Gjest glamourgirl Skrevet 19. januar 2004 #1 Del Skrevet 19. januar 2004 :x Siiiiiiint! Prøver å koble nytt digitalkamera på pc'en. Og får det ikke til. Er det noen av dere som har peil? Har banna (sånn at en kollega gav beskjed om at det var litt på kanten språk) Sparka grisehardt i den derre hard-disk boksen, fulgt bruksanvisning, programmert ny programvare, og alt som seg hør og bør. MEN, når jeg kobler i kamera, skjer det ingenting på skjermen, når jeg åpner programmet og ber om å få se på bildene, står det bare at kameraet ikke har "memorycard" men det har det jo! JEG VIL HA SJOKOLADE!!!!!!!!! Noen som har noen tips, eller lignende? Vær så sniiiiiiiiiiiiiiiiilll! Glammy :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. januar 2004 #2 Del Skrevet 19. januar 2004 Hm.... :klø: Gå ut i gangen, ned trappa, ut på gata og til nærmeste kiosk; KJØP SJOKOLADE, spis, gå inn igjen og prøv på nytt... Har du slått av maskina etter innstallasjon av programvare? Fungerer kameraet? Har du skrudd det på? Har du tatt bilder? Er kabelen satt skikkelig fast? Jeg vet ikke... av og til er bare data bæsj... :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyldenløwe Skrevet 19. januar 2004 #3 Del Skrevet 19. januar 2004 Pust rolig, Glammis! Forsøk alt en gang til. Hvis det fortsatt ikke funker, spør noen med peil. Dere har sikkert en med litt peil på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 19. januar 2004 #4 Del Skrevet 19. januar 2004 Hm.... :klø: Gå ut i gangen, ned trappa, ut på gata og til nærmeste kiosk; KJØP SJOKOLADE, spis, gå inn igjen og prøv på nytt... Skal bli! :D Har du slått av maskina etter innstallasjon av programvare? JA! Fungerer kameraet? JA! Har du skrudd det på? JA! Har du tatt bilder? JA!!! Er kabelen satt skikkelig fast? JA!!! Jeg vet ikke... av og til er bare data bæsj... :trøste: Takker Suz, for velvillige og gode svar! Prøver igjen etter lunsj. Kameraet er dyrt, og jeg vil ikke ødelegge det i sinne over bæsjedata... Jeg som skulle sende masse nakenbilder på mail til kjæresten min... sukk Det får bli sjokolade i steden for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. januar 2004 #5 Del Skrevet 19. januar 2004 He, he... Han er sikkert bare glad for at du får deg sjokolade istedet... Sjokkis er trossalt bedre for deg en å ta bilder med stumpen bar Har du andre minnebrikker forresten? Har du prøvd en av dem om den du har i kameraet ikke virker??? Prøv igjen på full mage - da blir alt så meget bedre som regel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 19. januar 2004 #6 Del Skrevet 19. januar 2004 Pust rolig' date=' Glammis! Forsøk alt en gang til. Hvis det fortsatt ikke funker, spør noen med peil. Dere har sikkert en med litt peil på jobben.[/quote'] Pust rolig??? PUST ROLIG!!?!??!?!?!?!? Jeg er da rolig som smør! Og hva mener du med å spørre noen med peil, som om ikke jeg har peil... Har dessuten spurt to stykker allerede, og de kunne ikke hjelpe... SKUUUUUFAAAAAAAAA!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 19. januar 2004 #7 Del Skrevet 19. januar 2004 He, he... Han er sikkert bare glad for at du får deg sjokolade istedet... Sjokkis er trossalt bedre for deg en å ta bilder med stumpen bar :oops: Jeg bare jugde med de bildene, jeg tør vel ikke sånt jeg vel :oops: Har du andre minnebrikker forresten? Har du prøvd en av dem om den du har i kameraet ikke virker??? Ja, det har jeg, skal prøve det, men alle bildene ligger jo på minnebrikka som er i kamera.. Prøv igjen på full mage - da blir alt så meget bedre som regel... Ja, skal bli, nå er det lunsj. Mulig det hjelper litt, ja... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 19. januar 2004 #8 Del Skrevet 19. januar 2004 Sorry glammy, jeg har ikke digitalkamera (enda), så jeg har ikke peil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyldenløwe Skrevet 19. januar 2004 #9 Del Skrevet 19. januar 2004 Litt vanskelig å gi fjerndiagnose på sånt, Glammy - Programmet, finner det kameraet i det hele tatt? Registreres det at kameraet er tilkoblet? - Mange kameraer kommer opp automatisk som en egen disk, og man kan hente ut bildene derfra. (Som et alternativ til programvaren som følger med?) Har kameraet ditt denne funksjonen? Har du testet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 19. januar 2004 #10 Del Skrevet 19. januar 2004 SORRY jeg også... Jeg har hatt to kameraer... for det ene måtte jeg installere noe program.. (type legg i CD .. trykk fortsett) .. og det andre var det bare å plugge i .. og da var det til og med Web kamera :o .. ikke vet jeg hvordan men... Uansett spis masse sjokolade .. og gjør et nytt forsøk... sett i kabelen (bak) og koble til kameraet .. slå på kameraet og se om du finner det på "min datamaskin" som "mobil device"... - hvis ikke det hjelper .. spis enda mer sjokolade... og rop på hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 19. januar 2004 #11 Del Skrevet 19. januar 2004 Litt vanskelig å gi fjerndiagnose på sånt' date=' Glammy [b'] Vet det, men jeg ble bare så lei meg, for jeg hadde så lyst til å klare alt selv, og sånn, også gjorde jeg det, også funka det ikke likevel.... - Programmet, finner det kameraet i det hele tatt? Registreres det at kameraet er tilkoblet? Det registrerer det ikke automatisk, men når jeg går inn i programmet og klikker på vis bilder, så hevdes det at det ikke er minnebrikke i kameraet. Så da finner det det vel, eller? - Mange kameraer kommer opp automatisk som en egen disk, og man kan hente ut bildene derfra. (Som et alternativ til programvaren som følger med?) Har kameraet ditt denne funksjonen? Har du testet det? :o Vet ikke...???[/quote] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 19. januar 2004 #12 Del Skrevet 19. januar 2004 Har du funnet kameraet som en "Mobil device" på "min datamaskin" da?? .. og det er jo ikke alle kameraer som trenger minnebrikker (jeg pleier forøvrig ofte å kjøre det inn via printeren min jeg.. - og da kjører jeg ut en "oversikt" over alle bildene samtidig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyldenløwe Skrevet 19. januar 2004 #13 Del Skrevet 19. januar 2004 Sitter og leser manualen på nett nå (Coolpix 3100, right?). Har du Windows XP eller Windows 2000? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 19. januar 2004 #14 Del Skrevet 19. januar 2004 Ok, etter nye tester ser det ikke ut som om pc'en registrerer kameraet i det hele tatt. Bille, det står ikke som "mobile device", det kommer ikke opp på skjermen eller noe. Løwen! Hvor snill er du a? Ikke styr for min skyld. Hva slags versjon av Windows jeg har??? :o Trodde det var 2000, men pokker'n om jeg vet. Jeg jobber med mennesker ikke maskiner... ARGH :evil: Ble peanøttsmørskive til lunsj, og ikke sjokolade... 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 19. januar 2004 #15 Del Skrevet 19. januar 2004 Ble peanøttsmørskive til lunsj, og ikke sjokolade... .. det spiste jeg også .. med syltetøy på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 19. januar 2004 #16 Del Skrevet 19. januar 2004 .. det spiste jeg også .. med syltetøy på Yepp! Bringebær. Tomt for jordbær og blåbær, som jeg liker alleraller best på peanøttsmør! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. januar 2004 #17 Del Skrevet 19. januar 2004 Yepp! Bringebær. Tomt for jordbær og blåbær, som jeg liker alleraller best på peanøttsmør! :D Unnskyld meg, men PJUUUK Peanøttsmør er noe av det ekleste jeg vet... *grøsser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyldenløwe Skrevet 19. januar 2004 #18 Del Skrevet 19. januar 2004 Ikke så veldig snill Men litt. Hvis du har 2000 skal "USB connection" (eller tilsvarende på norsk hvis norske menyer) på kameraet være satt til "Mass storage" (eller tilsvarende), og ikke "PTP". Sjekk det. Under "Min datamaskin", kommer det opp en disk du ikke har hatt før? Det skal det gjøre hvis maskinen kjenner igjen kameraet når det slås på. I "Nikon View Referance Manual" ( ftp://ftp.nikon-euro.com/DOWNLOAD/NView6/NV6_6EINT.pdf ) står det endel troubleshooting-tips. Forsøk å kjør gjennom den. Jeg vet ikke om det følger med en tilsvarende på norsk? Hvis du bruker 2000 med norsk oppsett har ting litt andre navn som kan gjøre feilsjekking slitsomt. Elllers er Løwen sikkert tilgjengelig for oppdrag en kveld, men husk at konsulentlønningene er skyhøye. Så de nakenbildene må nok til pers ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 19. januar 2004 #19 Del Skrevet 19. januar 2004 Ikke så veldig snill Men litt. VELDIG! Hvis du har 2000 skal "USB conenction" (eller tilsvarende på norsk hvis norske menyer) på kameraet være satt til "Mass storage" (eller tilsvarende), og ikke "PTP". Sjekk det. :o Mener du hullet kabelen skal inn i? Det passet bare en plass, prøvde mange. :oops: Under "Min datamaskin", kommer det opp en disk du ikke har hatt før? Det skal det gjøre hvis maskinen kjenner igjen kameraet når det slås på. NEI! I "Nikon View Referance Manual" ( ftp://ftp.nikon-euro.com/DOWNLOAD/NView6/NV6_6EINT.pdf står det endel troubleshooting-tips. Forsøk å kjør gjennom den. Jeg vet ikke om det følger med en tilsvarende på norsk? Hvis du bruker 2000 med norsk oppsett har ting litt andre navn som kan gjøre feilsjekking slitsomt. Har den greia, ja, på cd, leste den også (HAH!!) Men maskina reagerer fortsatt ikke når kameraet kobles til... Elllers er Løwen sikkert tilgjengelig for oppdrag en kveld, men husk at konsulentlønningene er skyhøye. Så de nakenbildene må nok til pers ... OKEY Mmmmmmmmmmmm Løøøøøøøøøwe! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyldenløwe Skrevet 19. januar 2004 #20 Del Skrevet 19. januar 2004 :o Mener du hullet kabelen skal inn i? Det passet bare en plass, prøvde mange. :oops: Nei Blondie, øh Glammy :blunke: Jeg stoler på at du finner riktig hull ... I menyen på kameraet er det et oppsett som har med tilkoblinger å gjøre. Det skal der kunne gå an å velge mellom "Mass storage" og "PTP". Trur eg. Under "Min datamaskin", kommer det opp en disk du ikke har hatt før? Det skal det gjøre hvis maskinen kjenner igjen kameraet når det slås på. NEI! Ok, da ser ikke maskina kameraet. Elllers er Løwen sikkert tilgjengelig for oppdrag en kveld, men husk at konsulentlønningene er skyhøye. Så de nakenbildene må nok til pers ... OKEY Mmmmmmmmmmmm Løøøøøøøøøwe! 8) Vi får se hva vi kan få til 8) ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå