Gå til innhold

Mistet/funnet et dyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne siden her på nett http://www.dyrebar.no/ og det ser jo ut til at de har fått en del resultater. Vet ingenting om dette stedet, men det kan kanskje være verdt et forsøk?

:pasha::catmilk::fisk::hund:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrebar og Dyrebars Facebook-side hjelper mange, kontakt også Dyrebeskyttelsen og Foreningen For Omplassering av Dyr

Skrevet

Det viktigste er å ringe Falken. De fleste dyreeiere vet ikke om den nettsida. Man må ringe politiet først, som ringer Falken og sier at det er en hund som er funnet (denne erfaringen har jeg kun med hunder), og så kan man ringe Falken selv eller bli oppringt av dem og fortelle hvor hunden er. Så blir den henta av hundevakta.

Og det er ikke et sted som avliver hunder altså, som på amerikanske filmer. De jobber med å finne ut hvem som eier dem og tar vare på dem til eieren tar kontakt. Jeg har funnet to hunder og ringt Falken. En vandra rundt på veiene her uten refleks midt på høsten, og den andre fulgte etter meg og hesten min hjem.

Begge gangene ringte jeg Falken dagen etter og fikk vite at glade eiere hadde henta hundene sine. Tror de må betale for å få dem ut, men det er det ingen som reagerer på, for man er jo så bekymra når de er borte! Om hundene mot formodning ikke blir henta blir de omplassert.

Falken er veldig greit fordi de samarbeide med politiet, og folks første instinkt når hunden er borte er vel å ringe dem.

Men sånne sider kan sikkert være til hjelp likevel, altså! Og Falken driver vel kun med hund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...