Frk Johansen Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Hadde sex med en som spurte om jeg hadde vaginal eller klitorisorgasme, og jeg ble svar skyldig. Jeg kommer ofte og lett, både ved stimulering av klitoris og ved penetrering, men hvordan kan jeg si hva som er hva??? 1
EmilyRose Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 De vaginale orgasmene mine er ofte sterkere enn klitorisorgasme. Men det er vel forskjellig fra person til person
Mann_Oslo Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Hadde sex med en som spurte om jeg hadde vaginal eller klitorisorgasme, og jeg ble svar skyldig. Jeg kommer ofte og lett, både ved stimulering av klitoris og ved penetrering, men hvordan kan jeg si hva som er hva??? Svaret ligger i spørsmålet ditt Om du får en orgasme ved penetrering - uten at stimulering av klitoris er det avgjørende, så har du en vaginal orgasme. Og omvendt selvsagt 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 Jeg kjenner god forskjell på de to, klitorisorgasme er veldig sentrert rundt klitoris, det skjer en liten eksplosjon akkurat der. Vaginal er mer bølger i hele kroppen for meg. Og så kjenner jeg jo også godt at den kommer fra g-punktet da, selv om den ikke er like "lokal" som klitorisorgasme. Er jo vanskelig å ta feil av, spesielt med tanke på at du får vaginal orgasme når du blir penetrert og klitorisorgasme når klitoris blir stimulert. Klitoris er oppå, g-punkt er inni skjeden Stimulerer du begge deler samtidig så kan det kanskje gå litt i surr da, hehe. Men selv da kjenner jeg forskjellen, klitorisorgasmen kommer som oftest først og så følger den vaginale.
Frk Johansen Skrevet 4. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2012 Da vet jeg nok i stor grad forskjellen, men jeg får også mange små som ikke er så sterke, er nok overvekt av vaginal orgasmer da...
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Da vet jeg nok i stor grad forskjellen, men jeg får også mange små som ikke er så sterke, er nok overvekt av vaginal orgasmer da... Sikkert! For min del er det iallefall sånn at etter en klitorisorgasme så er klitten ute av drift en stund, men vaginal kan jeg få mange av på rad, eller så kan jeg på en måte skvise en ekstra liten orgasme på toppen av den orgasmen jeg er midt i om jeg kjører på. Får også noen små orgasmer her og der som kan kategoriseres mer som etterskjelv enn jordskjelv. Kjenner liksom at jeg når klimakset, men klimakset blir et antiklimaks når det er så svakt, hehe. Og de kommer også i varierende styrke, det avtar typisk etter de 2-3 første for meg og så går det litt i bølgedaler. Er nok veldig individuelt alt dette da, men sånn er det iallefall for meg.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #7 Skrevet 4. april 2012 Svaret ligger i spørsmålet ditt Om du får en orgasme ved penetrering - uten at stimulering av klitoris er det avgjørende, så har du en vaginal orgasme. Og omvendt selvsagt Nå er det jo ofte sånn at man stimulerer/blir stimulert både på klitoris og vaginalt under sex, så da er det ikke riktig så lett å skille så klart mellom typene. Jeg er også en av disse rare damene som synes rene klitorisorgasmer er de som bruser mest gjennom hele kroppen, mens vaginale er mer sånne "kramper-i-livmora" og varmefølelse i underlivet. Som oftest får jeg kombinasjonsorgasmer fordi jeg stort sett alltid sørger for at klitoris blir stimulert når jeg har sex, og da aner jeg ikke "hvor" orgasmen kommer fra. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig å definere hva slags orgasme man får og hva man stimulerte mest for å nå toppen. Så lenge man får orgasmer og nyter dem er det vel uviktig hvilken kategori de hører inn under. Forskningen peker jo også litt imot at vaginal orgasme kan være en innvendig klitorisorgasme fordi g-punktet er baksiden av klitoris. Det høres ut som en troverdig teori siden kombi-orgasmene (blir stimulert begge steder samtidig) ofte er ekstra deilige. 1
Gjest KateW Skrevet 4. april 2012 #8 Skrevet 4. april 2012 Jeg får orgasme av sex jeg, så jeg forstår spørsmålet ditt FrkJohansen...
Frk Johansen Skrevet 5. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. april 2012 Godt å høre at ikke alle vet dette, ble litt satt ut av spørsmålet når det kom, særlig når han avrundet med at "det må du finne ut av" tidligere har mine sexpartnere bare vært i ekstase over hvor lett og ofte jeg kommer, ingen som har brydd seg om hvor den orgasmen kommer fra. :gjeiper:
Gjest Bandit Skrevet 5. april 2012 #10 Skrevet 5. april 2012 Det er vel det samme hvor orgasmen kommer fra? Er det egoet hans som skal pleies? 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #11 Skrevet 5. april 2012 Ken jeg få lov å spore av litt med ett spørsmål. Jeg klarer kun å få orgasme av stimulering av klitoris, (tror) jeg aldri har fått orgasme av penetrering. Har egentlig mindre nytelse av det generelt. Er det noe som har kommet med alderen for dere, eller bare er det sånn?! Hilsen G
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #12 Skrevet 5. april 2012 Ken jeg få lov å spore av litt med ett spørsmål. Jeg klarer kun å få orgasme av stimulering av klitoris, (tror) jeg aldri har fått orgasme av penetrering. Har egentlig mindre nytelse av det generelt. Er det noe som har kommet med alderen for dere, eller bare er det sånn?! Hilsen G Sånn er jeg også, har aldri fått vaginalorgasme. Jeg liker penetrering, men det skal treffe utrolig bra for at det er skikkelig godt. Jeg har fantastisk gode klitorisorgasmer så det er helt greit. Men det hadde vært morsomt å opplevd en vaginalorgasme også.
billcat Skrevet 5. april 2012 #13 Skrevet 5. april 2012 Jeg kjenner god forskjell på de to, klitorisorgasme er veldig sentrert rundt klitoris, det skjer en liten eksplosjon akkurat der. Vaginal er mer bølger i hele kroppen for meg. Sånn madamen beskriver det og. Klitoris som et hardt 'slag' og vaginal som dype rullende bølger.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #14 Skrevet 5. april 2012 Klitorisorgasmenen mine går i hele kroppen, de er ikke bare sentralt i underlivet. Morsomt å se at vi er så forskjellige.
Gjest Blubberella Skrevet 5. april 2012 #15 Skrevet 5. april 2012 Jeg synes et sånt spørsmål er helt fjernt. Man spør da vel aldri "kom du?" og ihvertfall ikke "hvilken orgasme var det egentlig du fikk nå? Dette må du finne ut av!" Er han forsker eller? 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #16 Skrevet 5. april 2012 Har aldri hatt orgasme, og liker ikke stimulering av klitoris. Synes det gjør vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå