vanskapning Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Hva gjør man mens man venter på 'den rette' jobben når man er ferdig utdannet? Til dere som er ferdig utdannet og har fått jobben dere ville ha, hvor lenge ventet dere før dere fant den? Og måtte dere flytte langt? Er det vanlig å ta en jobb som er helt urelatert til studiet mens man venter? Nå er det minst 3 år til jeg er ferdig utdannet, men lurer likevel..
Gjest finurlig Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Tar opp fag, arbeider andre steder enn drømmestedet, for all del ikke sitt hjemme og vent på drømmejobben, det ser utrolig dårlig ut på cv-en 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Jeg jobbet som sekretær, ufaglært lærervikar, telefonselger etc. mens jeg søkte på relevante jobber. Har teknisk utdannelse fra universitetet.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #5 Skrevet 7. april 2012 Jeg tok prosjektarbeid og vikariater som var relevant for min utdannelse. Jeg tok også korttidsengasjement gjennom vikarbyråer mens jeg søkte. Holdt på i 3 år før jeg fikk jobben jeg ønsket meg..
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #6 Skrevet 7. april 2012 Man jobber med det en kan få mens man venter på drømmejobben.
frøkna Skrevet 7. april 2012 #7 Skrevet 7. april 2012 Siden det er lenge siden du er ferdigutdanna kan du begynne å planlegge nå! last ned masse bra filmer og tv-serier også kan du ha maraton hele dagen og natten mens du venter på at drømmejobben skal falle i fanget ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #8 Skrevet 7. april 2012 jeg fant ikke drømmejobben.... jeg var aktiv under studiene, var med i linjeforening, relevant deltidsjobb (frivillig) og en betalt studiejobb. Etter studiene fikk jeg ganske tilfeldig en jobb i en annen bransje, jobbet der i 4 år, før jeg byttet jobb til en annen i samme bransje. Trives godt, og har lært mye, men lengter tilbake til utgangspunktet...
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Jeg var ferdigutdannet til jul, og nå jobber jeg korte engasjementer gjennom vikarbyrå mens jeg søker/venter på relevant jobb.
vanskapning Skrevet 8. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 8. april 2012 Skal begynne på sosionomstudiet til høsten, tror jeg. Så det er jo for all del ikke noe hast. Og jeg har på ingen måte tenkt å gå rundt å gjøre ingenting å tro at drømmejobben faller i fanget mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå