Kosemose Skrevet 4. april 2012 #1 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg spiser en del blåbær som jeg kjøper i butikk. dette er sånne store blåbær som ikke er gjennomblå inni. Er disse bærene like sunne som de vi kan plukke ute i skogen? Håper noen har peiling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #2 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg mener å huske at de ikke inneholder like mye antioksidanter og andre sunne stoffer, nei. Disse som ikke er gjennomfargede er visst en annen art (hageblåbær/amerikanske blåbær, eller noe slikt) enn de man finner i norske skoger. Men, de blåbærene man får kjøpt frosne fra poser, de tror jeg faktisk er fra norske skoger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 5. april 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 5. april 2012 Takk for svar, da er det ut i skogen og sanke bær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. april 2012 #4 Del Skrevet 5. april 2012 Dette har jeg faktisk lurt på selv også mange ganger, så mens Kosemosedamen fyker rundt i skogen tidlig i april for å lete etter blåbær (lykke til!), tar jeg kjappeste turen til nærmeste frysedisk etter påske. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 5. april 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 5. april 2012 Dette har jeg faktisk lurt på selv også mange ganger, så mens Kosemosedamen fyker rundt i skogen tidlig i april for å lete etter blåbær (lykke til!), tar jeg kjappeste turen til nærmeste frysedisk etter påske. Sees i frysedisken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 5. april 2012 #6 Del Skrevet 5. april 2012 Når er det blåbærene kommer i skog? Huske jeg skulle ut å plukke i fjor, men det var tomt gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. april 2012 #7 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Sees i frysedisken Avtale! Se etter hoppende dame i fint driv...mens jeg må se etter dame oppi disken. Dette kommer til å bli artig! Endret 5. april 2012 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 5. april 2012 #8 Del Skrevet 5. april 2012 Når er det blåbærene kommer i skog? Huske jeg skulle ut å plukke i fjor, men det var tomt gitt... I fjor var dei klare i juli her omkring (nordvestlandet). Trur det er ganske tidleg, men eg blir ikkje overraska om dei er like tidleg ute i år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 5. april 2012 #9 Del Skrevet 5. april 2012 Da sitter jeg klar med kurven i Oslo skogene fra 1. Juli og venter i spenning :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #10 Del Skrevet 5. april 2012 De kjøpebærene smaker jo høgg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vodka Skrevet 5. april 2012 #11 Del Skrevet 5. april 2012 jeg synes ofte de er mugne. det er ikke godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. april 2012 #12 Del Skrevet 5. april 2012 De kommer i gjennomsiktig plast her hos meg. Det er jo bare å løfte dem opp og sumfare dem i boksen, så plukker en ikke den som det evt. er mugg i. Syns det kjennes litt ekstra godt å ta en oppkuttet kiwi og en håndfull amerikanske blåbær oppi den hjemmelagede "smudien" eller juicen, etter at den er helt i glasset. Føler meg ekstra kjernesunn da og det ser litt eksklusivt ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå