Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe måte å lære katten at når han leker med oss, så skal han leke med klørne inne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en kattunge? :)

Skrevet

Tviler jeg på, jeg har iallefall aldri vært ute for en sånn katt. Katten bruker jo klørne til å gripe fast i ting, å be den om å holde dem inne blir litt som å be deg bare sosialisere med knyttede never.

Gjest Bobler
Skrevet

Ikke egentlig :fnise:

Du kan jo prøve å avslutte leken hver gang pus tar ut klørne. Men det blir unaturlig for pus, og veldig vanskelig å få til. Man må nesten regne med noen kloremerker når man leker med en katt, spesielt en kattunge :)

Skrevet

Jeg syns hvertfall min ble bedre og bedre jo eldre han ble.

Jeg valgte å avslutte leken hver gang han satte klørne i hendene våre eller bet oss hardere enn vi tålte. Og nå når vi leker med han, bruker han for det meste potene framfor klørne.. selv om han kan glemme seg i ny og ne :)

Skrevet

Tror det er vanskelig, men du kan jo prøve tipsene over her. Vår katt er stor, sterk og hardhendt (Maine Coon). Derfor leker jeg ikke med han som jeg kan gjøre med andre katter (lekesloss). Jeg bruker heller lekene hans så kan han rive de til "blod" istedet :fnise:

Jeg tror det kommer helt an på personligheten. Min forrige katt klorte sjeldent.

Skrevet

Sånn er det med dyr som har skarpe klør.

Jeg gjør som nevnt over her, avslutter leken når dyret biter hardt. Kan hende det fungerer med klørne også.

Katter kan jo trekke inn klørne en del.

Aldri prøvd å lære en katt det, men fortell oss gjerne vvirdan det gikk om du tester det ut :)

Selv har jeg ildere med skarpe tenner og klør de ikke kan trekke inn, og har stadig kloremerker på hender og føtter :fnise:

Men jeg har blitt så vant til det. Vil heller ha noen kloremerker og et fornøyd dyr som har fått lekt, enn ingen kloremerker og et dyr som kjeder seg :)

Skrevet

Det er så innmari store forskjeller på katter. Noen slutter aldri å leke med klørne på stilk, andre bruker klørne mot leker og har noen uhell i blant, mens andre igjen bare dulter til leker og alt som er med flat pote.

Katta vår klorer aldri oss, men kan ha uhell om vi leker litt røft med henne. Er hun uheldig og klorer oss under disse lekestundene, stopper hun fullstendig opp, trekker inn klørne og ser på oss med store triste øyne som om hun vil si "Unnskyld, jeg mente det ikke, går det bra?" Noen ganger kommer hun til og med bort, legger poten på oss og sjekker at det går bra. :fnise: Søte pusen vår. :rodmer:

Men jeg har også hatt katter som klorer hele tiden og som ikke engang gir advarsel når de har fått nok, så som sagt, det er store forskjeller.

Jeg aner ikke hvordan vår pus fikk for seg at å klore mennesket sitt betyr at mennesket får vondt, ett eller annet sted har hun lært manerer, eller så bare er hun sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...