Gå til innhold

Så hjemmetrening er ikke like bra som studio.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så skuffet. Har trent 6 dager i uken, men måtte en periode på 3 mnd gå fra å trene på studio til å trene hjemme. Har vekter på til sammen 18 kg, men de er jo ikke like bra, det blir ikke like tungt som jeg er vant til osv. Men likevel har jeg trent 1 time x 6. På disse 3 mnd har jeg fått inn noen uker med rene kondisjonsøkter også. Men jeg har lagt mye på meg, klærne er trange og jeg er mer flapsete. Man ser det er fett.

Mistet totalt motivasjonen noen dager, men har trent tung styrke 2 dager nå og det var godt! I disse påskegodistider er det jo ihvertfall nødvendig.

Men, skal det være mulig at til tross for trening, dog hjemme, har jeg lagt så mye på meg. Da er det jo nesten ikke vits i å trene hjemme lenger. Blir 1mnd til neste gang jeg kan trene på studio igjen så jeg er litt småhysterisk hvis kroppen forfaller såpass mye!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du trener såpass mye, så tror jeg heller du bør ta en titt på kostholdet ditt og kanskje gjøre noen endringer. Når det er sagt så blir det jo dårligere resultater når du minker treningsbelastningen ift hva du har brukt tidligere.

Uansett bør du nok ikke slutte. Fortsett treningen, og se om du får til å gjøre treningen din hjemme enda mer effektiv :)

AnonymBruker
Skrevet

Når du trener såpass mye, så tror jeg heller du bør ta en titt på kostholdet ditt og kanskje gjøre noen endringer. Når det er sagt så blir det jo dårligere resultater når du minker treningsbelastningen ift hva du har brukt tidligere.

Uansett bør du nok ikke slutte. Fortsett treningen, og se om du får til å gjøre treningen din hjemme enda mer effektiv :)

Takk for svar:)

Da tror jeg at jeg trenger tips til hvordan jeg kan effektivisere hjemmetreningen!

Har nok stress-spist noe også slik at det har nok hatt en del å si. Skal ta noen grep der, men det er ikke lett når man har havnet i et galt spor!

Gjest *Maja*
Skrevet

Som isbiten sier så er det ikke dårlig trening en legger på seg av, det er mer mat enn du klarer å forbrenne.

Se godt over kostholdet og gjerne få inn noen joggeøkter i uken også, så vil nok de ekstra kiloene renne av igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Som isbiten sier så er det ikke dårlig trening en legger på seg av, det er mer mat enn du klarer å forbrenne.

Se godt over kostholdet og gjerne få inn noen joggeøkter i uken også, så vil nok de ekstra kiloene renne av igjen :)

Skal prøve hardt å spise litt mer ordentlig, det er klart..men det er noe når man sitter alene hjemme hver dag, etter jobb. Blir mye spising da.

Hadde jeg hatt mulighet til å jogge så skulle jeg gjerne det. Men som sagt så driver jeg med denne hjemmetreningen pga at jeg kommer meg ikke ut av huset. Reiser hjemmefra kl 7 til bgh og jobb. Er hjemme fra jobb og bhg 1630. Da har jeg ikke barnevakt så da blir jeg hjemme. Samboer er ute og reiser flere uker i strekk.

Men hvis det er maten som ødelegger så må jeg ta noen grep der!

AnonymBruker
Skrevet

1. Vektene dine har ikke vært tunge nok.

2. Man skal aldri trene styrke på samme muskelgruppe to eller flere dager på rad. Du har trent for ofte/for mye.

3. Kroppen driter i hvor den trener, bare det gjøres ordentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...