Gå til innhold

Kavli mager skinkeost (tube)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt helt hektet på det!! Jeg kan spise opp mot 8-10 grove ryvita knekkebrød (av denne typen) med kavli mager skinkeost om dagen! Blir dette for mye av det gode? Jeg spiser kylling/fisk med grønnsaker til middag. Det skal sier at jeg prøver å gå ned 10-15 kg, men at jeg har veldig mye muskler også. Har hørt at det har en del å si for forbrenningen. Jeg har gått ned 2,5 kg på en uke nå, selv om jeg ikke trener for øyeblikket. Så noe riktig må jeg jo gjøre? :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg har blitt helt hektet på det!! Jeg kan spise opp mot 8-10 grove ryvita knekkebrød (av denne typen) med kavli mager skinkeost om dagen! Blir dette for mye av det gode? Jeg spiser kylling/fisk med grønnsaker til middag. Det skal sier at jeg prøver å gå ned 10-15 kg, men at jeg har veldig mye muskler også. Har hørt at det har en del å si for forbrenningen. Jeg har gått ned 2,5 kg på en uke nå, selv om jeg ikke trener for øyeblikket. Så noe riktig må jeg jo gjøre? :gjeiper:

Betyr det at du spiser en tube tilsammen på alle knekkebrødene eller flere tuber?

Skrevet

Spiser mindre enn en tube! :gjeiper: Har moderate mengder på knekkebrøene og dynker dem ikke for å si det sånn :)

Gjest *Maja*
Skrevet

Betyr det at du spiser en tube tilsammen på alle knekkebrødene eller flere tuber?

Det er 270 kalorier i hele tuben+ 340 i 10 Ryvita, så hele måltidet er på 610 kalorier. Hva du spiser er ikke avgjørende for å gå ned det er om du brenner mer kalorier enn du spiser.

Skrevet

Jeg er fremdeles helt grønn på dette :tristbla:

Jeg skal begynne å trene veldig snart, jeg må bare bli frisk. Så jeg prøver å spise så sunt at jeg i hvertfall ikke går opp av inaktivitet :)

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ser at du går ned burde det vel gå bra. Bare pass på at du ikke blir sammen med denne karen!

• Liker 4
Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg er fremdeles helt grønn på dette :tristbla:

Jeg skal begynne å trene veldig snart, jeg må bare bli frisk. Så jeg prøver å spise så sunt at jeg i hvertfall ikke går opp av inaktivitet :)

Vel noe har du gjort riktig for du går ned i vekt da og det er jo superbra! Men du må passe på å spise variert så du får i deg alle næringsstoffene du trenger. Ryvita og skinkeost er greit gjerne til et par måltider, men egg, kylling, valnøtter, frukt, oljer, grønnsaker etc. kan også anbefales ;)

Skrevet

Åh, jeg spiser ikke bare det! :fnise: Til middag spiser jeg enten kyllingfilet eller ørretfilet med enten stekte grønnsaker (varierer hva slags, men det er langt mer grønnsaker enn kylling) eller kokte grønnsaker :) Jeg har en stor fordel, og det er at jeg faktisk elsker grønnsaker :rodmer: Men kroppen min har blitt litt for vant til fet mat og søppel, så den er litt grinete alikevel :gjeiper:

Gjest *Maja*
Skrevet

:fnise: Da så! Hehe.

Det tar tid å venne kroppen av gamle vaner, men det går lettere og lettere etterhvert; heldigvis! Snart vil frukt føles mer naturlig enn sjokolade og hjemmebakt pizza er bedre enn ferdigkjøpt ;)

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Det er 270 kalorier i hele tuben+ 340 i 10 Ryvita, så hele måltidet er på 610 kalorier. Hva du spiser er ikke avgjørende for å gå ned det er om du brenner mer kalorier enn du spiser.

men ettersom jeg forstår det, så så spiser du ts i underkant av 610 kcal ( jeg sier i underkant fordi du ikke spiser hele tuben), pluss middag av kylling/fisk og grønnsaker, og middager som innholder dette pleier jo ikke være de størse kaloribombene for å si det mildt. så jeg tviler absolutt ikke på at du har gått med 2,5 kg jeg !

men jeg vil anbefale deg å trene i tillegg altså, for det kan være litt uheldig å gå ned såpass som du vil, og ikke trene.

(..jeg venter på at det skal komme inn noen her som sier at du må spise mere variert da... :ler: det slår aldri feil! )

edit: der ja! "mer variert" ble nevnt ja

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Skrevet

Nei, jeg spiser veldig anneledes nå enn hva jeg har gjort. Men jeg har jo ikke skrevet ned alt jeg spiser i løpet av en dag her da. Jeg spiser ofte kornblanding til frokost med melk, 4-5 knekkebrød med denne magre skinkeosten til lunsj (elsker det!) frukt innimellom, denne middagen jeg snakket om, og gjerne 4 knekkebrød til kvelds igjen! Hovedspørsmålet mitt var i grunn om denne skinkeosten er så sunn som det sies at den er, og atpåtil så god! :gjeiper: Er den det så blir det søren meg lørdagssnacksen min også! :fnise: Neida, men det virker jo veldig lovende :) Skal sette i gang med trening også veldig snart, må bare bli frisk snart! Da forsvinner nok kiloene fort får jeg håpe! Tusen takk for svar, NozMonster! :nigo:

Skrevet

Hva med å legge på en skive eller to av magert kyllingpålegg/kalkunpålegg + salat/paprika/agurk osv?

Kyllingfiletpålegg/kalkun fra Prior er svært proteinrikt og fettfattig, som gjør at hvert knekkebrød metter mer, og det er faktisk godt med kjøttpålegg på magerosten :)

Skrevet

Hva med å legge på en skive eller to av magert kyllingpålegg/kalkunpålegg + salat/paprika/agurk osv?

Kyllingfiletpålegg/kalkun fra Prior er svært proteinrikt og fettfattig, som gjør at hvert knekkebrød metter mer, og det er faktisk godt med kjøttpålegg på magerosten :)

Tusen takk for gode tips, OhMickey! :) Bare kjipt at kylling/kalkunpålegg skal være så vanvittig dyrt! :( Da jeg fant den skinkeosten var den jo nesten for god til å være sann! Utrolig sunn, lite fett, en god del proteiner og billig atpåtil! For ikke å snakke om hvor god den er da! Tror jeg bare fortsetter å knaske grove knekkebrød med den skinkeosten jeg :rodmer:

Gjest NozMonster
Skrevet

Tusen takk for gode tips, OhMickey! :) Bare kjipt at kylling/kalkunpålegg skal være så vanvittig dyrt! :( Da jeg fant den skinkeosten var den jo nesten for god til å være sann! Utrolig sunn, lite fett, en god del proteiner og billig atpåtil! For ikke å snakke om hvor god den er da! Tror jeg bare fortsetter å knaske grove knekkebrød med den skinkeosten jeg :rodmer:

hehe, utrolig sunn er den vel ikke akkuratt.

ikke at det er no galt med å spise den ofte, men en ost får vel ikke akkuratt vært utrolig sunn :fnise:

Skrevet (endret)

hehe, utrolig sunn er den vel ikke akkuratt.

ikke at det er no galt med å spise den ofte, men en ost får vel ikke akkuratt vært utrolig sunn :fnise:

NozMonster! Du ødelegger den rosa skyen jeg svever på, og sprekker bobla mi!! :grine: Haha, den er UTROLIG sunn! I hodet mitt! :hoppendeglad:

Men nå er det straks fullt kjør med trening, så da har jeg ikke så veldig dårlig samvittighet uansett :) Målet er en sunn kropp, og å spise det jeg vil så lenge det ikke er tonnevis med potetgull og cola slik som jeg har gjort tidligere :sjenert:

Endret av Celestia
Gjest NozMonster
Skrevet

NozMonster! Du ødelegger den rosa skyen jeg svever på, og sprekker bobla mi!! :grine: Haha, den er UTROLIG sunn! I hodet mitt! :hoppendeglad:

Men nå er det straks fullt kjør med trening, så da har jeg ikke så veldig dårlig samvittighet uansett :) Målet er en sunn kropp, og å spise det jeg vil så lenge det ikke er tonnevis med potetgull og cola slik som jeg har gjort tidligere :sjenert:

men jeg mente jo ikke at du tar skade av å spise den da :fnise:

hvis jeg skulle lagt ut om mitt kosthold her, så hadde jeg bokstavligtalt blitt slakta på stedet :ler:

i forhold til potetgull og cola, så er tubeosten din kjempesunn kjære deg :rodmer:

Skrevet

men jeg mente jo ikke at du tar skade av å spise den da :fnise:

hvis jeg skulle lagt ut om mitt kosthold her, så hadde jeg bokstavligtalt blitt slakta på stedet :ler:

i forhold til potetgull og cola, så er tubeosten din kjempesunn kjære deg :rodmer:

Sitter og ler for meg selv her nå! Du skulle sett hva jeg sitter og gafler i meg du! :skratte: Håhåhå, det er ikke knekkebrød med skinkeost for å si det sånn! :lur:

Helg jooo! :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...