sweetharth <3 Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Hei! Jeg lurte på vet noen om lærlinger må jobbe de røde dager i påsken? Jeg er lærling Mn jeg har ikke fått noe beskjed om at jg må ha fri? Så jg tok i at jg skulle jobbe? Er det riktig eller har jg fri?
Betty2 Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 Det er egentlig veldig induviduelt fra bedrift til bedrift. hvis du er ekstra i tilegg til alle de faste, så er det stpr mulighet for at du har fri (der er uøkonomisk dyrt, å ha en ekstra person på vakt når de skal ha 133%) Dersom du er en del av den daglige driften, så er det størst sannsynelighet for at du skal jobbe. men jeg ville ringt arb plassen og hørt. de bør i hvertfall vite det. evt om du har en veileder eller lærling ansvarlig, så skal den personen ha oversikten. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Hos oss må lærlingene jobbe vanlig turnus, også røde dager. De er så underbetalt at det er ikke noe problem. Ofte går de også verdiskapning som det så fint heter, altså at de regnes som en av de vanlige ansatte og da har de ingen valg, da må de komme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå