gjøre det. det fortjener jeg, fordi jeg skjønner faktisk ingenting av fraværet hans fra meg.. =/ Helt enig i at han kan "stand up" og ta praten med deg. Men du lurer vel strengt tatt ikke på hvorfor du ikke hører noe gjør du? Han er åpenbart ikke interessert
Blackpuma Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 Fordi det er vanskelig vel! Ja det er feigt, men du må skjønne at det er fordi det er vanskelig. Det vel ofte også slik at den som ikke "vil" bryte men som skjønner at noe skurrer heller ikke stiller de spørsmålene som kanskje bør stilles av frykt for nettopp å bli avvist. Så det går littegrann begge veier Klart jeg skjønner at det er vanskelig, jeg har vært i situasjonen selv. Men jeg er veldig åpen og ærlig om mine følelser, også mine usikkerheter. Så med denne fyren så sa jeg enkelt og greit at han ikke virket veldig interessert, og han svarte at joda, det var han. Nå tok historien en annen vending enn jeg skulle tro, men jeg har opplevd et par ganger at gutter/menn har bare sluttet å svare, og det er ganske kjipt når man står i det. I ettertid skjønner man gjerne at han "ikke var verdt det", men det ville vært mye enklere dersom de hadde vært ærlige og åpne. Jeg er enig, man må spørre direkte, og da må man tåle avvisning også.
Steinar40 Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 Jeg er enig, man må spørre direkte, og da må man tåle avvisning også. Alle er ikke ærlige da heller. Det må man forstå.
Blackpuma Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Alle er ikke ærlige da heller. Det må man forstå. Det forstår jeg. Det føles bare så utrolig unødvendig med uærlighet, det ville tatt meg mye kortere tid å legge en person "bak meg" om han hadde vært ærlig om sine følelser. Følelser er en ærlig sak, og ingen får drittsekkstempel fordi de avviser meg. Tror nok en del synes at det er enklere å feige ut, og regne med at personen tar hintet med tiden, enn å måtte ha en ubehagelig samtale. Jeg synes det er en selvfølge at man skal behandle mennesker på en respektfull måte, og det innebærer ikke å bare "fordufte". Men meg om det, jeg skjønner at folk er annerledes enn meg.
Steinar40 Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 Det forstår jeg. Det føles bare så utrolig unødvendig med uærlighet, det ville tatt meg mye kortere tid å legge en person "bak meg" om han hadde vært ærlig om sine følelser. Følelser er en ærlig sak, og ingen får drittsekkstempel fordi de avviser meg. Tror nok en del synes at det er enklere å feige ut, og regne med at personen tar hintet med tiden, enn å måtte ha en ubehagelig samtale. Jeg synes det er en selvfølge at man skal behandle mennesker på en respektfull måte, og det innebærer ikke å bare "fordufte". Men meg om det, jeg skjønner at folk er annerledes enn meg. Det dreier seg om ulike mennesketyper. Noen bryr seg bare ikke. Og kutter. Og egentlig er det en effektiv måte å bli kvitt noen på når de slutter å ta kontakt og svare. Om enn noe brutalt. Verre er det faktisk når usikre individer holder en gående på gress med masse tomt prat fordi de aldri klarer å bestemme seg selv for noe som helst. Da tar det fort LANG tid. 2
Blackpuma Skrevet 12. april 2012 #16 Skrevet 12. april 2012 Det dreier seg om ulike mennesketyper. Noen bryr seg bare ikke. Og kutter. Og egentlig er det en effektiv måte å bli kvitt noen på når de slutter å ta kontakt og svare. Om enn noe brutalt. Verre er det faktisk når usikre individer holder en gående på gress med masse tomt prat fordi de aldri klarer å bestemme seg selv for noe som helst. Da tar det fort LANG tid. Ja, det er forskjell på folk. Og det er forskjell på reaksjoner. Det er kanskje mange jenter som vil prøve å overbevise, og kanskje klare det et øyeblikk, dersom de tar den vanskelig samtalen. Eller som aldri vil få nok svar, og dermed blir pågående. Jeg ser nok meg selv litt for mye, for jeg vet hva jeg setter pris på, og hva jeg oppfatter som feigt. Jeg vet at dersom folk avviser meg, så slipper jeg to-tre-fire uker med usikkerhet, mot å få sannheten. Det er nok sant det du sier, noen bryr seg bare ikke. Ikke nødvendigvis feighet heller, men en enkel løsning på et problem. Allikevel mener jeg ikke at det kan unnskyldes, det er en dårlig måte å behandle andre på. Kan nok forklares, men jeg tror de fleste vil være enige i at det er dårlig. 1
Steinar40 Skrevet 12. april 2012 #17 Skrevet 12. april 2012 Ja, det er forskjell på folk. Og det er forskjell på reaksjoner. Det er kanskje mange jenter som vil prøve å overbevise, og kanskje klare det et øyeblikk, dersom de tar den vanskelig samtalen. Eller som aldri vil få nok svar, og dermed blir pågående. Jeg ser nok meg selv litt for mye, for jeg vet hva jeg setter pris på, og hva jeg oppfatter som feigt. Jeg vet at dersom folk avviser meg, så slipper jeg to-tre-fire uker med usikkerhet, mot å få sannheten. Det er nok sant det du sier, noen bryr seg bare ikke. Ikke nødvendigvis feighet heller, men en enkel løsning på et problem. Allikevel mener jeg ikke at det kan unnskyldes, det er en dårlig måte å behandle andre på. Kan nok forklares, men jeg tror de fleste vil være enige i at det er dårlig. Selvfølgelig er det en dårlig oppførsel. Det ideelle var at folk var ærlige og sa rett ut at de ikke er interesserte. Men allikevel har man problemene med alle som ikke vet hva de selv vil. Så det er ikke lett.
kristin1901 Skrevet 12. april 2012 Forfatter #18 Skrevet 12. april 2012 Helt enig i at han kan "stand up" og ta praten med deg. Men du lurer vel strengt tatt ikke på hvorfor du ikke hører noe gjør du? Han er åpenbart ikke interessert Hadde vi ikke hatt noe sammen, så hadde jeg godtatt at han ikke var interessert. Men han var veldig interessert, vi sov og koste sammen, lo, snakket, laget mat, gikk turer - alt ! også vips ! så forsvinner han. Jeg kan ikke bare tenke " jaja, han er ikke interessert ". For han har alltid vist tegn på det motsatte Uansett- jeg har nå fått et svar av han ( på sms.... ) "Han skrev at han føler ikke at det vi har er nok til at det kan bli noe mer " . Det er jo greit.. men jeg AAAaner ikke hvorfor. spurte om det kanskje bare er fordi han ikke har sett meg på nesten en måned pga. ferie osv. ? , om han kunne møte meg og forklare meg ,fordi da kommer jeg lettere videre. Synes det er lettere å klippe trådene til mennesker hvis man får snakket rolig sammen. spurte pent om han kunne gjøre det for meg.. men det er over et døgn siden jeg sendte den. Det som er vanskelig for meg er at jeg prøver virkelig å glemme øynene hans, smilet.. prøver å komme på ting ved han jeg ikke liker, eller noe negativt så jeg kommer meg videre. Og veninnene mine kommer med sånne dustete tips som " han er en dust!" eller" bare finn deg noen andre og bedre !" .. eh det er ikke så lett å bare " finne " seg noen, de må jo dukke opp først. også har vi den klassiske replikken " Det sier jo mye om hans som person " det gjør jo ikke det! det sier bare at han er konfliktsky e.l.. jeg finner ikke noe dumt å tenke på så jeg kommer over han noen tips ?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #19 Skrevet 12. april 2012 Slike situasjoner som dette, at noen bare plutselig kutter etter å ha tilbrakt mye tid med deg og virket å ha kost seg, skyldes ofte enten at (1) h*n de sliter med et eller annet følelsesmessig bånd til en annen, eller (2) h*n er kanskje litt redd for å føle for mye, eller (2) h*n virkelig trives i ditt selskap, men at når de oppdager at den andre parten er i ferd med å forelske seg uten at de selv gjør det så bryter de for å ikke risikere å såre. Du har selvfølgelig sånne "drittsekk-teorier" også, men ofte synes jeg det er litt mistenkelig med mennesker som mener at alle de møter av motsatt kjønn er det. Selv har jeg ikke møtt noen. Det samme sier de fleste anstendige og positive menneskene jeg omgås. Men at vi er forskjellige, og har et litt varierende verdigrunnlag, det er klart. Jeg har vært på begge sider, og noen "uheldige" opplevelser tidlig i mitt kjærlighetsliv gjør at jeg fortsatt sliter med å finne roen i nye forhold. Og selv om jeg har trodd alt skal bli bedre av å snakke ut med de man fortsetter å føle noe for, så varer denne "lindringen" bare midlertidig. Det eneste som hjelper er tid vekk fra denne personen. 1
Steinar40 Skrevet 13. april 2012 #20 Skrevet 13. april 2012 (endret) også har vi den klassiske replikken " Det sier jo mye om hans som person " det gjør jo ikke det! det sier bare at han er konfliktsky e.l.. jeg finner ikke noe dumt å tenke på så jeg kommer over han noen tips ? Det sier at han ikke er en person for deg. Du vil ikke ha noen som ikke vil ha deg. Endret 13. april 2012 av Steinar40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå