Gjest ano Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Om barna blir kjeftet veldig mye på og hylt veldig mye til,kan man utvikle seg sårligere kognetivt da osv? Om noen veit.
Gjest ano Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 Om barna blir kjeftet veldig mye på og hylt veldig mye til,kan man utvikle seg sårligere kognetivt da osv? Om noen veit. dårligere skulle det stå.
Xanadus Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Det vil jeg tro. Hvordan føler du deg om du bare blir kjeftet på og kritisert fra morgen til kveld, dag ut og dag inn, og aldri eller sjelden høre noe positivt om deg selv?
Kosemose Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 Om barn opplever omsorgssvikt, enten fysisk eller psykisk så kan det ha noe å si for kognitiv utvikling ja, så da spørs det jo hvordan denne hylinga og kjeftinga virker på barnet, noe som er individuelt og henger sammen med barnets sårbarhet og hvilke reciliensfaktorer som finnes. Med andre ord ikke et spørsmål med et ja/nei svar, etter mitt syn.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Jeg har dessverre opplevd en del av det. Jeg kan bekrefte det stemmer at en får dårligere selvtillitt av det. Heldigvis går det bedre med meg nå, men fra jeg var rundt 10 år og fram til i de siste åra (er snart 30) så er selvbilde og selvtillitt noe jeg har strevd mye med pga mye kjeft og negative vibber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå