Gå til innhold

Gøy på fest!


Nusseli

Anbefalte innlegg

Hjeeeelp! Skal ha bursdagsfest om ikke lenge og tenkte å ha litt aktiviteter som vi voksne kan gjøre. Feirer min 25års dag så da skal det huskes som noe spesiellt gøy! :)

Tenkte gi alle gjesterne "oppdrag" som de får med sig via en liten lapp på velkomst drinken. Tex "Skåle med alle før du tar første slurk fra varje ny oppfylt glas/ny åpned flaske" osv...

Vi blir omkring tyve st så jeg trenger forslag på morsomme oppdrag som man kan ge, en del har aldri truffet varann før og en del kjenner varann veldig godt.

Alle forslag tas emot, om alle typer "leker" man kan gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å være med på den leken, altfor tørst til å drive å skåle med alle før jeg drikker :gjeiper:

Hvorfor må man ha sånne leker? er det ikke mye bedre at folk får mingle og ha det gøy på egen hånd? Kommer det 20 stk klarer folk gjerne å lage morroa selv :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg hadde giddet å være med på den leken, altfor tørst til å drive å skåle med alle før jeg drikker :gjeiper:

Hvorfor må man ha sånne leker? er det ikke mye bedre at folk får mingle og ha det gøy på egen hånd? Kommer det 20 stk klarer folk gjerne å lage morroa selv :jepp:

Tenkte bare at det hade vart morro men jeg er en slik person som liker å få litt ting å gjøre i begynnelsen tils man er mer avslappet :)

Var jo ikke tanken at man skal være tvinget til at skåle HVER gang man drikker, mer hver gang man kanskje åpner ny flaske. Men dette var jo bare et exempel, ønsker jo hellre bedre forslag og helst tyve ulike forslag på SMÅ, enkle, morsomme oppgaver...

Du kan ikke noe andre leker da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da synes jeg faktisk det er bedre med tema fest.

det er samtale emne når en har kledd seg ut som et kjøleskap feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da synes jeg faktisk det er bedre med tema fest.

det er samtale emne når en har kledd seg ut som et kjøleskap feks.

haha, ja!! :) Synd at vi ikke rekker å få det til. Hm.. Kanskje noen har noen generelle samtals emnen man kan snakke om? Slik at hvis tyve personer sitter så kan jeg lett få igång praten. Å, uroer meg for mye.. Hehe.

Noen partyvertinne her som faktiskt klarer å gjenomføre en suveren fest? Må jo vare noen som altid lykkes? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En morsom lek jeg har hatt god suksess med og som ikke trenger å ta så lang tid, er en slags navnelek. Alle reiser seg opp etter tur, sier navnet sitt og en fakta om seg selv. Denne er enten sann eller usann, deretter skal de andre gjestene ta tommelen opp eller ned for å vise om de tror på den eller ikke. Så avslører den som har sagt faktaen om det er sant eller ikke, har du feil må du drikke.

Enkel måte å bli kjent på, og man kan få fine samtaleemner utover kvelden.

Eks. Jeg heter Karin, og jeg har spilt trombone i 7 år. eller

Jeg heter Mons og kan ta en knyttneve i munnen.

Ellers kan mimeleker være morsomme, men kan ta litt mye oppmerksomhet og tid. Vi pleier å få alle gjestene til å skrive lapper som skal mimes selv, også mimer man to stykker sammen. På den måten blir det mer kreativt og man blir også kjent ved at man er to stykker som mimer sammen. Her gjelder det å skrive morsomme lapper, har f.eks. gode erfaringer med lappen "Elg i solnedgang".

Det kommer stort sett veldig an på hvor mye tid og oppmerksomhet du vil at leken skal ta, noen leker kan ta litt mye oppmerksomhet og noen kan føle seg ekskludert eller at det er "teit" med lek. Ikke alle som vil opp på gulvet å mime, her gjelder det å være smidig. Personen kan kanskje ikke ha problem med å gjette, men vil ikke mime selv. Derfor kan du tilpasse lekene til din vennegjeng ved å gjøre de "drøyere" og enklere. Jeg har drøss av andre leker også som jeg kan fiske frem fra hukommelsen hvis du er keen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist det er så få slike leker. Det er alltid morro å bli bedre kjent, eller kjent på ny. Jeg ber alltid en eller to som ikke kjenner så mange, så man alltid utvider nettverket sitt... Det er ikke alle som drikker heller...

Takker ja til flere forslag da temafester ikke blir tatt så godt i mot i min krets.

Det skal også sies at til min bursdag som snart er her har jeg invitert til Marie Antonette Maskerade ball :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenkte da en lenger opp her nevnte temafest er the 50's party! Hvor morsomt er det ikke om jentene kommer i pinup og guttene i bukseseler, hatter, skinnjakker og sleik. Samtidig som du spiller litt rock N roll ;)

Jeg tenker også at drikkeleker kanskje er litt kjedelig, i hvert har jeg blitt litt lei og jeg er bare 18 :fnise:

Jeg liker i hvert fall de festene hvor man kommer og blir kjent også får folk eventuelt finne ut av selv etter hvert om de ønsker drikkeleker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med stor suksess mimelek om musikk.. Powerpoint med bilder av diverse band og artister bak ryggen til den som sitter i stolen (en om gangen da). Dele alle i lag med ca 5-6 deltakere på førhånd. Den som sitter må gjette og resten av laget må mime artisten eller synge låtene og man får poeng for hver artist man har gjettet riktig. Etter man har gjettet riktig eller sagt pass bytter man i rotasjon hvem som sitter med andre i samme lag. Og man får kanskje til sammen 5-10 minutter (avhengig av størrelsen til laget og hvor aktive og villige folk er).

Jeg har noen uforglemmelige minner fra sist bursdag.. Alle på laget tenker ikke samme låt og det er ofte noen i laget som vil helst imitere moves til de artistene.. (tenk Celine Dion og Whitney for synging, eller Beyonce og evt noen metal bands for bevegelser - og vel - vi hadde vel MC Hammer og RedNex også - noe som var ganske hysterisk morsomt!) :gjeiper:

Men noen burde nok få seg et glass eller to med vin først - men om det blir riktig setting med riktige folk er det kanonmorsomt! Alt for fulle folk er heller ikke bra siden det ikke blir noe konkurranse da og folk orker ikke å følge med.

En annen for begynnelsen av festen er at man skriver opp morsomme fakta om alle som kommer, og setter opp alle navn og alle fakta på et ark men ikke knyttet sammen - og folk må selv finne ut hvem som er hvem. Det får også folk til å diskutere og bli kjent :)

Men tar gjerne flere forslag jeg.. Må jo toppe fjorårets fest som ble ganske så suksessrik! ;)

Liker egentlig helst ikke slike der alle må drikke fort og mye - orker egentlig ikke at folk skal bli helt dritings fortest mulig. Men velkomstpunch skal alle få ;)

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med stor suksess mimelek om musikk.. Powerpoint med bilder av diverse band og artister bak ryggen til den som sitter i stolen (en om gangen da). Dele alle i lag med ca 5-6 deltakere på førhånd. Den som sitter må gjette og resten av laget må mime artisten eller synge låtene og man får poeng for hver artist man har gjettet riktig. Etter man har gjettet riktig eller sagt pass bytter man i rotasjon hvem som sitter med andre i samme lag. Og man får kanskje til sammen 5-10 minutter (avhengig av størrelsen til laget og hvor aktive og villige folk er).

Jeg har noen uforglemmelige minner fra sist bursdag.. Alle på laget tenker ikke samme låt og det er ofte noen i laget som vil helst imitere moves til de artistene.. (tenk Celine Dion og Whitney for synging, eller Beyonce og evt noen metal bands for bevegelser - og vel - vi hadde vel MC Hammer og RedNex også - noe som var ganske hysterisk morsomt!) :gjeiper:

Men noen burde nok få seg et glass eller to med vin først - men om det blir riktig setting med riktige folk er det kanonmorsomt! Alt for fulle folk er heller ikke bra siden det ikke blir noe konkurranse da og folk orker ikke å følge med.

En annen for begynnelsen av festen er at man skriver opp morsomme fakta om alle som kommer, og setter opp alle navn og alle fakta på et ark men ikke knyttet sammen - og folk må selv finne ut hvem som er hvem. Det får også folk til å diskutere og bli kjent :)

Men tar gjerne flere forslag jeg.. Må jo toppe fjorårets fest som ble ganske så suksessrik! ;)

Liker egentlig helst ikke slike der alle må drikke fort og mye - orker egentlig ikke at folk skal bli helt dritings fortest mulig. Men velkomstpunch skal alle få ;)

Åå, det der husker jeg de arrangerte da jeg var i Syden en gang. Det er jo kjempe moro!

Nå kom jeg plutselig på noe jeg og mine venner kan gjøre en gang vi kjeder oss en fredagskveld :fnise:

Thanks Bond ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og gru... Jeg er glad jeg festrøyker når jeg er så uheldig å havne på fester der det skal tvangslekes. Og jeg er tydeligvis ikke alene om å føle det slik, for det er sjelden så mange på røykeplassen under slike seanser.

Om man først skal sysselsette festdeltakerne, så er som tidligere nevnt temafest noe OK. Men det fordrer jo mye planlegging og en god del arbeid også under festen for vert(inn)en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er temmelig mye verre med temafest for alle enn selskapsleker - spesielt om man velger tema som skal være lik for alle (enten det er 50-talls eller filmstjerner eller hva det skal være). Selskapsleker kan man i hvert fall unngå ;)

Hvis det skal være temafest synes jeg at man burde gi gjestene litt frihet å være kreative - dvs at ikke allt MÅ gjøre noe likt - gi dem et bokstav eller favorittbok eller forbildet i barnehagen eller noe som gir gitt flere muligheter enn penkjoler og standard-ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...