Gå til innhold

Må man ha kjemi fra første stund for at det skal kunne funke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man ha kjemi med en gang for at det skal kunne funke?

Har møtt en fyr, og vi prater ikke så godt sammen. Jeg er dårlig på å åpne meg, det tar tid. Slipper meg ikke løs og er ikke meg selv før jeg kjenner personen godt. Er dårlig på smalltalk også. Han er nok mer avslappet til det hele enn meg, men er ikke så sykt pratsom selv (typisk gutt).

Hører om jenter hele tiden som har møtt mannen i sitt liv, at de prater så godt sammen. At de kan prate i flere timer om alt og ingenting. At alt bare var full klaff.

Kan det funke selvom vi ikke prater som fosser og føler kjemi med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ihvertfall en stor fordel med god personkjemi. Det er sikkert.

Slitsomt når man har lite å prate om. Syns jeg.

Men følg magefølelsen din. Alle har ikke samme behov for å prate.

Endret av Steinar40
AnonymBruker
Skrevet

Hva ellers skal man bygge det på?

Skrevet (endret)

For meg er det absolutt noe av det viktigste. Jeg har tidligere blitt betatt og begynt å rote med gutter jeg ikke hadde kjemi med til å begynne med, og for meg kunne det aldri fungert i lengden. Slikt syn har jeg på alle nye bekjentskap, enten det er framtidige venner eller kjærester. Hvis ikke kjemien er der fra starten vil det alltid føles kleint og unaturlig og være sammen med den person.

EDIT: Vi høres forresten veldig like ut TS. Jeg følte det akkurat slik du forklarer, før jeg traff min nåværende kjæreste. Det er vanskelig å tro, men når du møter den rette mannen for deg kommer alt til å "klaffe" mellom dere.

Endret av Suvana
Skrevet

Jeg tror så absolutt kjemi kan bygge seg opp over tid :)

Jeg kjenner en kar som var kjempevanskelig å snakke med til å begynne med. Han er superkjekk, så jeg prøvde å presse igjennom en eller annen form for samtale uansett, men viste seg at fyren var ganske sjenert, så nå når vi er mer trygge på hverandre går samtalene lett og vi har det kjempegøy sammen :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Er vel ganske tilbakeholden selv, men de eneste gangene jeg har blitt skikkelig forelska, har denne kjemien stemt fra første stund og vi har kunnet prate i et strekk i timevis ...

Skrevet

Jeg tror det er umulig å gi et fasitsvar på slike spørsmål. Noen har en kjemi som eksploderte fra første øyekast, noen bygger seg opp over tid. Folk er så forskjellige.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar:)

Jeg tror jeg aldri har følt kjemi med noen med en gang. Selv ikke venninner. Jeg er ekstremt lukket. Aner ikke hvorfor. Utrolig kjipt!

Har møtt han fyren 1 gang bare, og det gikk jo greit, men var litt kleint altså. Vi bor et stykke fra hverandre, så har prata litt på tlf. Men det er fullstendig håpløst. Har jo masse å prate om, det går liksom ikke. Samtalene bare stopper opp etter ca 1 minutt, og jeg finner på en unnskyldning for å legge på.

Fr møte han igjen og se om det går bedre da :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar:)

Jeg tror jeg aldri har følt kjemi med noen med en gang. Selv ikke venninner. Jeg er ekstremt lukket. Aner ikke hvorfor. Utrolig kjipt!

Har møtt han fyren 1 gang bare, og det gikk jo greit, men var litt kleint altså. Vi bor et stykke fra hverandre, så har prata litt på tlf. Men det er fullstendig håpløst. Har jo masse å prate om, det går liksom ikke. Samtalene bare stopper opp etter ca 1 minutt, og jeg finner på en unnskyldning for å legge på.

Fr møte han igjen og se om det går bedre da :)

Du kjenner deg selv best! Tror du svarer på spørsmålet ditt her.

Lykke til! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...