Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ny i dating-gamet og trenger litt råd. Hvor mange ganger er det liksom vanlig å møtes før man begynner å regne det som at man "dater" og at det faktisk er sånn at det ligger i kortene at det skal gå litt videre?

Jeg har møtt en fyr et par ganger, men ikke så hyppig, fordi jeg har vært veldig travel i det siste og har poengtert dette veldig til han:P (litt fordi jeg også har vært litt redd for at det skulle bli intenst, jeg trenger å ta det rolig og sakte og fordi jeg er usikker på følelsene mine).

jeg er usikker på om jeg føler noe mer for han, evt om jeg kan utvikle følelser for han, MEN greia er at det er så hyggelig å være sammen med han. Vi har jo bare møttes to ganger, kjente hverandre ikke fra før, men prater veldig lett og naturlig, over lengre tid, ingen kleinhet, føles bare veldig naturlig og trivelig.

Andre gangen jeg møtte han var mye bedre enn første, og jeg tenker mye på hvordan et evt tredje møte vil utarte seg hvis progresjonen fortsetter. Jeg tenker veldig mye på dette og merker at jeg har lyst å møte han igjen. Føler det står og faller litt på meg nå, han ga uttrykk for at han synes det var veeeldig hyggelig å være med meg sist vi møttes, men har ikke snakka noe mer med han etter det fordi jeg har vært så opptatt og som sagt poengterte dette til han - altså det var kanskje ikke noen åpning for at han skulle be meg ut igjen med det første :P

Uansett, hvis jeg tar kontakt med han og det blir til at vi møtes igjen så er jeg redd for at det skal virke som at jeg er dritinteressert, mens greia egentlig bare er at jeg har lyst å møte han mer, bli bedre kjent og så bare ta det derfra!

Jeg vet jo ikke hva han egentlig vil og sånt, men som sagt sa han rett ut flere ganger at det var innmari hyggelig, og siden jeg føler at jeg ikke har gitt han noen direkte åpning til å ta kontakt, be meg ut igjen så er det litt mitt move.

Ble kanskje ikke noe spørsmål det her, men det er vel kanskje noe sånt som at burde jeg gå for det? Møte han mer, med det utgangspunktet jeg har her?

Er jo litt redd for at jeg forelsker meg i settingen, men tneker at det burde være verdt å gi det en sjanse. Er bare redd for å sende feil signaler.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hele poenget med dating er jo å finne ut hva man vil. Du trenger ikke forlove deg på tredje date! :gjeiper: Så lenge du trives, og fortsatt tror det kan være noe å bygge videre på, er det bare å date i vei! Får du spørsmål om hva du tenker, så svar ærlig, ellers er som sagt dating dating. Man skal finne ut om man passer sammen.

Lykke til! :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Takk, jeg er enig med deg da;) Men "problemet" er at jeg pr nå er usikker på om jeg er tiltrukket av han. men siden det er så trivelig da så er det vel verdt et forsøk. Det er jo ikke alltid man blir utsatt for hyggelige fyrer! ;P

Skrevet

jeg er usikker på om jeg føler noe mer for han, evt om jeg kan utvikle følelser for han, MEN greia er at det er så hyggelig å være sammen med han. Vi har jo bare møttes to ganger, kjente hverandre ikke fra før, men prater veldig lett og naturlig, over lengre tid, ingen kleinhet, føles bare veldig naturlig og trivelig.

Da vil jeg si at mye av grunnmuren er lagt allerede.

Fysisk kontakt er viktig. Uten fysisk kontakt tar det lang tid for at følelser skal eskalere. Har du prøvd et kyss? Her får du svaret like raskt som du knipser omtrent. If it feels good, then it's right. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg si at mye av grunnmuren er lagt allerede.

Fysisk kontakt er viktig. Uten fysisk kontakt tar det lang tid for at følelser skal eskalere. Har du prøvd et kyss? Her får du svaret like raskt som du knipser omtrent. If it feels good, then it's right. ;)

Ja vet det, men vi har ikke akkurat kommet dit at det er naturlig enda.

Og greia er jo at jeg ikke vet om jeg vil dit, risikabelt og begynne å kysse og dermed sende signaler om at jeg er mer interessert enn jeg er osv.

Uff, tror kanskje jeg heller vil ha settingen og vil at det skal skje noe på denne fronten i livet mitt enn jeg vil ha han. Samtidig så er det jo noe med han jeg liker. Men usikker på på hvilket nivå.

Vanskelig :P

Skrevet

Ja vet det, men vi har ikke akkurat kommet dit at det er naturlig enda.

Og greia er jo at jeg ikke vet om jeg vil dit, risikabelt og begynne å kysse og dermed sende signaler om at jeg er mer interessert enn jeg er osv.

Uff, tror kanskje jeg heller vil ha settingen og vil at det skal skje noe på denne fronten i livet mitt enn jeg vil ha han. Samtidig så er det jo noe med han jeg liker. Men usikker på på hvilket nivå.

Vanskelig :P

Bruk magefølelsen din.

Dumt å bare kaste bort hans og din egen tid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for en gangs skyld ikke helt sikker på hva magen prøver å fortelle meg :P

Skrevet

Jeg er for en gangs skyld ikke helt sikker på hva magen prøver å fortelle meg :P

Da må du bruke mer tid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja, og muligens møte han mer..det er vel det jeg kommer fram til da sikkert, som svar på eget spørsmål :P

Skrevet

ja, og muligens møte han mer..det er vel det jeg kommer fram til da sikkert, som svar på eget spørsmål :P

Ja, det er eneste måten å finne ut av det på.

Gjest Marmot
Skrevet

Man blir ikke kjent med noen i løpet av to dater. Hvor mye kontakt har dere utenom? Hele poenget med dating er jo å bli kjent med noen. Jeg tror han forstår at det å kysse ikke nødvendigvis betyr planer for fremtiden sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei man blir jo ikke kjent etter to dater.Men jeg vet jo at det har vært veldig trivelig de to gangene vi har vært sammen og at han også syntes det. Men Jeg tror jeg har sendt signaler om at jeg ikke er drit interessert (gidder ikke utdype hvorfor) og derfor ligger det litt på mitt ansvar å evt ta noe insj/kontakt nå. Og det er det som gjør det så vanskelig. Noe i meg vil jo tydeligvis gjerne ta kontakt med han, men jeg er redd for at det er fordi jeg vil at det skal skje noe på den fronten i livet mitt, fordi jeg vil kunne fortelle vennene mine om at ja vi dater, og sånn, men er høyst usikker på om jeg vil noe mer. Æh.

Hvis han hadde spurt meg om å finne på noe hadde jeg nok lett blitt med på det, men føler at hvis jeg skal ta inititaitv til noe så bør det ligge en mer sikker intensjon i det hele fra min side.

Dessuten er jeg generelt redd for at ting skal gå for fort framover og jeg vil føle meg "fanget".

Men jeg tenker vel for mye.

AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke være lett ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...