Undantag Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Min kjære tante har nå sagt at hun vil strikke en kofte til meg, da jeg er komplett ubrukelig når det kommer til å håndtere strikkepinner... Jeg skal selvsagt betale alle materialene selv, og lurer derfor på hvor dere handler bra og billig garn? Det skal være til en Marius-kofte, så det er vel ullgarn man skal bruke? Takker for hjelp
Sulosi Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Jeg vil anbefale at du finner et mønster du liker og kjøper det garnet som mønsteret er beregnet på. Da får du det beste resultatet. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Jeg skal selvsagt betale alle materialene selv, og lurer derfor på hvor dere handler bra og billig garn? Hvor bor du, da?
Grønt blad Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 (endret) Du får kjøpt mønster og garn fra SandnesGarn. Da får du oppgitt hvilket garn du skal/bør bruke. Sandnesgarn har god kvalitet på garnet. Jeg tror det er to ulike garntyper som er anbefalt til en vanli Marius-genser. Personalet i butikken hjelper deg Edit: De fleste garnbutikker følger veiledene priser på slikt garn. Er sjelden man får det på salg, med mindre det er snakk om en farge som går ut av produksjon, at butikken ikke lenger skal føre det garnet o.l. Det skjer sjelden med garnet de anbefaler til Marius-genser. Endret 5. april 2012 av Grønt blad
Orchideae Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 Du bør velge kvalitetsgarn til et så stort prosjekt. Og betale for arbeidet.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #6 Skrevet 5. april 2012 Jeg kjøper garnet mitt i verdens koseligste og rare garnbutikk på Årnes. Det er eldre koselig dame som står i kassen og de har alt av tråder og utstyr til stikking, hekling, toving, brodering. Tror den heter Garnkjelleren. For de som måtte bo i nærheten der. Har kjøpt mye fint garn der, og betjeningen gir fine tips om du spør også.
Undantag Skrevet 6. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2012 Takk for svar Jeg bor i Trondheim (til deg om lurte på det) Da skal jeg ta meg en tur på garnbutikken og kjøpe mønster og garn. Grunnen til at jeg lurte på om det fantes noe billig og bra garn er at jeg er student og regner med det vil gå med ganske mange garnnøster til et slikt prosjekt, og er redd for å blakke meg helt på denne kofta. Jeg kommer ikke til å betale henne for arbeidet, da arbeidet med koften er en gave hun vil gi meg som takk for at jeg har hjulpet henne med å pusse opp huset sitt (brukt ganske mange timer på dette). Men ellers synes jeg det ville vært på sin plass og var et godt forslag
Belima Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Her hvor jeg bor så har vi Europris og Nille som også selger garn. En venninne av meg som er utdannet innen håndarbeide kjøper alt garnet sitt på Europris. De har også mønstre som passer til garnet de selger. Alt hun har strikket er like fint etter bruk og vask som det jeg har strikket med dyrt garn. Da snakker vi om klær til barn i barnehage og de får jo gå igjennom mye hardt bruk og ofte vask.
Gjest pysepusen Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Jeg kjøper alltid garn i strikkebutikk. Kjøper aldri billig-garn. Det er forferdelig å strikke med og det blir ikke fint - synes jeg. 4
Surriball Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Takk for svar Jeg bor i Trondheim (til deg om lurte på det) Da skal jeg ta meg en tur på garnbutikken og kjøpe mønster og garn. Grunnen til at jeg lurte på om det fantes noe billig og bra garn er at jeg er student og regner med det vil gå med ganske mange garnnøster til et slikt prosjekt, og er redd for å blakke meg helt på denne kofta. Jeg kommer ikke til å betale henne for arbeidet, da arbeidet med koften er en gave hun vil gi meg som takk for at jeg har hjulpet henne med å pusse opp huset sitt (brukt ganske mange timer på dette). Men ellers synes jeg det ville vært på sin plass og var et godt forslag Det er garnbutikk på Trondheim Torg, og du finner Husfliden i Olav Trygvasons gate. Ellers pleier jeg å kjøpe garn på Nille på Mercur eller Valentinlystsenteret. Noen har nevnt Europris, og på remaen på Moholt har de garn. De har også mye flott på garnstudio.com!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 Her hvor jeg bor så har vi Europris og Nille som også selger garn. En venninne av meg som er utdannet innen håndarbeide kjøper alt garnet sitt på Europris. De har også mønstre som passer til garnet de selger. Alt hun har strikket er like fint etter bruk og vask som det jeg har strikket med dyrt garn. Da snakker vi om klær til barn i barnehage og de får jo gå igjennom mye hardt bruk og ofte vask. Jeg ville aldri kjøpt garn på hverken Europris eller Nille til et så stort prosjekt. Her gjelder kun kvalitetsgarn. Ts, hvis du ikke allerede har kjøpt garnet, anbefaler jeg deg å be om et garn som kan vaskes i maskinen, på ullprogram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå