Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt informasjon om Hammerfest, slikt som man ikke kan finne på nettet men fra dere som bor/har bodd der.

-Hvordan er det å bo i Hammerfest, for en familie med små barn? Hvordan er klimaet? Pluss og minus ved å bo der?

Håper det er noen som har litt å fortelle, jeg er kjempespent!! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Liljedugg
Skrevet

Jeg har bare vært der, men klimaet om vinteren er ganske mildt og behagelig, siden det ligger ute ved kysten. Det er selvsagt snø, og par vinterstormer. Mørketida er litt lang, men du får med deg både nordlys og måneskinn og et fantastisk fint lys på himmelen.

Skrevet

Tusen takk for svar, Liljedugg. Godt å høre det ikke er så fryktelig kaldt der om vinteren...

Hvordan er det med vind, blåser det mye?

Skrevet

Jeg bodde i området i 13 år, og moren min har bodd mange år i Hammerfest.

Hvis du bosetter deg på Prærien, vær forberedt på å måke snö!! Moren min har flere ganger valgt å bruke verandadören (2. etasje) for å komme seg inn og ut av huset fordi det var mer lettvint enn å skulle måke seg inn til ytterdören i förste etasje.. :ler:

Til å være en såpass liten by har de bra tilbud for barn og ungdom innen musikk/dans/kulturskole (ihvertfall mens jeg bodde der), og jeg tror også innen idrett.

Skrevet

Hammerfest er en fin plass, med mye å by på uten å være like alkoholisert som nabobyene.

Bare ikke bli syk, for Hammerfest sykehus er bedre kjent som dødssentralen :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg var der på sommeren og ble overrasket over mangfoldet og tilbudene.

flott by. Masse rare fine butikker. Imponerende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...