Gå til innhold

Noen som har kjøpt leilighet i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt til å kjøpe leilighet i Oslo (vest), vet enda ikke hvor mye vi kommer til å få i lån men regner med rundt 2500 000 kr. Er det noen som har kjøpt leilighet de siste årene? Hvor mye over prisantydning måtte du betale (og hva var prisen opprinnelig)?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Leiligheiter i den prisklassa brukar å gå for mellom 100 000 og 300 000 over prisantydning/takst. Prisantydningane vert ofte satt taktisk, 1 490 000 er ei vanleg prisantydning, fordi mange søker opp til 1,5 mill. Du bør sikte deg inn på dei som kostar rundt 2 mill. Kor stort vil dokke kjøpe?

AnonymBruker
Skrevet

Leiligheiter i den prisklassa brukar å gå for mellom 100 000 og 300 000 over prisantydning/takst. Prisantydningane vert ofte satt taktisk, 1 490 000 er ei vanleg prisantydning, fordi mange søker opp til 1,5 mill. Du bør sikte deg inn på dei som kostar rundt 2 mill. Kor stort vil dokke kjøpe?

2-roms over 40 m2, er kravet mitt..

Gjest Survival
Skrevet

Hvorvidt en leilighet selges over prisantydning er ikke bare taktisk planlagt, det er også andre faktorer som spiller inn. Blant annet hvor lang tid eier har råd til å sitte på leiligheten og hvor mange runder andre budgivere er villige til å gå. Det er mye flax og uflax inni bildet også når en gir bud på leilighet.

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si.

Noen selges til prisantydning mens andre selges til 500k over prisantydning. Alt avhengig av hvor realistist prisantydningen er satt, og ikke minst leilighetens beliggenhet og standard. Altså hvor ettertraktet den er.

Enten må du kaste deg rett ut i det, eller følge med på Finn over tid og danne deg ditt eget bilde av situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kjøpt, men er på utkikk.

3-roms, Sentrum (Oslo), ser rundt 2,5mill + .

De vi har fulgt har gått 6-700.000 over prisantydning.. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kjøpt, men er på utkikk.

3-roms, Sentrum (Oslo), ser rundt 2,5mill + .

De vi har fulgt har gått 6-700.000 over prisantydning.. :sjenert:

Ja 3-roms ser jeg for meg går langt over 2,5! Det er vanskelig nok å finne en 2-roms til den prisen.. Men ser jo at det er litt rimeligere på Sagene, Torshov og Bjølsen så kanskje det er noen muligheter der. Ellers tenker jeg litt på Grønland, kanskje miljøet der blir litt bedre snart, siden Bjørvika har fått seg et løft..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg leilighet i fjor og jeg var på 8-9 visninger før jeg fikk tilslag på en jeg likte. Samtlige gikk langt over prisantydning, nesten så jeg mistenker meglerne for å bruke lokketilbud for å tiltrekke seg mennesker. Jeg endte opp med å betale nesten 250000,- over prisantydningen på leiligheten min, totalt i underkant av 3 millioner, yikes. Det er et mareritt å kjøpe seg noe sentralt i byen nå hvis man har en normal lønn og vil ha litt størrelse på leiligheten, feks en 3-roms med balkong.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja 3-roms ser jeg for meg går langt over 2,5! Det er vanskelig nok å finne en 2-roms til den prisen.. Men ser jo at det er litt rimeligere på Sagene, Torshov og Bjølsen så kanskje det er noen muligheter der. Ellers tenker jeg litt på Grønland, kanskje miljøet der blir litt bedre snart, siden Bjørvika har fått seg et løft..

Grønland er absolutt å anbefale fordi det er svært sentralt, prisene vil sannsynligvis holde seg og det er et vekstområde med tanke på fjordbyen ol. Fremdeles ganske belastet desverre, men jeg tror mye vil ha forandret seg i løpet av de neste 5-10 årene. De ressurssvake vil rett og slett bli priset ut. Mange av de som bor der bor i kommunale leiegårder, de ville aldri hatt råd hadde ikke komunen betalt for dem.

• Liker 2
Skrevet

Torshov og Sagene er fine bydeler det altså:)

Jeg kjøpte for et år siden, betalte 240 000 over takst tror jeg. Kjenner 2-3 andre som har kjøpt iløpet av siste året, alle betalte vel 2-400 000 over takst. Alle jeg bød på for et år siden gikk minst 200 over takst. Det var området Bislett-Ila-Sagene-Torshov-Løkka, 2-roms på 40-50kvm. Mot/rundt Carl Berner er et område som er litt billigere men fremdeles ikke langt uti gokk;)

• Liker 1
Gjest Misteltein
Skrevet

Her jeg bor så er det leiligheter som ikke selges, og det leiligheter som himla mye over takst. Jeg fikk en sånn skrytereklame i posten. Taksten var på 1.800 000, og den ble solgt for 3.200 000. Det var snakk om en to-roms leilighet. Den var ganske fin, altså, utifra bildene, men det har det nok vært mange om beinet.

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor så er det leiligheter som ikke selges, og det leiligheter som himla mye over takst. Jeg fikk en sånn skrytereklame i posten. Taksten var på 1.800 000, og den ble solgt for 3.200 000. Det var snakk om en to-roms leilighet. Den var ganske fin, altså, utifra bildene, men det har det nok vært mange om beinet.

Hvor var det hen? I hvilken bydel?

Gjest Nigiria
Skrevet

Titter i Oslo nå, og har deltatt/blitt oppdatert på en del budrunder.

Har sett Øvre Grunerløkka/Bislett/St.hanshaugen, på 3-roms leiligheter.

Disse har gått for alt fra taksten (så det er håp!) til 800.000 over takst.

De fleste går vel ca 300.000 over takst er mitt inntrykk.

AnonymBruker
Skrevet

Du kikker jo i de verste områdene jo! :tristbla: Kompis av meg kjøpte nå i uka på Øvre Grunerløkka. 2 mill for 18 kvadrat!

AnonymBruker
Skrevet

OK, takk for svar:) Ja det er sikkert umulig å si hvordan budrunder kommer til å ende, men syntes er greit å vita hva man kan forvente. Regner med at det leiligheter kan bli solgt for mer over takst dersom det er snakk om 3-roms istedet for 2-roms, siden de i utgangspunktet er verdt mer.

Gjest Nigiria
Skrevet

Du kikker jo i de verste områdene jo! :tristbla: Kompis av meg kjøpte nå i uka på Øvre Grunerløkka. 2 mill for 18 kvadrat!

Gjør kanskje det. Ikke bare jeg som har lyst til å bo der tydeligvis.

2 mill for 18 kvm høres helt vilt ut, og ikke noe jeg ville kjøpt :/

Jeg har sett på ca 50-60 kvm til rundt 3mill i samme område, så tror det går an å finne noe hvis man holder tunga rett i munnen og titter mye rundt. Åpen for andre områder, men liker meg så godt der, hehe. Bor forresten på Grønland nå, og vil bort derifra.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva da med Gamlebyen? Enten oppover mot Galgeberg eller bortover mot Ekebergskrenten?

Jeg bor i Ekeberglia og digger det! 10 minutter å gå til Operaen og bare 2 minutter til skog/grøntområder.

Rolig er det også!

AnonymBruker
Skrevet

Eller Schweigaardsgate (som jeg sikkert har stavet feil)? Masse unge, norske som bor der. Miljøgate er det også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller Schweigaardsgate (som jeg sikkert har stavet feil)? Masse unge, norske som bor der. Miljøgate er det også :)

Problemet med sentrumsnære områder er at jeg ser for meg at det er masse ungdommer (er forsåvidt ung selv men orker ikke høre festing hos naboen hver helg) som fester, spesielt Bislett, Grønland, St. haugen og generelt sentrum. Men kan hende jeg tar feil?

Skrevet

Gale mennesker. Selv bor jeg 15 minutter med bil (20 med tog) fra Oslo sentrum i et hus som kostet 5.3 for 250 kvm med 1000+ kvm tomt og stor garasje. Som bonus betales det ikke månedlig leie til evig tid (men det går med mer strøm).

Jeg har bodd på St.Hanshaugen i mange år. Mulig jeg var heldig, men det var så og si aldri feststøy i min blokk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...