Gå til innhold

Blåbær

Kosemose

Anbefalte innlegg

Jeg spiser en del blåbær som jeg kjøper i butikk. dette er sånne store blåbær som ikke er gjennomblå inni. Er disse bærene like sunne som de vi kan plukke ute i skogen?

Håper noen har peiling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg mener å huske at de ikke inneholder like mye antioksidanter og andre sunne stoffer, nei. Disse som ikke er gjennomfargede er visst en annen art (hageblåbær/amerikanske blåbær, eller noe slikt) enn de man finner i norske skoger.

Men, de blåbærene man får kjøpt frosne fra poser, de tror jeg faktisk er fra norske skoger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg faktisk lurt på selv også mange ganger, så mens Kosemosedamen fyker rundt i skogen tidlig i april for å lete etter blåbær (lykke til!), tar jeg kjappeste turen til nærmeste frysedisk etter påske. :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg faktisk lurt på selv også mange ganger, så mens Kosemosedamen fyker rundt i skogen tidlig i april for å lete etter blåbær (lykke til!), tar jeg kjappeste turen til nærmeste frysedisk etter påske. :fnise:

:ler:

Sees i frysedisken :vinke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det blåbærene kommer i skog? Huske jeg skulle ut å plukke i fjor, men det var tomt gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sees i frysedisken :vinke:

Avtale! Se etter hoppende dame i fint driv...mens jeg må se etter dame oppi disken.

Dette kommer til å bli artig! :skratte:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det blåbærene kommer i skog? Huske jeg skulle ut å plukke i fjor, men det var tomt gitt...

I fjor var dei klare i juli her omkring (nordvestlandet). Trur det er ganske tidleg, men eg blir ikkje overraska om dei er like tidleg ute i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter jeg klar med kurven i Oslo skogene fra 1. Juli og venter i spenning :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer i gjennomsiktig plast her hos meg. Det er jo bare å løfte dem opp og sumfare dem i boksen, så plukker en ikke den som det evt. er mugg i. Syns det kjennes litt ekstra godt å ta en oppkuttet kiwi og en håndfull amerikanske blåbær oppi den hjemmelagede "smudien" eller juicen, etter at den er helt i glasset. Føler meg ekstra kjernesunn da og det ser litt eksklusivt ut. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...