AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #21 Skrevet 4. april 2012 Minner meg om den amerikanske filmen "Salt", der Evelyn Salt tydeligvis heter "Chenkov", til trass for at hun er en kvinne. -.- Eller Elton John som synger om Nikita... Så vidt jeg vet en kjæleform av Nikolaj på russisk passer jo ikke så verst for ham, men litt rart å se en kvinne i musikkvideoen... 2
Gjest finurlig Skrevet 4. april 2012 #22 Skrevet 4. april 2012 Vasilij, Ivan, Dmitri, Aleksander, Valentina, Valeria, Svetlana, Irina Gratulerer
Gjest imli Skrevet 4. april 2012 #23 Skrevet 4. april 2012 (endret) Er då mange fine namn som fungerar bra på både norsk og russisk. Ivan, Peter, Alexander, Nikolai. Anna, Maria, Natalia, Katarina, Natasja. Endret 4. april 2012 av imli
Gjest Badabing Skrevet 4. april 2012 #24 Skrevet 4. april 2012 (endret) Elena Edit: Ivan er egentlig et veldig pent guttenavn, men vil det ikke lett assosieres med Ivan den Grusomme? Endret 4. april 2012 av Badabing
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #25 Skrevet 4. april 2012 Mikael er nydelig og jeg kjenner familie som er norsk/russisk som har brukt det på gutten sin 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #26 Skrevet 4. april 2012 Ivan den Grusomme Ivan Grosjny på russisk.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #27 Skrevet 4. april 2012 Jeg synes Katarina er et fint navn. Mariana og Anna liker jeg også. Av guttenavn foreslår jeg Peter eller Nikolaj.
Curlyme Skrevet 4. april 2012 #28 Skrevet 4. april 2012 Elena er fakktisk veldig pent russisk navn. 1
Gjest imli Skrevet 4. april 2012 #29 Skrevet 4. april 2012 Elena Edit: Ivan er egentlig et veldig pent guttenavn, men vil det ikke lett assosieres med Ivan den Grusomme? Elena høyrast jo pent ut uttalt på norsk rett fram, men uttalast det ikkje heilt annerleis på russisk? Kjenner ei russisk dame som heiter det, og ho uttalar det på ein måte som Helen, berre med ein sånn rar skarrelyd på H'en.
Gjest Eurodice Skrevet 4. april 2012 #31 Skrevet 4. april 2012 Ivan Grosjny på russisk. Vi har en mann med det navnet på KG
pinar Skrevet 4. april 2012 #32 Skrevet 4. april 2012 Natalia Liza Irena Anja Alexandra Katerina Nikolaj Aleksander Peter Disse er ganske nøytrale og fungerer i begge land.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #33 Skrevet 4. april 2012 Ville gått for Peter om gutt og Anja om jente, ut fra forslagene i denne tråden. Men så er jeg tilhenger av navn som er korte og som er logiske for barn å forstå når de lærer seg å skrive. Synes synd på Jeanette når hun lærer seg å skrive og lese. Ikke lett å ha et navn som er et unntak...
pinar Skrevet 4. april 2012 #34 Skrevet 4. april 2012 Ville gått for Peter om gutt og Anja om jente, ut fra forslagene i denne tråden. Men så er jeg tilhenger av navn som er korte og som er logiske for barn å forstå når de lærer seg å skrive. Synes synd på Jeanette når hun lærer seg å skrive og lese. Ikke lett å ha et navn som er et unntak... Jeg har to laaange navn, klarte å skrive de forde Syns det blir rart å velge navn etter hva som er lett å lære. Når man har kommet over barrieren er det jo ikke et problem lenger. (Men ja, jeg syns korte navn er penest).
Gjest Elissima Skrevet 4. april 2012 #35 Skrevet 4. april 2012 Anastasia syns jeg er fint. Kan forkortes Stacie.
pinar Skrevet 4. april 2012 #36 Skrevet 4. april 2012 Anastasia syns jeg er fint. Kan forkortes Stacie. Men ikke så vanlig her. Ts spør jo etter navn som kan passer i begge land
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #37 Skrevet 5. april 2012 Ei veninne av meg fra Russland heter Aina. Det syns jeg er kjempefint
eitrande Skrevet 5. april 2012 #38 Skrevet 5. april 2012 (endret) Oleg og Vanja. :-) Endret 5. april 2012 av eitrande
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #39 Skrevet 5. april 2012 Oleg og Vanja. :-) NB, begge er guttenavn.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #40 Skrevet 5. april 2012 Så lenge du holder deg unna Svetlana og Oksana burde det meste gå greit. Peter er forøvrig Pyotr på russisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå