Gå til innhold

Aggressiv hund i nabolag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hadde nettopp en skummel opplevelse, da jeg og mine søsken var ute og lekte. Hjemover måtte vi t forbi en hund som sto bunnet til en busk i en tau(!!). Da vi gikk tillegg forbi freste hunden og hoppet mot oss. Det var det edleste jeg har vært borti, da begge barna begynner å gråte av skrekk og vi går kjapt hjem. Hunden har stått der i hele dag og bjeffet konstant, så den har tydeligvis ingen eiere som bryr seg. Vil også legge til at eieren bor i kommunal bolig som ser rimelig shabby ut, og er nok alkoholiker eller lignende, for terrassen er bombardert av søppel osv. Bør jeg gjøre noe? Ringe politi e.l.? Er redd for andre barn som går forbi. Var redd den skulle bite av oss armer og ben :( er helt skjelven alle 3.. Vl også legge til at jeg er voksen, 20 og mine søsken er under 10 år, så jeg bor ikke her til vanlig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper noen har gode råd :)

AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet og hør med de hva du skal gjøre, om du mener at hunden står uten tilsyn hele dagen, og da spesielt om den ikke har vann tilgjengelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, skal gjøre det.. Utrolig ekkelt å få en hund hoppende etter seg, som er svææær og jeg ble jo livredd for at båndet skulle ryke :( da den bare r festet til en busk!!

Skrevet

Har du ringt? Stakkars dyr! Enkelte bruker ikke hodet og burde ikke ha dyr.

Flott du reagerer

Skrevet

Ring politiet snarest, eventuelt dyrebeskyttelsen, men vet ikke hvor mye autoritet de har til å gjøre ting. Men bra du reagerer, denne hunden har det nok ikke godt stakkar.

AnonymBruker
Skrevet

hunder som er VELDIG agressive og farlige de bjeffer ikke de angriper!

at hunden bjeffer og glefser mot deg betyr at den er usikker og redd og føler den MÅ forsvare seg.

og knurring er nesten ALLTID tegn på usikkerhet IKKE agrisivitet.

men en usikker hund blir fort agressiv..

ring hundehjelpen heller

hundehjelpen.net

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du redd for at den skulle bite av deg armer og ben? Fordi den bjeffer?

Jeg har en stor hund som bjeffer når noen kommer. Den logrer samtidig, riktignok, men at folk skvetter når de kommer mot innkjørselen og ser "beistet" vårt hoppe fram, tviler jeg ikke på. Hunden finnes ikke aggressiv og har aldri bitt noen i sitt liv, men lyd lager den.

Synes dere er kjappe til å kjøpe TS' versjon av saken, spesielt med tanke på at hun (tydeligvis uten å kjenne de som bor der) har diagnostisert dem med alkoholisme.

Hvis hunden står bundet ute og bjeffer hele dagen, er det selvsagt ikke bra. Men vi ble faktisk meldt til Mattilsynet av slike som TS, som gikk forbi en gang om morgenen og en gang om ettermiddagen og dermed slo fast at "hunden står bundet ute heeele dagen". Hunden var selvsagt inne både om natta og når vi er på jobb, så det var fullstendig latterlig. Men det er litt typisk at hvis du ser en hund du synes er skummel, så blir alt ved den skummelt. Bundet i et tau, er det vesentlig mye verre enn en line?

Håper bare ikke noe søppel hadde blåst inn i hagen vår da den nysgjerrige naboen gikk forbi, ellers hadde vi vel blitt stemplet som psykisk syke eller shabby alkoholikere også...

Ikke for å være frekk, TS, og det kan godt hende du har rett i at hunden ikke har det bra! Men sjekk ut litt mer før du gjør noe.

Og jeg ville bare fortelle en historie fra den motsatte siden, der noen blir redd for en hund og deretter tar alle mulige tegn i verste mening for å konstruere et problem som ikke finnes. Mattilsynet bare lo og kalte det et fullstendig bortkastet besøk hos en frisk og glad hund ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...