Gå til innhold

Jeg er for tykk!

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg er 170 høy og veier 62 kg. Dette synes jeg er altfor mye. Jeg vil ned 10kg. det høres kanskje veldig mye ut, men jeg har meget spinkel beinbygning og skal derfor veie mye mindre. Jeg har alltid vært spinkel og veide bare noenogtredve kilo i 7 klasse. Men jeg var ikke syk spiste faktisk veldig mye. men etter at jeg begynte å tjene mine egne penger da jeg var 19 har jeg gått opp masse i vekt og fått skikkelig mage. Jeg kjøpte nemlig godteri hver dag og det gjør jeg enda. Klarer ikke slutte! Er 25 nå. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ned på 50 innen våren! Jeg trener ikke noe særlig men rir hver dag. Er jo trening på en måte det og.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

KJære deg du er ikke tykk, da er jeg i så fall en flodhest :ler:

Seriøst, 170 og veier 62 Kg er ikke tykt, det er ikke et gram for mye.

Ser du skiriver du spiser og ikke har noen problemer med mat, men jeg lurer på om du har tegn på spiseforsyrellser

Skrevet

I følge din BMI er du normalvektig. Du sier målet ditt er å komme ned på 50 kg, men hvis du gjør det blir du faktisk undervektig! Med dine høyde kontra vekt er det ikke slanking som er saken. Fokuser heller på trening for å stramme opp og skjær ned på godteriet (husk og unne deg litt.) Hvis dette dreier seg om en spiseforstyrrelse, anbefaler jeg deg å snakke med legen din.

Jennifer

Gjest stassy ii
Skrevet

for det første: 50 kg er altfor lite!!

Men det er nå ikke min sak :P

Dessverre (for deg) så er det beste for deg å kutte ut det godteriet! Slanking krever disiplin, og ved å kutte hardt ned på godteriet tror jeg du vil se resultater av det! Ellers er det trening trening trening som gjelder..

Skrevet

Nå er det mulig jeg er frekk, men jeg blir irritert over slike tråder. Det virker som de blir lagt inn bare for å få sympati og at andre skal si "neida du er ikke tykk".

Skrevet

Det kan godt være at du har rett Tuji og jeg er tildels enig med deg. Jeg pleier å overse slike tråder, men noen ganger tenker jeg at kanskje det skjuler seg et menneske som trenger hjelp bak "nicket."

Jennifer

Skrevet
Nå er det mulig jeg er frekk' date=' men jeg blir irritert over slike tråder. Det virker som de blir lagt inn bare for å få sympati og at andre skal si "neida du er ikke tykk".[/quote']

Helt enig, jeg er også drittlei slike sympatitråder. Du kaster bort både din egen tid og andres. Din vekt i forhold til høyden er 100% normal.

Skrevet

Jeg tror at hvis noen har et slikt behov for bekreftelse, så kan vi kanskje oppmuntre og hjelpe, og ikke bare sable ned. Og kan vi ikke det, kanskje vi ikke burde si så mye. Jeg mener ike dulle med alle, men akkurat dette med vekt og kropp og sykdommer knyttet til dette, er sårbart. Det foregår mer i hue på jenter enn det vi kjenner til fra våre egne tanker.

Til deg som skrev innlegget - hvis du seriøst tror du trenger å gå ned i vekt, så bør du snakke med lege eller helsesøster om den beste hjelpen for deg.

Skrevet

Jeg har også spinkel benbygning. Veier 54 kilo, men jeg er bare 162 høy. Jeg syns ikke at jeg er tjukk. Siden du er en del høyere enn meg syns jeg det høres veldig rart ut om du skulle veie 52 kilo. 62 kilo hvertfall ikke mye ut. Tror du kan slappe helt av jeg.

Jeg syns dessuten ikke at jenter skal være så fordømt tynne jeg. Høres litt klisje ut, men det er nå sånn jeg føler. Tror mange er enige med meg, hvertfall de av det motsatte kjønn. Det er fint med litt former! Syns mer synd på de som ikke klarer å legge på seg, enn de som klager på ridebukse-låra sine.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 1.65 høy og har ekstremt tynn beinbygning. Min trivselsvekt ligger på 52 kg. Til dere som peser over hun som vil ned i vekt: beinbygning har UTROLIG mye å si. Det er totalt uinteressant hva andre veier i forhold. Det er en selv det gjelder.

Synes på meg som mange av dere overvektige(som ikke gidder eller orker å flytte på ræva) får helt noia over at andre vil ned i vekt.

La nå dem som vil få redusere vekta uten å bombardere dem med masse spydige kommentarer. Det faller bare tilbake på dere selv.

Skrevet
Synes på meg som mange av dere overvektige(som ikke gidder eller orker å flytte på ræva) får helt noia over at andre vil ned i vekt.

Ja der traff du spikeren på hodet gitt... :roll:

Når jenter som er normal- eller undervektige syter over hvor forferdelig tykke de er, så er det kanskje ikke alle som klarer å ta dem helt seriøst?

Eller så kanskje man tar de seriøst og oppfordrer dem til å søke hjelp?

Jennifer

Skrevet

Gratulerer med dagens mest umodne replikk! Godt gjort!

Gjest Anonymous
Skrevet

Herregud sier jeg bare.

Hvis ikke dere har noe konstruktivt å si hvorfor gidder dere svare i det hele tatt :o

Skrevet

Hvis du er overvektig så er jo jeg minst en elefant....

Syns det høres ut som om du har passe vekt....

Skrevet

Det er fullt mulig å være slank og kvapsete..

Begynn å tren litt og prøv å spise sunnere og ikke tenk så mye på hva du veier. Det er tross alt bare tall!

Det er bedre å være veltrent enn å hige etter ett eller annet perfekt antall kilo, syns jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noe rart folk trekker til Lysfontenen??

:roll:

Skrevet

Dette er slettes ikke ment som en sympatitråd slik mange av dere tror. Jeg trenger ingen sympati har faktisk speil og ser hvordan jeg ser ut. Men jeg har det fryktelig vanskelig og søker bare bittelitt hjelp og råd fra dere kloke hoder. Jeg har alltid vært tynn og det er faktisk veldig vanskelig at jeg plutselig har lagt på meg så mye. Jeg vil ned på 50kg. jeg er ikke nødvendigvis undervektig om jeg veier det. Har som sagt veldig spinkel beinbygning og det har MYE å si! Jeg har aldri hatt noe problem med mat og spiser 4 ganger om dagen men jeg er absolutt ikke komfortabel med kroppen min! Og hvordan blir man kvitt det satans søthungeret? Epleeddikk og krom hjelper ikke en dritt.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Du seriøstjeg er 1.62 og veier 50 kilo og jeg er absolutt ingen bolle, så behold den vekta du har du. Det er ikke tallene på vekta du bør se på, men det du ser i speilet om du liker det. Hvis ikke er det jo ikke verre enn å begynne å trene

Gjest Diva i.i.
Skrevet

Jeg synes i allefall ikke du høres tykk ut når du nevner høyde + vekt. Selv om din benbygning er sped.

Synes det er litt grufullt når du skriver at du synes du er det.

En ting er å være utrent / "kvapsete" / litt "slapp i fisken" etc.

Men tykk er du ikke, og om du synes du er tykk så tror jeg du har vrangforestillinger mht selvbilde og vekt etc. Sorry....

Jeg blir bare litt oppgitt når tilsynelatende slanke og friske folk vil ned i vekt når det - for oss her - i allefal høres ut som om de er normale.

Det er så mange andre som sliter med vekta den andre veien, og når jeg hører at folk på "din størrelse" kaller seg tykke, - så føler jeg meg som DEN hvalen selv!

Det er ikke meningen å være frekk, men det viktigste er faktisk å fokusere på trening, riktig kosthold og gode daglige rutiner. Om du har endringer i helsa di, kan jo også det føre til at du legger på deg ? ( skal ikke uttale meg om det, da jeg ikke vet noe om det, men det kan være en teori ? )

Om du gjør alt nevnt over, og klarer å kutte litt ned på godteriet, så går du muligens ned i vekt. Om du ikke går ned,- så tror jeg faktisk at kroppen din har funnet trivselsvekten sin, og det må du nesten bare leve med. IKKE slank deg av den grunn!

Med all respekt :

Om du har det vanskelig med kroppen din - og du fremdeles mener at du er tykk så vil jeg anbefale deg å gå til en psykolog.

Om du vil ha profesjonelle personers synspunkter, så er det evt mulig å konsultere lege / ernæringsfysiolog ?

Ønsker deg lykke til, uansett. Det høres ikke ut som du har det så bra sånn sett.

D:)

Skrevet
jeg er 170 høy og veier 62 kg. Dette synes jeg er altfor mye. Jeg vil ned 10kg. det høres kanskje veldig mye ut' date=' men jeg har meget spinkel beinbygning og skal derfor veie mye mindre. Jeg har alltid vært spinkel og veide bare noenogtredve kilo i 7 klasse. Men jeg var ikke syk spiste faktisk veldig mye. men etter at jeg begynte å tjene mine egne penger da jeg var 19 har jeg gått opp masse i vekt og fått skikkelig mage. Jeg kjøpte nemlig godteri hver dag og det gjør jeg enda. Klarer ikke slutte! Er 25 nå. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ned på 50 innen våren! Jeg trener ikke noe særlig men rir hver dag. Er jo trening på en måte det og.[/quote']

Jeg har sjekket din BMI... Å du er IKKE overvektig!!!

Går du ned 10 kg så er du undervektig!!!

Værsåsnill å ikke slank deg!! Du kan sjekke BMI'en din selv visst du vil på:

http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/14/223712.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...