Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke egentlig tørr hud, men en god del kviser og ellers veldig fet hud. Har til nå brukt basiron før jeg sminker meg, men den har ikke akkurat gjort under for huden min (har faktisk fått flere kviser siden jeg begynte med den i oktober). Husker ikke hva jeg brukte før, men det var noe billig som de fleste butikker selger, tror jeg.

Noen som kan anbefale en fuktighetskrem uten olje som hjelper mot kviser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke egentlig tørr hud, men en god del kviser og ellers veldig fet hud. Har til nå brukt basiron før jeg sminker meg, men den har ikke akkurat gjort under for huden min (har faktisk fått flere kviser siden jeg begynte med den i oktober). Husker ikke hva jeg brukte før, men det var noe billig som de fleste butikker selger, tror jeg.

Noen som kan anbefale en fuktighetskrem uten olje som hjelper mot kviser?

Hei clinique har veldig mange gode produkter , synes jeg da og der finner du nok noen gode fuktighets kremer kan annbefale

Dramatically Different Fuktighetsgele - Fet kombinasjon til fet hud 

Annbefaler også Clinique sin annsiktsvask heter liquid facial soap ( kjøp oily to oily skin ) er pumpe flaske , den er kjempe god og vil hjelpe deg å fjerne overflødig fett og olje ,og toneren som hører til fet hud

det har hjulpet svigerinna mi kjempe masse endelig ar hun begynt å bli matt i huden , før så hun ut som et glinsende speil i annsiktet og hun var plaget av masse kviser stakkars .

Ps hun var først hos legen før jeg annbefalte hun dette , og da prøvde hun basiron skinoren dalacin osv uten noe forskjell de bare forverret alt desverre.

Jeg bruker selv serien men for tørr hud og er super fornøyd , prisene er på ca alt fra 200 til 400 kr og produktene varer i ca 6 mnd minimum.

Skrevet (endret)

Hei clinique har veldig mange gode produkter , synes jeg da og der finner du nok noen gode fuktighets kremer kan annbefale

Dramatically Different Fuktighetsgele - Fet kombinasjon til fet hud 

Annbefaler også Clinique sin annsiktsvask heter liquid facial soap ( kjøp oily to oily skin ) er pumpe flaske , den er kjempe god og vil hjelpe deg å fjerne overflødig fett og olje ,og toneren som hører til fet hud

det har hjulpet svigerinna mi kjempe masse endelig ar hun begynt å bli matt i huden , før så hun ut som et glinsende speil i annsiktet og hun var plaget av masse kviser stakkars .

Ps hun var først hos legen før jeg annbefalte hun dette , og da prøvde hun basiron skinoren dalacin osv uten noe forskjell de bare forverret alt desverre.

Jeg bruker selv serien men for tørr hud og er super fornøyd , prisene er på ca alt fra 200 til 400 kr og produktene varer i ca 6 mnd minimum.

Støtter denne. Jeg hadde også god effekt av Cliniques tre steg-system. Den er litt sterk (men ikke like kraftig som basiron), så jeg kuttet ut toneren og såpen da huden ble fin. Dramatically different moisturizing gel har fulgt meg i flere år og er blant de fuktighetskremene jeg syns passer aller best til fet hud.

Ellers har jeg hatt positiv effekt på huden av å ta nattlysolje. Nå er ikke jeg tenåring lengre, men nattlysoljen tar i allefal knekken på de månedlige utbruddene. Jeg bruker LIFE sin som jeg handler på helsekost.

Endret av Månestråle**
Skrevet

Clinique er overhodet ikke et ok hudpleiemerke for hud som sliter med urenheter. Fet og uren hud er ofte hud som lett reagerer på ting, og Clinique inneholder bla. alkohol.

Selv om produktene er dyre, trenger de ikke å være gode. De fleste merker fra parfymerier er dyre, men som regel betaler man for at det står "Dior" eller "Clinique" på dem.

Jeg vil anbefale en tur til hudpleier, samt å lese hos hildechristina.com. MD Formulations er det som går igjen her på forumet når det kommer til kviser, og er det jeg responderer best på. Det i kombinasjon med Decleor og nattlysolje er gull for min hud.

Hvor er urenhetene dine lokalisert? Mange sliter med hormonelle kviser, og da kan nattlysolje være tingen. Disse kvisene vises ofte mest på hake/kjeve-partiet. Men feil produkter har utrolig mye å si, og basiron/clerasil/clinique ol. vil tørke ut huden. Dette gjør bare at huden vil produsere mer og mer talg for å kompensere for fukttapet, og gi flere hudtyper og mer oljete hud.

Eller kan du søke litt mer her inne; Det jeg anbefaler sånn generelt er Continuous renewal serum fra MD Formulations, MD cleanser og MD face and body scrub. Fuktighetskrem fra Decleor (emulsjon).

Du får ikke orden på kviser og urenheter kun av en fuktighetskrem ;) Man bør ha en tilpasset rutine, som en hudpleier kan hjelpe deg med.

Masse lykke til!!

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det kan høres for godt ut til å være sant,så kan jeg med hånden på hjertet nesten love deg at huden din vil bli kvisefri med ELIXIR glycolic pads 10-15 %, og ELIXIR moisturizing facial cream ( oljefri for fet hud:) )

Den desidert beste hudpleieserien som finnes!! Utviklet av norske leger :)

www.elixr.no

Hilsen Hudterapeuten

• Liker 1
Skrevet

Selv om det kan høres for godt ut til å være sant,så kan jeg med hånden på hjertet nesten love deg at huden din vil bli kvisefri med ELIXIR glycolic pads 10-15 %, og ELIXIR moisturizing facial cream ( oljefri for fet hud:) )

Den desidert beste hudpleieserien som finnes!! Utviklet av norske leger :)

www.elixr.no

Hilsen Hudterapeuten

Gikk inn på den siden du refererer til og det var en lite profesjonell hjemmeside. Mye informasjon som ikke kom frem, tomme sider og siste oppdaterte nyheter var fra juli -11. Ble ikke overimponert for å si det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...