Gå til innhold

hvor høy solfaktor bruker dere i ansiktet og på kroppen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høst/vinter/vår faktor 20-30, minst 30 om sommeren. Gjelder for både kropp og ansikt. Av merker bruker jeg de ansiktshuden min tåler, akkurat nå bruker jeg solfaktor 30 fra md formulations over dagkremen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Solfaktor 15/20 i ansiktet. Det følger dagkremen min.

På kroppen bruker jeg alt fra 20 og nedover. Avhenger av hvor lenge jeg skal være i sola samt grunnlaget mitt. Blir som oftest 10.

Skrevet

Om sommeren bruker jeg faktor 30 til daglig, men hvis jeg faktisk skal være i sola bruker jeg 50, iallfall i ansiktet og hvis jeg har bare skuldre. 30 holder for bein og underarmer. Jeg kan dog bli solbrent før du rekker å si ordet sol på tre ulike språk, så jeg passer veldig godt på.

• Liker 1
Skrevet

30 - 50 :fnise:

HATER å være solbrent, og bryr meg ikke så mye om jeg blir brun eller ei. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

25, det er faktisk ikke så stor forskjell på 25 og 50, det spiller en større rolle hvor ofte du smører deg og hvor mye.

Skrevet

Bruker 50 på pigmentflekkene mine i ansiktet og ellers 30. bruker 30 på de stedene jeg blir veldig fort brent på kroppen og ellers 20. bruker ikke mindre enn det siden jeg har veldig sol sensitiv hud. Elsker korres sine solkremer.

du blir blank i huden,men det gjør du ellers av alt solkrem også. vil tro den ikke gir meg kviser. ikke merket noe til det enda vertfall, og det er noe jeg har fått av decleor sine solkremer og matis. at de er økologiske er noe jeg elsker. de lukter også veldig godt, lette å smøre ut og gir fuktighet i tilegg:) love them. fås billig på www.feelunique.com

Gjest Bobler
Skrevet (endret)

8 på kroppen og 15 i annsiktet hvis jeg skal ut i solen lenge. Skal jeg bare på jobb hvor jeg ikke er like mye ute bruker jeg kun 8 i annsiktet.

Blir aldri solbrent, men er mer for å beskytte huden litt.

Bruker solfaktor 30 på tatoveringen min. Og det er ofte jeg ikke bruker noe som helst. :)

Endret av Bobler
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Dersom jeg er i solen, bruker jeg 30 på kroppen, og 50+ i ansiktet. Jeg foretrekker solkremer fra La Roche Posay og Vichy fordi disse gir høyest mulig beskyttelse mot UVA-stråler. Allikevel blir jeg brun, for ingenting blokkerer ut solen 100%. Til daglig bruker jeg stort sett en dagkrem med spf 30 i ansiktet (fra PCA Skin), men det er stort sett for tilfeldig soleksponering.

Endret av Honesty
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt annet enn 30 i ansiktet, er ikke tilstrekkelig! Viktig å ha en solfaktor tilpasset ansiktshuden, spf i vanlig dagkrem holder dessverre ikke.

Hilsen hudterapeuten

• Liker 1
Skrevet

Som regel 20 på kroppen og 30 i ansiktet fra mai og ut august. Resten av året bruker jeg minst 15 i ansiktet, og skulle så gjerne ønske at utvalget av dagkremer med faktor var litt bedre, men det er kanskje litt vanskelig å få til.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Til hverdags hele året bruker jeg Ole HEnriksen Herbal Day Creme spf 15.

Hvis jeg er i syden, bruker jeg 30 i ansiktet hele oppholdet. Da bruker jeg en ansiktssolkrem fra Dior ellr Lancaster.

På kroppen bruker jeg 30 de to første dagene, går deretter ned til 20 og 15(kommer litt an på hvor på kroppen, armene får høyest faktor for der får jeg lett soleksem). På magen kjøres det på med olje med faktor 10 eller 15, for den blir svart med en gang og aldri brent:)

Solkrem fra Korres og Hawaiian Tropic:)

Må nevnes at jeg blir brun så fort solen stikker fram da, og blir ALDRI brent.

Endret av challenger
Skrevet

Bruker som regel alltid 50 eller 50+ på både kropp og ansikt uansett årstid. Noen ganger om jeg glemmer å bestille bruker jeg spf 30, men det er kun når jeg ikke skal være ute i sola.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Om jeg en sjelden gang er i solen bruker jeg coop anglamark sin med solfaktor 30. Men det gjelder kanskje 2 dager i året,pleier å unngå å være i solen :gjeiper:

Skrevet

bruker mellom spf 12 og 30, som regel rundt 15. Og som regel det samme i ansiktet som ellers på kroppen. Innimellom bruker jeg høyere på brystet, da jeg kan få litt soleksem der.

Skrevet

Akkurat hva heter pca solkremen og hvor kjøper du den?

Dersom jeg er i solen, bruker jeg 30 på kroppen, og 50+ i ansiktet. Jeg foretrekker solkremer fra La Roche Posay og Vichy fordi disse gir høyest mulig beskyttelse mot UVA-stråler. Allikevel blir jeg brun, for ingenting blokkerer ut solen 100%. Til daglig bruker jeg stort sett en dagkrem med spf 30 i ansiktet (fra PCA Skin), men det er stort sett for tilfeldig soleksponering.

Skrevet

Høst/vinter/vår faktor 20-30, minst 30 om sommeren. Gjelder for både kropp og ansikt. Av merker bruker jeg de ansiktshuden min tåler, akkurat nå bruker jeg solfaktor 30 fra md formulations over dagkremen.

Jeg bruker samme krem og samme faktor :jepp: vil nødig se ut som en rosin når jeg er 50 :nei: Eller få hudkreft, er greit å forebygge.

Skrevet

Akkurat hva heter pca solkremen og hvor kjøper du den?

Jeg bruker Perfecting Protection fordi den har en høy andel fysiske filtre, samt virkestoffer mot pigmentflekker. Jeg kjøper hos hudpleier, men tror at prettyskinforless også fører pca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...