Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en nydelig gutt for 6 mnd siden og som alle dere som har fått barn vet så forandrer kroppen seg ganske mye etter en graviditet! Jeg har alltid vært ganske tynn, og vil helst legge på meg litt... Har jo lagt på meg etter fødselen men det er litt vel mye mage... Jeg vil som sagt gå opp i veks så jeg har ikke turt å begynne å trene for å få bort magen i frykt for å gå ned i vekt igjen... Har noen vært i mine sko og kan gi meg tips til metoder jeg kan bruke? Vil gjerne kunne bruke bikini til sommeren uten å tenke på at magen "henger og slenger" :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror iallefall ikke at du skal være redd for å miste kilo når du skal trene bort magen. Jeg har gått OPP 3 kg siden jeg begynte å trene. Kombiner med kondisjon og styrketrening, og spis godt med mat. Du kan jo legge på deg i muskelmasse også? Rompa mi f.eks, har blitt diger.

Men ellers har jeg ingen spesielle treningstips til hvordan få vekk magen. Har aldri født før, så føler jeg har lite peiling på dette området.

AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke ann å trene vekk fett fra ett bestemt sted på kroppen.

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Ok, du er redd for gå ned i vekt for å få vekk magen. Den er grei nok, om enn litt rar. Om du vil veie mer, men ikke ha mage, får du skaffe deg muskler da :) Ingen bestemmer hvor fettet legger seg, for deg kan det være magen det legger seg først, men det er ikke sikkert. Kan være pga graviditeten også.

Foreslår styrketrening og kardio. Kardio for å få bort magen, styrke for å få en fin og stram kropp :)

Gjest Starlit
Skrevet

Ta sit-ups, eller gå mange turer ut i skog og mark..o.l :jepp:

Vanlige spaserturer trener og slanker magen, faktisk!

Virker på meg i vertfall :) (Har ikke født, men samme trening strammer alle og enhver mage).

Lykke til!

Gjest Daenerys
Skrevet

Virker på meg i vertfall :) (Har ikke født, men samme trening strammer alle og enhver mage).

Lykke til!

Situps kan skade mer enn å hjelpe, anbefaler ikke bare det for magen. Ta heller planken!

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til!

For noe pisspreik.

1. Situps er en dårlig mageøvelse.

2. Ingen mageøvelse, bra eller dårlig, vil fjerne fettet på magen.

3. Magen er slapp på grunn av for mye fett, ikke på grunn av for små muskler.

4. Gåturer fungerer som meget moderat/forsiktig kondisjonstrening, og gjør ikke en dritt med magen.

5. Ingen trening slanker kun magen. Punktslanking er umulig.

Konklusjon: Fin mage = lav fettprosent = man må forbruke mer energi enn man får i seg.

• Liker 3
Gjest Starlit
Skrevet (endret)

Alt dette funker på meg værtfall, så synes ikke dette er dårlig trening i det hele tatt jeg :):):)

Å gå i ulent terreng gir super trening for kroppen!

Det beste med dette er at man kan oppnå dette helt gratis :happy:

Endret av Starlit
AnonymBruker
Skrevet

Alt dette funker på meg værtfall, så synes ikke dette er dårlig trening i det hele tatt jeg :):):)

Å gå i ulent terreng gir super trening for kroppen!

Det beste med dette er at man kan oppnå dette helt gratis :happy:

Det "funker" fordi det gjør at du forbrenner mer enn du behøver. Det er ikke situps'en som gir deg bra mage, eller som fjerner fettet, og det er ikke gåturene som "slanker magen" din.

Du beveger deg litt ekstra + forbruker generelt mer kalorier enn du putter i deg. Derfor minsker fettprosenten din.

Med andre ord:

1. Du kunne med fordel byttet ut sit ups med en øvelse som faktisk har noe for seg, som f.eks. planken (som trener kjernemusklaturen + en rekke andre muskler i tillegg til de rette magemusklene).

2. De kunne også med fordel byttet ut spaserturene med noe mer effektivt, slik at du fikk spist mer mat uten at det forstyrrer kaloribalansen (= mer næring, hvilket er bra) og i tillegg får bedre utbytte av treningen kondisjonsmessig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sliter også litt med magen!

Jeg er i 176 og veier 60 kg så er ganske slank. Kan ikke bli noe mye tynnere! Men jeg sliter også med at jeg har en luten "fettpute" nederst i midten av magen som ikke går vekk. Kardio 3 dager i uka og styrke 3 dager i uka + veldig sundt kosthold fungerer ikke :( Jeg har absolutt ikke noe stor mage, men siden jeg er såpass slank på resten av kroppen vil jeg at magen også skal være det :)

Noen som har noen tips eller bør je bare finne meg i at jeg er sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også litt med magen!

Jeg er i 176 og veier 60 kg så er ganske slank. Kan ikke bli noe mye tynnere! Men jeg sliter også med at jeg har en luten "fettpute" nederst i midten av magen som ikke går vekk. Kardio 3 dager i uka og styrke 3 dager i uka + veldig sundt kosthold fungerer ikke :( Jeg har absolutt ikke noe stor mage, men siden jeg er såpass slank på resten av kroppen vil jeg at magen også skal være det :)

Noen som har noen tips eller bør je bare finne meg i at jeg er sånn?

Det går ikke ann å trene vekk fett fra ett bestemt sted på kroppen.

Enten må hele du bli slankere, eller så må du akseptere at du har den magen du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...