kissi Skrevet 25. mai 2012 #61 Del Skrevet 25. mai 2012 Den skal jeg prøve! Den så skummelt god ut på bildet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lura Lotta Skrevet 25. mai 2012 #62 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Her er oppskrift på kaka jeg la ut bilde av: Du trenger: 5 egg 1 boks lettrømme 4 dl vann 400 gr smør 8 ss kakao 9,5 dl hvetemel 9 dl sukker 2 ts natron 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker Slik gjør du: Bland alt det tørre, UTENOM kakaoen. Ha vann, kakao og smør i en kjele og la det få et oppkok. Visp det sammen så eventuelle kakaoklumper forsvinner. La det avkjøle seg litt. Ha kakaoblandingen, egg og rømme oppi det tørre og rør sammen til en jevn røre. Hell det over i en langpanne dekket med bakepapir. Rop ut om det er noen som vil slikke bollen... ;-) Steik kaka midt i ovnen på ca 175 gr i ca 40 minutter. (alle ovner er forskjellige.) Sjekk med en bakepinne eller kakenål om kaka er gjennomstekt. Mens kaka steiker lager du glasuren: GLASUR 100 gr smør 2 plater kokesjokolade 1 egg 1 boks philadelphia ost naturell ca 500 gr melis Slik gjør du: Smelt smør og sjokolade sammen på lav varme. Rør i egget. Ha nesten all melisen i en bolle, men spar litt. Ha i sjokoladeblandinga og kremosten. Rør alt sammen til en tjukk krem. Juster eventuelt med resten av melisen. Hvis du vil lage en luksusglasur kan du feks ha litt Bayley's eller cognac eller en annen likør i. Det er ikke feil med en skvett i kaka heller. Dette blir en veeeeldig stor langpannekake. Nam NAm naam! Imorgen må jeg løpe til butikken, uansett hvor dårlig jeg er! Denne skal lages og nytes :D HAhaha! Jaja.. jeg har laget kaken. Men på en eller annen merkelig måte så har jeg fått det for meg å bruke 8 SS sukker istede for 9 dl! Nå lo jeg godt av meg selv gidt! Får skylde på varmen og graviditeten God ble den uansett da, og i og med at jeg ikke er så glad i søtt så gikk det faktisk bra! Men den var ferdig stekt etter 20 minutter på 175 grader da. Endret 26. mai 2012 av Hormonell 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 1. juni 2012 #63 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) 1: Vanilla Cupcakes med rosa vaniljekrem, jordbær og hvit sjokolade. 2: 17 mai muffins 3: Oreo Cupcakes med sjokolademousse, crispkuler og sølvglitter. Endret 1. juni 2012 av Agurk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #64 Del Skrevet 1. juni 2012 Prøvde meg på whoopie pies her om dagen 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Musekatt Skrevet 1. juni 2012 #65 Del Skrevet 1. juni 2012 Alt i denne tråden ser utrolig godt ut! *Sikle* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 1. juni 2012 #66 Del Skrevet 1. juni 2012 Har kjøpt meg rosa muffinsmaskin! Så da ble det muffins i kveld; https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/534288_10150824421336507_524726506_9917222_2116390436_n.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ixnay Skrevet 1. juni 2012 #67 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg er IMPONERT! Så utrolig flinke dere er! Skulle ønske jeg var så kreativ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #68 Del Skrevet 3. juni 2012 Jeg er IMPONERT! Så utrolig flinke dere er! Skulle ønske jeg var så kreativ! Det er bare å prøve seg. Så plutselig har man klart å lage en kjempe fin kake:) Been there done that. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elihol Skrevet 4. juni 2012 #69 Del Skrevet 4. juni 2012 Det er bare å prøve seg. Så plutselig har man klart å lage en kjempe fin kake:) Been there done that. Nei. Mine kaker ser ikke slik ut. De kan (heldigvis) smake godt i blant. Men som regel er posealternativene like bra! Forholdsvis lavt nivå her, med andre ord. Ble litt smågal av denne tråden forresten. Tror jeg spanderer et kakestykke på meg selv i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ixnay Skrevet 4. juni 2012 #70 Del Skrevet 4. juni 2012 Det er bare å prøve seg. Så plutselig har man klart å lage en kjempe fin kake:) Been there done that. Uff, jeg mangler kreative evner så de blir laaangt i fra så fine. Men jeg er flink til å bake, bare jeg holder toppingen/ glasuren enkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. juni 2012 #71 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Prøvde meg på whoopie pies her om dagen Whoopie pies er så gøy! Har kjøpt meg rosa muffinsmaskin! Så da ble det muffins i kveld; https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/534288_10150824421336507_524726506_9917222_2116390436_n.jpg OMG, vil ha! Hvordan funker den egentlig? Tar det lang tid før muffinsene er ferdig? Og kan du bruke hvilken som helst røre oppi? Endret 4. juni 2012 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 4. juni 2012 #72 Del Skrevet 4. juni 2012 Whoopie pies er så gøy! OMG, vil ha! Hvordan funker den egentlig? Tar det lang tid før muffinsene er ferdig? Og kan du bruke hvilken som helst røre oppi? Den er helt genial! Har bare prøvd den en gang da, og da brukte jeg en ferdigmix fra Toro....... Den varmer seg opp som et vaffeljern og lyser når det er varmt nok. Så er det bare til å putte muffinsrøren oppi, lukke igjen og muffinsene er ferdige på 3min. Har planer om å prøve å lage frokostmuffins snart:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. juni 2012 #73 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg vil definitivt ha! Tenker at for min del blir det frokostmuffins den kommer til å bli brukt til. Åi, nam altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 4. juni 2012 #74 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg vil definitivt ha! Tenker at for min del blir det frokostmuffins den kommer til å bli brukt til. Åi, nam altså. Skal prøve meg på å lage blåbærmuffins og tenkte jeg, bruker fibramel, så da blir de grove og sunne:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 4. juni 2012 #75 Del Skrevet 4. juni 2012 Vanilla cupcakes med diverse toppinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 4. juni 2012 #76 Del Skrevet 4. juni 2012 Vanilla cupcakes med div toppinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 4. juni 2012 #77 Del Skrevet 4. juni 2012 Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 5. juni 2012 #78 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Kake nr 1 uten lys fra forrige lørdag. Kake nr 2 med lys ble ikke tatt bilde av, men det var en helt vanlig, kjedelig ostekake Endret 5. juni 2012 av Minya 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 5. juni 2012 #79 Del Skrevet 5. juni 2012 (endret) Brownies-cupcakes Endret 5. juni 2012 av Agurk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 5. juni 2012 #80 Del Skrevet 5. juni 2012 Brownies-cupcakes Jeg merker jeg er mektig svak for slikt. Og bløtkaker. Sjokoladekake og. Og vanlige muffins. Kjeks også. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå