AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Jeg er gravid med min barn, halv norsk og halv russisk. Noen ideer til navn som passer til begge språk?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Drita. Det er et russisk jentenavn. :) Hjelpes. Hva med Irina?
Soleklart Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Olga Valentina, kan kalles Tina Ivan Nicolai Det er alt jeg kommer på i farten.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #11 Skrevet 4. april 2012 Majoriteten av navnene som er foreslått i denne tråden er jo russiske navn som ikke går spesielt bra på norsk. Er synd å si det, men navn med typisk russiske assosiasjoner er litt belastet her i landet. 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #14 Skrevet 4. april 2012 Hva med Jekaterina? Jeg liker den navn, men for russisk? Anja & Ivan. Den liker jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #15 Skrevet 4. april 2012 Halina,Ira,Alena,Orina,Jelena,Lenore,Sonia,Yulia,Jennica,Tania. Veniamin,Andrei,feliks,Kirill(min favoritt),Sergei,Timur.
Gjest mari kontrari Skrevet 4. april 2012 #18 Skrevet 4. april 2012 (endret) Adrian, Alisa, Anna, Eva, Lena, Martin, Nikolai, Vera og Viktor er navn jeg mener er kjente og klinger bra på begge språk. I tillegg kan sikkert mange bibelske navn brukes, som Maria, David, etc. Vær obs på at endel navn vi oppfatter som jentenavn, f.eks. Vanja, på russisk gjerne er diminutivs(?husker ikke helt...)-form av guttenavn. Vanja er for eksempel typisk et kjælenavn for Ivan. Edit: Det siste vet du jo sikkert, glemte at du tross alt ventet et halvt russisk barn. Lar det stå i tilfelle andre kan ha nytte av det Endret 4. april 2012 av mari kontrari
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #20 Skrevet 4. april 2012 Vær obs på at endel navn vi oppfatter som jentenavn, f.eks. Vanja, på russisk gjerne er diminutivs(?husker ikke helt...)-form av guttenavn. Vanja er for eksempel typisk et kjælenavn for Ivan. Minner meg om den amerikanske filmen "Salt", der Evelyn Salt tydeligvis heter "Chenkov", til trass for at hun er en kvinne. -.-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå