Freaky Fly Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Hei. Jeg vurderer nå å ta et år på å reise litt/få noen opplevelser. Har sett noe på det å jobbe som frivillig i andre land, og synes det virker veldig interessant. For eksempel reise til Costa Rica med X-plore noen måneder med arbeid med enten dyr eller barn. Er det noen som har gjort slike "arrangerte" reiser før og vil fortelle litt? Jeg har mest lyst til jobbe med dyr, så dere som har gjort dette - jeg blir utrolig glad for å lese litt. Om pris, opplevelser og lignende. Linker til blogger ol. er også flott
Glynis Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Vil du faktisk hjelpe til eller vil du bare få opplevelser? 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Hei. Jeg vurderer nå å ta et år på å reise litt/få noen opplevelser. Har sett noe på det å jobbe som frivillig i andre land, og synes det virker veldig interessant. For eksempel reise til Costa Rica med X-plore noen måneder med arbeid med enten dyr eller barn. Er det noen som har gjort slike "arrangerte" reiser før og vil fortelle litt? Jeg har mest lyst til jobbe med dyr, så dere som har gjort dette - jeg blir utrolig glad for å lese litt. Om pris, opplevelser og lignende. Linker til blogger ol. er også flott Jeg har vært i Australia med x-plore, jobbet med dyr, men neimen om det var mye poeng i å reise med de. Ingen hjelp da vi klaget, og helt andre forhold enn det de framstiller det som i sin reklame. Så, ja til å reise frivillig, ikke til å reise med x-plore fra min side Alt det de gjorde, kunne vi like enkelt ha ordnet selv.
Freaky Fly Skrevet 5. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2012 Glynis, jeg vil begge deler. Det å hjelpe dyr eller barn som trenger det er en opplevelse for meg. Men det er også viktig for meg at det blir en god opplevelse som jeg vokser mye på. Wolfmoon, veldig greit å høre slike erfaringer også.. Kanskje ikke så lurt å gå på det første og "beste".
McAdams Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 Denne siden her er fin: http://www.projects-abroad.no/ Har tenkt å reise med de en gang selv.. Litt billigere enn x-plore iallefall.
Belle de Jour Skrevet 6. april 2012 #6 Skrevet 6. april 2012 Jeg har ikke så veldig gode kunnskaper om frivillighetsarbeid, men har hørt mye positivt om Latin-Amerikagruppene. Generelt vil jeg råde deg til å være svært kritisk til hvem du reiser med. Jeg skjønner at du vil ha en opplevelse, men alt for mange organisasjoner fokuserer mer på at godtroende ungdommer fra vestlige land skal få minner for livet og god samvittighet framfor å faktisk være til nytte. Mye av arbeidet som gjøres kunne lokalbefolkningen gjort selv, og poenget med frivillighetsarbeid bør jo nettopp være å gjøre det bedre for dem. Har du utdannelse av noe slag? Kanskje du får flere muligheter da, siden du har en mer spesifikk kompetanse å bidra med, ikke bare jobbe som lærer for en barneskoleklasse uten å inneha kompetanse til å være det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #7 Skrevet 6. april 2012 Synes du bør lese denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=599034
Glynis Skrevet 6. april 2012 #8 Skrevet 6. april 2012 Glynis, jeg vil begge deler. Det å hjelpe dyr eller barn som trenger det er en opplevelse for meg. Men det er også viktig for meg at det blir en god opplevelse som jeg vokser mye på. Men hva kan du bidra med, da? Som sagt, les den andre tråden. Det er ikke sånn at vestlige jenter på 19-20 år har noen magiske kunnskaper de ikke har i Latin-Amerika. Den gjennomsnittlige norske friårsjenta som reiser rundt og vil lære spansk gjør ikke nytte for seg ved å valse rundt på et barnehjem. Utdann deg som sykepleier og dra til Afrika og jobb på en fødeavdeling der de ikke engang har vann, heller. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå