Iset Skrevet 19. januar 2004 #1 Skrevet 19. januar 2004 leste det et sted for ikke så lenge siden, husker ikke hvor. men det var en undersøkelse som viste at smertestillende midler (paracet, ibux, naproxen osv) kunne skape store problemer for befruktning dersom man brukte endel av disse. feks hver måned, slik som jeg gjorde mot mens smerter før. heldigvis ble jeg gravid da, men jeg vil holde meg langt unna disse fra nå av! magnesium kan brukes mot smerter som mens-smerter, og hodepine. men er det noe annet mon tro?
Chiquita Skrevet 19. januar 2004 #2 Skrevet 19. januar 2004 Her ligger det en tidligere tråd om dette. Jeg vil bare presisere at Paracet ikke er en av de smertestillende som man kan bli periodisk "steril" av, men det er produkter på NSAID-listen (ibux, naproxen, naprosyn, dispril(?), vioxx og globoid, for å nevne noen) Altså - paracet er "ufarlig" med tanke på befruktningevnen *klem*
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #3 Skrevet 19. januar 2004 Her ligger det en tidligere tråd om dette. Jeg vil bare presisere at Paracet ikke er en av de smertestillende som man kan bli periodisk "steril" av, men det er produkter på NSAID-listen (ibux, naproxen, naprosyn, dispril(?), vioxx og globoid, for å nevne noen) Altså - paracet er "ufarlig" med tanke på befruktningevnen *klem* aaargh nå ble jeg utlogget igjen. gidder ikke gå ut av hele tråden for å logge meg inn:/ jaja. ja det stemmer visst de samme preparatene kan gi 80 % større sjans for abort dersom de inntas i svangerskapet, leste jeg i Mat og Helse nettopp.
Lala Skrevet 19. januar 2004 #4 Skrevet 19. januar 2004 Her ligger det en tidligere tråd om dette. Jeg vil bare presisere at Paracet ikke er en av de smertestillende som man kan bli periodisk "steril" av, men det er produkter på NSAID-listen (ibux, naproxen, naprosyn, dispril(?), vioxx og globoid, for å nevne noen) Altså - paracet er "ufarlig" med tanke på befruktningevnen *klem* Dette så jeg et program om på nrk forrige uke. Forbrukerinspektørene eller noe sånt.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2004 #5 Skrevet 19. januar 2004 NSAIDs (som ble nevnt) - er "non steroid anti inflammatory drugs", eller antiinflammatoriske, dvs betennelsesdempende - som virker smertestillende også. Dispril hører ikke til her. Ikke globoid heller. Disse er i samme gruppe som albyl-e og har en blodfortynnende effekt i tillegg til smertestillende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå