Gå til innhold

Er det vanlig å gi bort gamle merkeklær til frelsesarmeen?

Anbefalte innlegg

Gjest plastboka
Skrevet

Jeg har endel merkeklær som jeg enten er lei av, eller som ser litt merkelig ut. For eksempel et par dress-sko med feil passform, noen busker som er helt ut, en merkelig jakke med stripemønster, og en jakke som ser for shabby ut.

Jeg driver og sorterer dette ut av kles-skapet, og lurer på om det rett og slett er vanlig å gi det bort til frelsesarmeen. Eller om jeg bør lage et par pappesker som jeg merker med hva som er oppi. Også kan jeg ha de pappeskene i tilfelle krig, brann, eller andre uforutsatte nødsituasjoner.

Er det vanlig å ha maks to slike reserveklær-ekser, eller er det greit å ha 5 for eksempel, for en person?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med reserveklær som du ikke bruker?

Selv har jeg gikk mange merkeklær til Fretex. Og helt nye klær med merkelappen på. Så lenge klærne er hele og uten flekker gir jeg bort det jeg ikke har brukt på to år.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du ha ekstra klær i tilfelle krig? Du får vel ikke noe mer behov for klær en de du allerede bruker? Og hvis du skal ha de i tilfelle brann, må du jo oppbevare de et annet sted enn huset.

Sjansen for at du åpner en eske med klær du ikke liker er svært liten.

Gi til frelsesarmeen eller loppemarked. Ikke noe galt i det.

• Liker 2
Gjest plastboka
Skrevet

Hvorfor skal du ha ekstra klær i tilfelle krig? Du får vel ikke noe mer behov for klær en de du allerede bruker? Og hvis du skal ha de i tilfelle brann, må du jo oppbevare de et annet sted enn huset.

Sjansen for at du åpner en eske med klær du ikke liker er svært liten.

Gi til frelsesarmeen eller loppemarked. Ikke noe galt i det.

Hva mener du med dette egentlig. At de hos frelsesarmeen kommer til å like klærne, antar jeg.

Jeg er ikke noe særlig bekymra for om de hos frelsesarmeen kommer til å like klærne, eller ikke like de, hvis jeg gir de bort. Men jeg tenker at jeg må ta vare på noen klesplagg som jeg kan komme til å savne. Noen småkule klesplagg som jeg ikke bruker.

Skrevet

Nei det er ikke det jeg mener. Sjansen for at DU åpner en eske med klær du har "kastet" fordi du ikke liker de er liten. Hvorfor oppbevare klær du ikke liker.

Hvofor skal du plutselig dra frem en hel eske med klær du ikke liker?

• Liker 2
Gjest plastboka
Skrevet

Jeg tenkte å bare ta vare på de klærne jeg liker. Jeg skal gi bort de klærne jeg ikke liker til frelsesarmeen. :)

Tror jeg skal ta vare på 2-3 ekser, og gi bort resten :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg skal ta vare på 2-3 ekser, og gi bort resten :)

Jeg visste ikke at Frelsesarmeen tok imot ekser.

Hadde jeg visst det skulle jeg gladelig donert min, men de har vel visse minstekrav som jeg tviler på eksen min ville oppfylle uansett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...