Gjest Myumi Skrevet 19. januar 2004 #1 Skrevet 19. januar 2004 Saker som dette gir meg frysninger. Har dere kontroll på hvem barna deres chatter med på nettet? For få dager siden ble to svenske jenter funnet drept på en søppelfylling og politiet mener de kan ha møtt noen de hadde chattet med på nettet.
Jinny Skrevet 19. januar 2004 #2 Skrevet 19. januar 2004 Forferdelig. Best å ha øynene oppe og tenke over at man aldri kan vite hvem som sitter på andre siden av skjermen... :o Ikke alle har ærlige hensikter..
Suzy Skrevet 19. januar 2004 #3 Skrevet 19. januar 2004 Det er vel bortimot umulig å ha kontroll på hvem ungene har kontakt med til enhver tid - derfor mener jeg det er utrolig viktig å gi dem opplæring i nettvett før de i det hele tatt får lov til å begynne å chatte. Jeg har ei jente på nesten 12 sjøl og vi planlegger å gi henne tilgang til internett om ei stund... Hun har allerede fått en grei innføring i nettvett og jeg kommer til å følge henne opp hele veien... Blir livredd når jeg hører om slike saker...
Nilma Skrevet 19. januar 2004 #4 Skrevet 19. januar 2004 For å være helt ærlig, må jeg innnrømme at min sympati med tåpelige tenåringer og deres sløve foreldre er temmelig tynnslitt. Etter utallige saker som dette MÅ man jo være klar over hvor farlig det er å menge seg med alskens folk som en treffer på nettet.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #5 Skrevet 19. januar 2004 Enig! Men - man kan da aldri være sikker på noe - kan man? Vet om flere som har funnet ut at partneren er psykopat/mishandler jeg - og DET kom ikke fram før giftemålet var "i boks"............... Men er jo enig i at man bør passe på hva barna foretar seg på PC'n!!!
Gjest Poirot Skrevet 19. januar 2004 #6 Skrevet 19. januar 2004 For en stund siden tok jeg et søk mht 13-åringer og sex, i forbindelse med straffeutmålingene. ALLE sakene jeg kom borti, der 13-åringer frivillig hadde oppsøkt menn for intim kontakt skjedde via chatting eller mobilchat i startfasen...
Gjest Myumi Skrevet 19. januar 2004 #7 Skrevet 19. januar 2004 ALLE sakene jeg kom borti, der 13-åringer frivillig hadde oppsøkt menn for intim kontakt skjedde via chatting eller mobilchat i startfasen... Lurer på hva det er som foregår oppi hodene til disse tenåringsjentene. De kan ikke være riktig navlet :evil:
Gjest Poirot Skrevet 19. januar 2004 #8 Skrevet 19. januar 2004 Lurer på hva det er som foregår oppi hodene til disse tenåringsjentene. De kan ikke være riktig navlet :evil: De blir lett betatt av andre. Og noen blir lurt, men vennskapet opprettholdes.
Gjest Myumi Skrevet 19. januar 2004 #9 Skrevet 19. januar 2004 De blir lett betatt av andre. Og noen blir lurt, men vennskapet opprettholdes. Som Nilma skriver, jeg begynner å få nok av godtroende tenåringsjenter jeg også
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #10 Skrevet 19. januar 2004 Som Nilma skriver, jeg begynner å få nok av godtroende tenåringsjenter jeg også kan man virkelig få nok av naive tenåringer Jeg husker selv at jeg trodde jeg viste best selv og selv om mor eller far sa at det kunne være farlig ellerdet måtte jeg holde meg unna- desto mer nysgjerrig ble jeg. De blir betatte, de blir lurt , dessverre er det forsatt mange foreldre som har skylapper for øynene og tenker "ikke mitt barn"
Gjest lurven Skrevet 19. januar 2004 #11 Skrevet 19. januar 2004 gærninger kan man treffe på uansett.. ted bundy traff ingen av sine ofre på chat han
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #12 Skrevet 19. januar 2004 gærninger kan man treffe på uansett.. ted bundy traff ingen av sine ofre på chat han Så sant så sant Lurven
Gjest Myumi Skrevet 19. januar 2004 #13 Skrevet 19. januar 2004 Jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvordan noen tør å møte noen fra nettet IRL uten følge med en venninne el. uansett. Leser i nettavisene at jenta som er forsvunnet med stor sikkerhet har blitt observert på Oslo S kommende med toget fra Tønsberg. Bildene av jenta som har forsvunnet er offentliggjort og jeg tør nesten påstå at hun er ett typisk offer for en mann som bruker nettet aktivt for å skaffe seg sex med småjenter.
Gjest Poirot Skrevet 19. januar 2004 #14 Skrevet 19. januar 2004 gærninger kan man treffe på uansett.. ted bundy traff ingen av sine ofre på chat han Helt rikitg. Men synes du ikke det er noe urovekkende at svært mange 13-åringer møter sine sexpartnere på nett, og at disse er eldre menn...?
Gjest lurven Skrevet 19. januar 2004 #15 Skrevet 19. januar 2004 Helt rikitg. Men synes du ikke det er noe urovekkende at svært mange 13-åringer møter sine sexpartnere på nett, og at disse er eldre menn...?svært mange 13 åringer er det nok ikke.. tror media har blåst det opp en del.. (som vanlig) men jeg tror nok at de forekommer og det er ikke bra
Gjest Poirot Skrevet 19. januar 2004 #16 Skrevet 19. januar 2004 svært mange 13 åringer er det nok ikke.. tror media har blåst det opp en del.. (som vanlig) men jeg tror nok at de forekommer og det er ikke bra Vel, i alle rettssakene jeg søkte opp mht 13 åringer som hadde frivillig intim omgang med eldre menn, var kontakten skjedd via mobilchat/ chat.
Gjest Tristessa Skrevet 19. januar 2004 #17 Skrevet 19. januar 2004 Det er jo helt skrekkelig at slikt skjer, men som Lurven sier, tror jeg heller ikke dette er et fenomen av større utbredelse. Selv om slike saker forekommer. Men så skal det jo legges til at internett-tilgangen for min del var ganske begrenset da jeg var 13. Så vidt jeg husker hadde vi ikke internett en gang. Kanskje jeg liker å tro at trettenåringer er det de er, nemlig barn? Men at 13-åringer frivillig har sex med eldre menn - hva kommer det av egentlig? Hvilken oppdragelse har slike unger? Menn som forgriper seg på unge jenter på den måten mener jeg har en skrue løs, men hva med jentene? Bare fordi en er ung betyr ikke at en ikke kan tenke, og at terskelen ikke er høyere for en såpass "alvorlig" handling som å ha samleie, får meg jammen til å lure.
Gjest Emera Skrevet 19. januar 2004 #18 Skrevet 19. januar 2004 Men at 13-åringer frivillig har sex med eldre menn - hva kommer det av egentlig? Hvilken oppdragelse har slike unger? Ja, en kan lure. Kanskje har de ikke "oppdragelse," rett og slett. Å snakke med barna sine om sex er kanskje ikke lettere nå enn det var før? Kanskje synes foreldre at det er for tidlig å begynne å snakke om sex med en 12-13-åring? Ideelt sett burde det jo være i tidligste laget, men for noen er det vel ikke det, da. Vi er jo "omgitt" av sex i dag. Barn kan lese om multiorgasmer og G-punkt nær sagt hvor som helst. Og så tror de at det er alt sex handler om. Teknikk og tilfredsstillelse. Nærhet snakker ingen om. Og så blir de i sin tur utnyttet av enkelte voksne. Ja, det var bare noen tanker.
Nusse Skrevet 20. januar 2004 #19 Skrevet 20. januar 2004 Jeg tror ikke det er så ofte at 13 åringer møter "eldre menn". Det er nok et mye større problem med gutter på 20-25 år som tar kontakt med 13-14 år gamle jenter. Dette er som regel umodne unge menn som kanskje føler seg underlegne over for jevngamle kvinner.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2004 #20 Skrevet 20. januar 2004 Hun ble jo funnet i natt i Hamar, sammen med to gutter på 17 og 19. Skjønner ikke hvilken innteresse de har i en 12 åring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå