Sol76 Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Etter tre fødsler, siste vinteren 2010, er det på tide å gjøre noe! Jeg har prøvd mye forskjellig... Grethe Roede, lavkarbo og div... Denne gangen har jeg tenkt spise mer frukt, grønt OG jogge noen ganger i uken Var forsåvidt veldig godt i gang, jogget ca 2 ganger i uken og spiste ikke snop leeenge i 2012! Men, så kom... (før....)PÅSKEN Og jeg har ikke klart å motstå... Helt til IDAG! Nok får være nok.... Vil DU være med?? I`m in
Delusion Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Ja, jeg vil veldig gjerne være med å begynne å trene, for det har jeg godt av! Nå eier jeg ikke vekt, men tror ikke det er så viktig for meg, heller det å kjenne på kroppen at jeg blir i bedre form, strammere og sunnere! :D Har veldig dårlig selvdisiplin når det kommer til trening, så tror for all del jeg har godt av en treningsbuddy Så yes, jeg er med!
Sol76 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2012 Jeg er og vektløs... Skal ikke så mye til før en føler seg MYE bedre! Strammere tror jeg er nøkkelordet Og vekten kommer den, om en er flink nok! Blir flinke å jogge regelmessig, vil vel vekten stå litt i ro... Men, så, min venn, blir det bra vettu
Sol76 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2012 ... og hipp, hurra, jeg har fått en treningsbuddy 1
Delusion Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 (endret) Ja! Dette blir bra Skal begynne å jogge jeg også, har nå disse brukbare joggeskoene som bare har stått her å samlet støv. No more Og så har jeg også en liten stepsak, men hvor mye effekt gir egentlig en slik? Og hvor lenge bør jeg bruke den for at det skal være vits? Min lenke Endret 5. april 2012 av Inty
Sol76 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2012 Frem med joggeskoene hmm...jeg har kun brukt stepdingser når jeg har vært medlem på terningssenter.. Så er faktisk ikke sikker! Men, tror den har veldig god effekt, så kjør på
Måndagsbarn Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Jeg skal gå ned laaangt mer, 30 kg minimum; men henger meg gjerne på er veldig fokusert på maten; ikke like mye på treningen - men skal begynne med boksing og har gått på svømming en stund! Jeg henger meg på, litt felles motivasjon er flott, men fortsetter altså når dere andre forhåpentligvis er ferdige:)
Delusion Skrevet 5. april 2012 #8 Skrevet 5. april 2012 Kjør på frøkenfryd! Nå håper jeg ikke at jeg "blir ferdig", da jeg håper at dette blir til en livsstil etterhvert Trenger bare litt motivasjon å komme i gang, så denne tråden blir kjempebra! Svømming virker jo også veldig bra, men har atopisk eksem, og bør holde meg borte fra klorvann Jeg er jo så grønn når det kommer til trening også, har ikke peiling på noe, hehe.. Hvor ofte bør jeg jogge i begynnelsen, og hvor lenge? Og den stepmaskinen, bør jeg stå på den gjerne 15min hver dag/anne hver dag, eller lenger, men da ikke like ofte? Blir motivert allerede kjenner jeg! Nå gjelder det bare å holde denne tankegangen
Måndagsbarn Skrevet 5. april 2012 #9 Skrevet 5. april 2012 Kjør på frøkenfryd! Nå håper jeg ikke at jeg "blir ferdig", da jeg håper at dette blir til en livsstil etterhvert Trenger bare litt motivasjon å komme i gang, så denne tråden blir kjempebra! Svømming virker jo også veldig bra, men har atopisk eksem, og bør holde meg borte fra klorvann Jeg er jo så grønn når det kommer til trening også, har ikke peiling på noe, hehe.. Hvor ofte bør jeg jogge i begynnelsen, og hvor lenge? Og den stepmaskinen, bør jeg stå på den gjerne 15min hver dag/anne hver dag, eller lenger, men da ikke like ofte? Blir motivert allerede kjenner jeg! Nå gjelder det bare å holde denne tankegangen Takk det samme:) Jogging handler vel mest om å få opp pulsen, så det jeg ville anbefale er å skaffe en pulsmåler:) Da trenger du ikke fokusere så mye på at du måååå være ute og jogge i 20 min til når du egentlig er sliten f.eks, men kan tenke på pulsen, kondisen og hvor mye fett/kalorier du brenner. Det er jo stor forskjell på folk, selv må jeg løpe i evigheter for å få opp pulsen skikkelig og holde den ganske høyt - men beina orker ikke å holde på så lenge. Jeg spilte fotball i mange år og er stiv og støl (og tjukk nå da, hihi ) så jeg får fort krampe eller innbiller meg at jeg kjenner igjen gamle skader. Stepmaskin vet jeg ikke så mye om, men hva vil du oppnå? Den beste treningen er egentlig styrketrening, for da kan du trene ulike muskelgrupper på ulike dager og få litt jevnere form:) Om du bare vil brenne kalorier er nok stepmaskinen gull, men hvor mye du bør bruke den er jeg ikke bombesikker på. Svømming høres ikke noe særlig ut med eksem nei, men saltvann går kanskje bra? Ikke så mange saltvannsbasseng i Norge kanskje, men til sommeren har vi jo havet! Det er stort og fint:D Jeg er forresten enig i at det bør bli en livsstilsendring og ikke bare en diett for mange - jeg er en av de som bare gjør det lettvint for meg selv eller ikke orker å finne på sunn mat så lenge jeg har så mye annet jeg heller vil. Jeg var kjempeflink før jul og gikk ned 5 kg, men det tar så horribelt lang tid for meg. 3 måneder tok det å gå ned disse stakkarslige 5 kiloene, og når man er såpass stor så synes det ikke engang. Ekstremt demotiverende! Men om man er flere er det lettere:) Dere klarer det, flinkiser
Sol76 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 5. april 2012 Jeg blir nok aldri ferdig jeg heller, frøkenfryd Motivasjon er bra! Jeg jogger ca 2 ganger i uken..men, jogger ikke i ett, la nå det være sagt Intervall jogging kan vi kalle det Litt usikker på hvor lang denne runden jeg har er... Men, jogger/går i ca 20-30 min. Alt etter dagsform og humør! Lykke til! Jeg tenkte å legge ut her når jeg skulle ut på tur, så kan vi gjøre det "sammen"
Delusion Skrevet 5. april 2012 #12 Skrevet 5. april 2012 Jeg blir nok aldri ferdig jeg heller, frøkenfryd Motivasjon er bra! Jeg jogger ca 2 ganger i uken..men, jogger ikke i ett, la nå det være sagt Intervall jogging kan vi kalle det Litt usikker på hvor lang denne runden jeg har er... Men, jogger/går i ca 20-30 min. Alt etter dagsform og humør! Lykke til! Jeg tenkte å legge ut her når jeg skulle ut på tur, så kan vi gjøre det "sammen" Ja, gjør det, så gjør jeg det samme!
mustapippuri Skrevet 5. april 2012 #13 Skrevet 5. april 2012 Jeg blir nok aldri ferdig jeg heller, frøkenfryd Motivasjon er bra! Jeg jogger ca 2 ganger i uken..men, jogger ikke i ett, la nå det være sagt Intervall jogging kan vi kalle det Litt usikker på hvor lang denne runden jeg har er... Men, jogger/går i ca 20-30 min. Alt etter dagsform og humør! Lykke til! Jeg tenkte å legge ut her når jeg skulle ut på tur, så kan vi gjøre det "sammen" Du kan måle opp ruten din her http://iform.nu/ruteplanlegger Selv skal jeg ned 10cm, bruker målbånd og ikke vekt. Trener styrke et par ganger i uken allerede, så får finne meg en kondisaktivitet og gjøre noen grep på kjøkkenet. Frøkenfryd: boksing er kjempetrening! Synd bokseklubben jeg gikk på har forandret seg ellers hadde jeg fortsatt. Ble for mye konkurransepress for meg etterhvert:/
Sol76 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #14 Skrevet 5. april 2012 Åh, tusen takk, den siden var jo genial!!!! Jeg tenker å prøve målebånd og vekt... Men, som sagt, det at kroppen strammes opp og jeg føler meg vel, så er det det viktigste
Måndagsbarn Skrevet 5. april 2012 #15 Skrevet 5. april 2012 Du kan måle opp ruten din her http://iform.nu/ruteplanlegger Selv skal jeg ned 10cm, bruker målbånd og ikke vekt. Trener styrke et par ganger i uken allerede, så får finne meg en kondisaktivitet og gjøre noen grep på kjøkkenet. Frøkenfryd: boksing er kjempetrening! Synd bokseklubben jeg gikk på har forandret seg ellers hadde jeg fortsatt. Ble for mye konkurransepress for meg etterhvert:/ Det ser ihvertfall kjempeslitsomt ut! Kommer til å dø på trappa utenfor treningslokalet etter økta.. hihi. Da får dere etterlyse meg!! Fungerer det å få ut litt frustrasjon gjennom boksing også? hehe
Sol76 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #16 Skrevet 5. april 2012 Skal passe på deg, vi, frøkenfryd Om det blir alfor stille fra deg, skal vi selvfølgelig etterlyse deg Har ikke erfaring med boksing, men, hehe, virker nå som om de får ut litt, ja
mustapippuri Skrevet 5. april 2012 #17 Skrevet 5. april 2012 Det ser ihvertfall kjempeslitsomt ut! Kommer til å dø på trappa utenfor treningslokalet etter økta.. hihi. Da får dere etterlyse meg!! Fungerer det å få ut litt frustrasjon gjennom boksing også? hehe Det fungerer veldig godt for å få ut frustrasjon I tillegg får kroppen fantastisk trening! Jeg er en del plaget medryggsmerter, men de årene jeg drev med boksing var disse totalt fraværende. Få vist hvordan du bandasjerer på hendene, dette vil spare deg for såre knokler
mustapippuri Skrevet 5. april 2012 #18 Skrevet 5. april 2012 Åh, tusen takk, den siden var jo genial!!!! Jeg tenker å prøve målebånd og vekt... Men, som sagt, det at kroppen strammes opp og jeg føler meg vel, så er det det viktigste Eier ikke vekt, og husker målene jeg hadde da jeg var fornøyd så da ble det sånn. Legger stort sett på meg fra midja og nedover, så vil nok kjenne det på klærne når kroppen krymper også Pga økonomien har jeg formiddagsmedlemsskap på treningssenteret, så får prøve meg på jogging når sneen forsvinner. Greit å kunne trene de få dagene jeg jobber tidligvakt også. Jogget hele fire ganger i fjor, er virkelig ikke noe jeg liker
Sol76 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #19 Skrevet 5. april 2012 Jogging funket overraskende bra på meg Sett god musikk i ørene og få på deg joggeskoene, jeg skal heie på deg!
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #20 Skrevet 5. april 2012 Skal dere stramme opp kroppen bør dere slenge inn et par styrkeøkter i uka også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå