AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Jeg har en Facebook-side som jeg bruker litt sånn sporadisk, er kanskje innom en gang i uka eller deromkring. Jeg anser meg absolutt ikke som noen erfaring FB-bruker. For noen dager siden var jeg innom for å oppdatere fordi det hadde kommet noen meldinger, og da jeg var ferdig med det, logget jeg meg ikke ut eller la ned siden men åpnet en ny fane for å lete etter en video på Youtube som jeg hadde tenkt å dele. Jeg trodde det var slik at så lenge jeg ikke logget meg ut eller la ned siden, så ville jeg vises som "aktiv", dvs. at jeg vises som online for andre FB-brukere med tilgang til siden min, selv om jeg ikke akkurat er inne og gjør noe der. Mannen min mener imidlertid at jeg automatisk vil logges ut etter en kort stund så lenge jeg forlater siden. Hva er riktig? Det kan nevnes at bakgrunnen for spørsmålet er at mannen min - som er i utlandet for tiden - så at jeg var logget på og ble litt snurt for at jeg ikke åpnet chat'en eller sendte ham en melding når jeg nå først var pålogget såpass lenge.
eriden Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 Det avhenger av innstillingene på nettleseren din. For å være helt sikker så må du manuelt logge ut av FB eller gå offline på chatten.
Rainbow Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 På de fleste nettlesere er man logget inn til man aktivt logger seg ut. Derav "facerape", der folk skriver tullete ting på statusen til andre fordi de har glemt å logge seg ut når de forlater dataen.
Gjest padawan Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 Facebook bruker cookies så du må gå aktivt inn for å logge deg ut med mindre du har stilt inn nettleseren din til ikek å lagre passord og slette cookies.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Takk takk, det var det jeg tenkte Det er ikke om å gjøre at ingen skal se at jeg er pålogget, altså, jeg bare lurte!
Ananas. Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 (endret) Hvis du tenker på chatten så vises du som frakoblet dersom du gjør noe annet, men du forblir pålogget på kontoen din - altså at du ikke trenger å taste inn passordet på nytt. Edit: Unnskyld, så at du fortsatt hadde oppe fanen, da står du fortsatt som pålogget:) Endret 4. april 2012 av Ananas.
Gjest Armule Skrevet 4. april 2012 #7 Skrevet 4. april 2012 (endret) Takk takk, det var det jeg tenkte Det er ikke om å gjøre at ingen skal se at jeg er pålogget, altså, jeg bare lurte! Det er også forskjell på å være logget inn på FB og å være "logget inn" på FB-chatten. Man kan fint være innlogget på FB uten at noen ser det/vet at du er pålogget, så lenge chatten er frakoblet. Endret 4. april 2012 av Cervix
Gjest Gjest_Kalia Skrevet 4. april 2012 #8 Skrevet 4. april 2012 Slik jeg tolket det TS spør om er ikke om hun aktivt blir logget av siden om hun åpner ny fane, og derfor må logge seg inn igjen. Jeg tolket det hvert fall som om det hun lurte på var om man åpner en ny fane, om man da fremdeles vil være pålogget på chatten? (Altså at man har den grønne prikken ved siden av seg) Er ikke helt sikker, men slik jeg har skjønt det er man pålogget på chatten selv om man har en annen fane oppe, men hvis man har vært inaktiv over en viss tid (er ikke sikker på denne) så vil man bli avlogget på chatten. Man blir da grønn igjen ved å trykke på noe inne på facebook.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå