Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Vodka
Skrevet

Jeg kunne tenke meg å ta en hel bachelorgrad i utlandet, men det virker så vanskelig å få til. Noen her som har tatt en hel bachelor i utlandet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med vanskelig å få til? Og hvor tenkte du på? Det er lett i Storbritannia, bare host opp litt penger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn som har tatt bacelor i Australia. Hun har svært høyt studielån, og det er nok det som er vanskligst etterpå, å håndtere 40% større lån enn om hun hadde studert i Norge. Men alt det andre rundt utenlandsstudier er jo flott å ha med seg, tror man opplever og utvikler seg selv vel så mye gjennom noen år i utlandet.

Skrevet

Det er ikke verre enn du lager det til selv.

Finn en skole som er dekka av lånekassa, søk og få inntak, og flytt :) Så enkelt kan det være.

Tar ikke bachelor, men går veterinær i utlandet. Ikke vanskelig å få til i det hele tatt.

Gjest Vodka
Skrevet (endret)

Alt papirarbeidet virker så vanskelig. Og i det hele tatt å få en skoleplass. Og å bestemme seg for å dra. Men pengene er det mest avgjørende.. jeg har jo ikke mye penger spart opp. Er det noen land hvor man kan leve ganske greit med bare studielånet?

Endret av Vodka
Skrevet

Er ikke vanskelig, bare husk at søknadsprosessen og søknadsfrister er forskjellig fra Norge!

AnonymBruker
Skrevet

Alt papirarbeidet virker så vanskelig. Og i det hele tatt å få en skoleplass. Og å bestemme seg for å dra. Men pengene er det mest avgjørende.. jeg har jo ikke mye penger spart opp. Er det noen land hvor man kan leve ganske greit med bare studielånet?

Min datter hadde ikke fem øre oppspart før hun dro til Australia. Levde på studielån, og jobbet når hun hadde fri mellom semestrene, samt hadde helgejobb der nede. Hun fikk jo studielån ut fra skolepenger som hun måtte betale, var ganske høye beløp, rundt 100 000 i skolepenger i året.

Skrevet

Jeg har studert til Bachelor og Master i utlandet; Sveits, Frankrike, USA og England. Det er overhode ingen umulighet nei, og studerer en på steder som er godkjent av Lånekassen får du støtte der.

Som med alt annet, må en sette seg litt inn i tingene så hør med rådgiver på skolen (hvis du er på vgs nå), Lånekassen og ANSA. Det er jo en begynnelse ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...