Gå til innhold

Har lyst på nytt mobilnummer, vet ikke om jeg bør bytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heg har hatt samme mobilnummer i omtrent ti år, og har mobilnummer som begynner på 9. Har lyst til å ordne meg nytt nummer. Delvis fordi jeg er lei det gamle, delvis fordi det føles gammeldags, og det er bare det samme nummeret mitt. Ikke spennende.

De nummerene jeg har lagret er også endle gamle venner, som jeg ikke snakker noe særlig med.

Men så vet jeg ikke om det på en måte har høyere status, eller virker mer stødig å ha hatt samme mobilnummer lenge.

De nye mobilnummerene begynner på 4, og jeg har hadde tenkt å lete frem et som jeg synes er passe lett å huske.

Har dere noen mening om dette, andre som har gjort det samme?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg skjønner ikke helt greia med å¨være så tilknyttet et nr at du må inn i tenkeboksen for å evt få deg et nytt nr.

høyerestatus..har aldri funnet på å tenke på det engang :fnise:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

har lyst på nytt nummer, er bare så lei det gamle, takk for støtte

Synes også det kan være enklere å få nye venner med et nummer jeg selv liker :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

du velger jo selv nummer når du skal ha nytt:) jeg valgte mitt nr og liker det veldig godt:) de har jo slike gullnummer som er ekstra enkle:)

AnonymBruker
Skrevet

Er du dum i nøtta ts? Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge. Det er ikke noe annet enn styr med å bytte nummer.

Herregud hva folk finner på å lage problemer utav.

• Liker 24
Skrevet (endret)
:fnise: Endret av popnagle
AnonymBruker
Skrevet

har lyst på nytt nummer, er bare så lei det gamle, takk for støtte

Synes også det kan være enklere å få nye venner med et nummer jeg selv liker :)

Jeg tror heller det må være intelligensen det skorter på om du har vanskelig for å få venner. En får ikke mer eller mindre venner på grunn av et telefonnummer. Jeez..!

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

du velger jo selv nummer når du skal ha nytt:) jeg valgte mitt nr og liker det veldig godt:) de har jo slike gullnummer som er ekstra enkle:)

Gullnummer, trodde det kunne bli for stilig til privat-telefon. Og at det var passe med f.eks 42425775 og slike nummer som nesten er helt enkle å huske. Som 41604270 og slikt. Skal finne meg et nummer jeg liker iallfall :)

Og til du som kritiserer at jeg vil ha nytt mobilnummer, herregud, det er da lov til å ordne seg mobilnummer..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal alderigen bytte nummer. Det er så mye stress med å gi beskjed til folk om sånt, man glemmer alltid noen. Tror ikke det hadde blitt lettere å få venner(!?) om jeg bytta nummer, men jeg tror heller ikke mitt nåværende nummer gir meg høyere status på noen måte. Jeg har et veldig lett nummer, har faktisk fått komplimenter for at det er lett og catchy.

Bør vel ta det som et hint at jeg får flere komplimenter for telefonnummeret mitt enn for utseendet :D

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gullnummer, trodde det kunne bli for stilig til privat-telefon. Og at det var passe med f.eks 42425775 og slike nummer som nesten er helt enkle å huske. Som 41604270 og slikt. Skal finne meg et nummer jeg liker iallfall :)

Og til du som kritiserer at jeg vil ha nytt mobilnummer, herregud, det er da lov til å ordne seg mobilnummer..

Selvsagt er det lov, men det at du faktisk sitter og virkelig funderer hardt på det, og til og med føler for å skrive et innlegg om "problemet" ditt, ja det har jeg faktisk problemer med. Og om du nå tenker "folk har da laget innlegg for mindre på problemer enn dette", så er svaret -Nei, de har ikke det.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Telefonnummer er bra å ha, fordi da kan folk få tak i deg. Har aldri tenkt tanken på at man skal få høyere status fordi man eventuelt beholder nummeret man har lenge eller om man bytter. Forstår heller ikke at man kan bli lei sitt gamle, da man sjelden eller aldri ringer sitt eget nummer. Mye rart man skal høre, men det er jo bare til å bytte om du føler for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at jeg skrev, "Synes det kan være enklere å få venner med et nummer jeg selv liker".

Da mener jeg at det er like viktig å like mobilnummeret sitt som klærne man har, og maten man spiser.

Samtidig så har jeg eventuelt tenkt å beholde det gamle for å ha en mobil med to sim-kort som kan stå i leiligheta som "fast-telefon" på lydløs. Så slipper jeg å bli stressa for å miste mobilen når jeg er ute. Veldig genialt :)

Unødvendig å ha det morsomt med at jeg skriver noe som ikke er 100% bra da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk tråd :D

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det lov, men det at du faktisk sitter og virkelig funderer hardt på det, og til og med føler for å skrive et innlegg om "problemet" ditt, ja det har jeg faktisk problemer med. Og om du nå tenker "folk har da laget innlegg for mindre på problemer enn dette", så er svaret -Nei, de har ikke det.

Det er bare morsomt å skrive synes jeg. Fint å diskutere :)

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk tråd :D

KGs beste, for nå skal man sammenligne tlefonnummeret vårt med klær, mat ol. Liker vi ikke mobilnummeret vårt, får vi ikke nye venner heller. Vi må da forstå at det er slik det er, og vi som ikke forstår det er jo fjern

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva med folk som har 91520573 f.eks som mobilnummer..

Da tenker nok endel folk: "Herregud, for et gammelt og treig mobilnummer, vanskelig å huske også!" hehe

ts

AnonymBruker
Skrevet

KGs beste, for nå skal man sammenligne tlefonnummeret vårt med klær, mat ol. Liker vi ikke mobilnummeret vårt, får vi ikke nye venner heller. Vi må da forstå at det er slik det er, og vi som ikke forstår det er jo fjern

Heldigvis har jeg et nr som skaffer meg både venner og et ligg på byen. De ringer meg aldri, men vi snakker om nr mitt og lar det utvikle seg derifra. Jeg vil påstå at nr mitt har reddet meg, siden jeg egentlig er ganske stygg og fæl.

Gjest Maruwan
Skrevet

Samtidig så har jeg eventuelt tenkt å beholde det gamle for å ha en mobil med to sim-kort som kan stå i leiligheta som "fast-telefon" på lydløs. Så slipper jeg å bli stressa for å miste mobilen når jeg er ute. Veldig genialt :)

Anbefaler det ikke. Dersom du noen ganger ringer fra et 4'er nummer og andre ganger fra et 9'er nummer, blir det vanskelig for folk å vite hvor de har deg. Er du liksom fortsatt den litt små-ville 9'eren de blei kjent med, den som alltid finner på noe sprell og morro og får alle rundt deg til å le? Eller har du forandra deg til å bli en litt kjedelig 4'er, en som alltid skal opp med pekefingeren og være "skikkelig"?

Det her ville ha forvirra meg voldsomt dersom jeg var din venn.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det at jeg skrev, "Synes det kan være enklere å få venner med et nummer jeg selv liker".

Da mener jeg at det er like viktig å like mobilnummeret sitt som klærne man har, og maten man spiser.

Unødvendig å ha det morsomt med at jeg skriver noe som ikke er 100% bra da

Eh, nei? Skjerp deg, ts. Jeg rapporterer tråden som tulletråd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis har jeg et nr som skaffer meg både venner og et ligg på byen. De ringer meg aldri, men vi snakker om nr mitt og lar det utvikle seg derifra. Jeg vil påstå at nr mitt har reddet meg, siden jeg egentlig er ganske stygg og fæl.

Du er heldig som har et nummer du kan diskutere med andre, og som skaffer deg venner og ligg på byen. Det er jo synd at de ikke ringer deg, men det er sikker på grunn av at det er et gullnummer som de rett og slett mener er for fint å bruke.

Jeg har nok et nummer som man ikke kan diskutere, og det er kanskje derfor jeg ikke har så mange venner og at jeg ikke klarer å få meg ligg på byen. Kunne kanskje prøvd å bytte nummer, for da ville det kanskje forandret seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...