sweety pie Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Når jeg skal lage bløtkake eller marsipankake, kjøper jeg alltid kakebunn fra butikken. Smaker det egentlig bedre med hjemmelaget? Også lurte jeg på om dere kan tipse om hva slags fyll jeg bør ha i en kake som er dekket med sjokoladesmør krem. Bør jeg har sjokoladebunn eller går det helt fint med vanlig kakebunn?
Mynona Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 Når jeg skal lage bløtkake eller marsipankake, kjøper jeg alltid kakebunn fra butikken. Smaker det egentlig bedre med hjemmelaget? Hva slags svar forventer du egentlig på et matforum??
Gjest snoopy_93 Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Jeg synes de man lager selv er best. Jeg ville brukt sjokoladebunn.
sweety pie Skrevet 4. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. april 2012 Hva slags svar forventer du egentlig på et matforum?? Jadda.... Pirk pirk... Altså lurte jo bare på om det smaker bedre? Er jo ikke sikkert alle synes at det er bedre med hjemmelaget selv om dette er MATFORUM!! Ha en fin dag:)
sweety pie Skrevet 4. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2012 Jeg synes de man lager selv er best. Jeg ville brukt sjokoladebunn.
Brunhilde Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Jeg syns hjemmelaget sukkerbrød smaker bedre. Det er også kjapt og enkelt å lage. Til sjokoladesmørkrem ville jeg bakt (kjøpt) en sjokoladekake. Jeg syns sukkerbrød har lett for å virke tørt med smørkrem.
skrue Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Hjemmelaget blir som oftest mye saftigere og man kan lage dem i alle mulige størrelser. Dessuten greit å spise noe som er uten masse konserveringsmidler. De man kjøper i butikken oppbevares i stuetemperatur og har lang holdbarhet. Dårlig tegn. Uansett, noe av det enkleste man kan lage selv. Ofte lurt å snu kaken etter at den er stekt og ligger på risten for å unngå at den synker sammen på midten. 2
Susa Skrevet 5. april 2012 #8 Skrevet 5. april 2012 Pappa elsker sukkerbrød med sjokoladekrem! Så du kan fint bruke det og! Jeg syns kjøpesukkerbrød blir myyye søtere enn det du lager selv, og selvfølgelig smaker hjemmelaget best 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #9 Skrevet 5. april 2012 Når jeg skal lage bløtkake eller marsipankake, kjøper jeg alltid kakebunn fra butikken. Smaker det egentlig bedre med hjemmelaget? Også lurte jeg på om dere kan tipse om hva slags fyll jeg bør ha i en kake som er dekket med sjokoladesmør krem. Bør jeg har sjokoladebunn eller går det helt fint med vanlig kakebunn? Å kjøpe det i butikken er "laskap" Den flotteste kake blir ødelagt når en kjenner smaken av butikkbunn. Konserveringsmiddelet er det første du kjenner. Kan du piske eggedosis,så kan du lage sukkerbrød. Ingenting er så saftig og godt som hjemmelaget. Det tar deg ti min. 1
#Mj# Skrevet 5. april 2012 #10 Skrevet 5. april 2012 kjøpebunnene er helt greie, men hjemmelaget er så mye bedre. i tilegg er sukkerbrød kjempelett å lage, og det tar veldig lite tid, så jeg føler ikke at jeg sparer noe på å kjøpe. om du lager selv er det også enkelt å variere med smaker. du kan fylle kaken med litt av sjokoladekremen, du kan fylle med vanlig krem eller vaniljekrem, du kan ha bær eller syltetøy på.
Gjest EryMax Skrevet 5. april 2012 #11 Skrevet 5. april 2012 Hvis du skal kjøpe sukkerbunn, så kjøp hos et konditori. Jeg har kjøpt flere kakebunner på Aga Mat i Bodø, de er noe med de beste bunnene man får kjøpt.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #12 Skrevet 5. april 2012 Du får kjøpt sånn pakkemiks med sukkerkake-miks. Bare til å tilsette vann og røre rundt og så bake i ovnen. Det trenger ikke være så vanskelig og komplisert å lage sukkerkake ser du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå