lille katt Skrevet 8. april 2012 #61 Skrevet 8. april 2012 Hva med Jekaterina? Jeg liker den navn, men for russisk? Katerina som kortform er veldig fint og passer på begge språk .
SmallTalk Skrevet 8. april 2012 #62 Skrevet 8. april 2012 Katarina, Nicolai, Elena, Peter, Andrej, Natalya... Det finnes mange muligheter.
Gjest kittycat Skrevet 8. april 2012 #63 Skrevet 8. april 2012 Zoya! Det heter min naturfaslærer og hun er herlig, herlig. tenk å bli kalt opp av noen som hun. aah
Vannmelon Skrevet 9. april 2012 #66 Skrevet 9. april 2012 Feil. Ëlene uttales Jelena i Russland. Elena, derimot, uttales Elena. Ë er en hard E, "I-kratkaja". E, derimot, er bare en E. Nei. Jeg har flere russiske venninner/bekjente som heter Elena (bodd og studert russisk i Russland). Skrives Елена på russisk og uttales "Jelena", alternativt bare "Lena" hvis man er venner. E uttales "je". Ё er en helt annen bokstav som uttales "jå". "I kratkaja" er omtrent samme lyd som vår j og skrives Й (kratkij betyr kort/kortform). En av Elenaene jeg kjenner, kaller seg imidlertid "Helen" når hun snakker med engelskspråklige for å gjøre det enklere for dem. Beklager avsporingen... 2
rave Skrevet 9. april 2012 #67 Skrevet 9. april 2012 guttenavn: Nikolai, Denis, Aleksandr, Vlad, Igor jentenavn: Irina, Anna, Ksenija, Alina
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #69 Skrevet 14. desember 2014 Drita. Det er et russisk jentenavn. :) Det er ikke det. Jeg er russisk selv og har aldri h;rt om dette navnet. Anonymous poster hash: 10a1e...248 1
Puny Skrevet 14. desember 2014 #70 Skrevet 14. desember 2014 Svetlana. Irina. Svetlana er vel litt belastende navn å ha i Norge? Hva med Eurelia?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå