Karmosin Skrevet 12. april 2012 #22 Skrevet 12. april 2012 Shit, jeg er en avviker i tråden, og jeg tror ikke det er på en god måte... Jeg bruker 15, har veldig lys hud som ikke blir brent særlig lett, men som ikke blir brun heller Denne tråden fikk meg til å våkne litt. Jeg tror jeg har brukt 15 bare på grunn av vanen, jeg vokste tross alt opp i en tid hvor man til nød brukte olje med faktor 2 og jeg begynte ikke med solkrem før i '91-'92. Skal skjerpe meg. Men kanskje jeg holder meg mer i skyggen enn mange som bruker 30-50? Går med hatt og allting, og stikker rett inn i skyggen hvis det er noen tilgjengelig.
The Kitten Skrevet 28. april 2012 #23 Skrevet 28. april 2012 Jeg bruker ikke solkrem i Norge, og blir aldri solbrent. I sydligere strøk bruker jeg faktor 15-20 de første dagene. På slutten av oppholdet bruker jeg ingenting.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #24 Skrevet 28. april 2012 Dere som bruker faktor 50 i ansikt, gjelder dette hele året? Og, er det innebakt i dagkremen, eller smører dere solkrem oppå dagkrem?
Gjest badeand1 Skrevet 28. april 2012 #25 Skrevet 28. april 2012 Dere som bruker faktor 50 i ansikt, gjelder dette hele året? Og, er det innebakt i dagkremen, eller smører dere solkrem oppå dagkrem? Gjelder bare om sommeren. Bruker solkrem istedenfor dagkrem de dagene jeg bruker solkrem.
belle_ Skrevet 28. april 2012 #26 Skrevet 28. april 2012 Bruker ikke solkrem i Norge. Men om jeg er 14 dager i syden så bruker jeg piz buin tan intensifier med faktor 15 den første uken og muligens noen dager til og så bruker jeg sololje(dette er på kroppen). I annsiktet bruker jeg alltid piz buin med faktor 30. Vurderer å bruke 30 på hele kroppen i år, men er redd for å bli saktere brun osv. Noen som har peiling på dette? Eller som kan anbefale hva jeg kan gjøre for å bli mest mulig brun. Blir relativt fort brun.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #27 Skrevet 28. april 2012 Om vinteren; intenting. OM sommeren bruker jeg enten 15 eller 25 på kropp, kommer litt an på. I ansiktet bruker jeg faktisk ingenting, kjøper bare foundation med solfaktor som jeg bruker om jeg skal være i solen. Jeg jobber innendørs, går alltid i skyggen(blir fort varm og skyr solen), går aldri lettkledd etc. Er ALDRI i syden. Tar nesten ingenting solarium, bortsett fra noen få timer på våren, og da slår jeg av ansiktsforsterker. Jeg får megautbrudd av å bare bruke solfaktor en eneste gang i ansiktet - det er grunnen til at jeg lar være. Blir igrunnen aldri solbrent, rett og slett fordi jeg aldri er lenge nok i solen. Hadde absolutt brukt mer i ansiktet om jeg hadde tålt det.
DetteErMeg Skrevet 28. april 2012 #28 Skrevet 28. april 2012 Jeg for min del er så heldig at jeg nesten aldri blir solbrent selv om jeg ikke bruker solkrem, så kan ikke huske sist jeg brukte det. Hvis jeg gjør det låner jeg bare en helt tilfeldig solkrem av noen som har
Gjest badeand1 Skrevet 28. april 2012 #29 Skrevet 28. april 2012 Jeg blir aldri rød jeg heller. Bare brun, men vil beskytte meg uansett.
Jane F. Skrevet 29. april 2012 #30 Skrevet 29. april 2012 I ansiktet har jeg dagkrem med spf21 som jeg bruker til hverdags. Skal jeg sole meg er det 8-15 på kropp og ansikt. Har begynt å bruke mer faktor enn før. Da lå jeg i sola med et tykkt lag babyolje eller blå apobase:p men ble nesten aldri brent men huden min angrer sårt ;p
Sluagh Skrevet 29. april 2012 #31 Skrevet 29. april 2012 Bruker som regel 20 overalt - spray-solkrem som ikke må smøres ut.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #32 Skrevet 29. april 2012 Unngår solen mest mulig. Men i Norge når jeg skal være ute så bruker jeg 20 i ansiktet + mineralsminke og evt solhatt, på kroppen bruker jeg også 20, iblandt 30 på brystet. I sydlige strøk bruker jeg 30. Bruker bare solkrem når det er vår, sommer og på fjellet om vinteren. Holder meg for det meste til Matis, Cosmica på kroppen. Jeg blir lett rød og det er jeg glad for. En påminner om solkremen som huden trenger slik at jeg slipper de verste rynkene og evt kreft.
Agathe Skrevet 29. april 2012 #33 Skrevet 29. april 2012 Hvis jeg skal være i sola bruker jeg: Ansikt: 50+ fra La Roche Posay Kropp: 25 fra Vichy
Eple:) Skrevet 29. april 2012 #34 Skrevet 29. april 2012 Bruker sunblock i ansiktet, pga. føflekker og ømfintlig hud i forhold til det. Og 30-50 på kroppen ellers
Gjest badeand1 Skrevet 29. april 2012 #35 Skrevet 29. april 2012 Bruker sunblock i ansiktet, pga. føflekker og ømfintlig hud i forhold til det. Og 30-50 på kroppen ellers Hvor kjøper du sunblock?
Casall Skrevet 6. mai 2012 #36 Skrevet 6. mai 2012 (endret) 6-8 ca, og blir aldri brent. Merke? De blå eller brune man kjøper på sjapper i syden, flyplassen eller Cubus. Edit: I syden, altså. Bruker ikke solkrem i Norge, med mindre jeg ligger i sola. Endret 6. mai 2012 av Casall
Gjest Lykkeliky Skrevet 6. mai 2012 #37 Skrevet 6. mai 2012 Jeg bruker Dermalogica age smart med solfaktor 30 i ansiktet og solfaktor 15 på kroppen. Blir aldri solbrent....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå