Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Sliter mye med tørr hud i ansikt og på hender, og trenger dermed kremer som gir mye fukt. I tillegg har jeg som barn slitt mye med eksem, noe som henger igjen og ofte kommer frem om vinteren. Jeg har prøvd "alt" av kremer fra apotek, Body Shop, matvarehandel osv. Men som regel er jeg enten misfornøyd, eller så synes jeg bare det er "helt greit".

For tiden bruker jeg en fuktighetskrem til ansikt fra Orginins, men den gir langt i fra nok fukt. Huden blir stram og flasser. Det kjennes ut som jeg har en stram maske i ansiktet. Spesielt negativt er det at jeg brukte nesten 400 kr på denne fuktighetskremen!!!

Til hendene bruker jeg "Almond hand and nail cream" fras Body Shop, men den gjør heller ikke jobben. Kremen legger seg som et fett filter utenpå huden, trekker ikke inn, og forhindrer bare at jeg blir mer tørr der og da. Dersom jeg vasker hendene er jeg likevel back to start.

Trenger bokstavelig talt "sårt" litt hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nutrix royal fra lancome til ansiktet.. og clarins håndkrem. :)

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler til hender Locobase fra Apoteket. Masser den skikkelig inn før du legger deg. På dagtid bruker jeg en mindre mengde sånn at det trekker inn uten å bli klissete.

Skrevet

Soap & Glory - Hand Food

Jeg har kjøpt den på Boots i London, men du får kanskje tak i den på eBay.

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Sliter mye med tørr hud i ansikt og på hender, og trenger dermed kremer som gir mye fukt. I tillegg har jeg som barn slitt mye med eksem, noe som henger igjen og ofte kommer frem om vinteren. Jeg har prøvd "alt" av kremer fra apotek, Body Shop, matvarehandel osv. Men som regel er jeg enten misfornøyd, eller så synes jeg bare det er "helt greit".

For tiden bruker jeg en fuktighetskrem til ansikt fra Orginins, men den gir langt i fra nok fukt. Huden blir stram og flasser. Det kjennes ut som jeg har en stram maske i ansiktet. Spesielt negativt er det at jeg brukte nesten 400 kr på denne fuktighetskremen!!!

Til hendene bruker jeg "Almond hand and nail cream" fras Body Shop, men den gjør heller ikke jobben. Kremen legger seg som et fett filter utenpå huden, trekker ikke inn, og forhindrer bare at jeg blir mer tørr der og da. Dersom jeg vasker hendene er jeg likevel back to start.

Trenger bokstavelig talt "sårt" litt hjelp :)

Har du prøvd aderma? Anbefaler eucerin til tørrehender, innerholder 5% karbamid.

AnonymBruker
Skrevet

Rent uraffinert sheasmør er det beste på tørr og stram (og flasset) hud. Så sjekk ut denne - har gjort underverker for min hud! Masser inn "smøret" i ansiktet og på hender før du legger deg og våkn opp til en ny superhappy hud! :)

Skrevet

Har du prøvd L'occitane sin med shea butter? Selv den er ikke nok til mine hender, men den er den beste jeg har prøvd. Vaseline intensive care sin nye håndkrem er også god. Men... jeg sitter her med flassende og blødende hender, så enten burde jeg smøre meg oftere, eller kanskje jeg burde være på utkikk etter noe bedre selv...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg poster som anonym, for dette er litt for snobbete til at jeg kan stå for det, men Dior har en god en. Jeg har tørre hender selv, men opplevde litt mer varig bedring av å bruke denne:

Min lenke

Gjest Glenfarclas
Skrevet

Dette blir kanskje litt på siden, men tar du tran? Det skader nok ikke å hjelpe litt innenfra også.

Gjest Chillpill
Skrevet

Anbefaler til hender Locobase fra Apoteket. Masser den skikkelig inn før du legger deg. På dagtid bruker jeg en mindre mengde sånn at det trekker inn uten å bli klissete.

Støtter denne - jeg bruker også Locobases "Fedtkrem" om natten rett før jeg legger hodet på puta. Jeg plages med tørre, røde og såre felt på hendene i kulda eller hvis jeg vasker dem mye. Locobase har også en enda tykkere krem som heter Repair, hvis du plages veldig. Bruker gjerne en tynnere krem om dagen, men hvis hendene er såre svir det hvis jeg bruker "eksklusive" og mer parfymerte kremer.

Til ansiktet: har du prøvd Body Shops Vitam E Intense Moisture Cream? Den er litt tykk og føles bra på tørr hud, men den lett å smøre utover og er lite parfymert. Jeg liker den i alle fall godt.

Skrevet

Jeg poster som anonym, for dette er litt for snobbete til at jeg kan stå for det, men Dior har en god en. Jeg har tørre hender selv, men opplevde litt mer varig bedring av å bruke denne:

Min lenke

den der er ikke i produksjon lenger dessverre......

Gjest Armule
Skrevet

Jeg bruker Weleda sin Sea Buckthorn Hand Cream. Etter sommer og flere uker med utgravning blir hendene mine veldig tørre og rue. Men denne hjelper veldig godt på, og gjør huden kjempemyk.

Skrevet

Jeg bruker Gerlan hand cream, og er kjempe fornøyd med den :)

Ellers bruker jeg Guinot, Hydrazone for all skin types til ansiktet og er storfornøyd med den.

Skrevet

Jeg har ekstremt tørre hender der fingertuppene blir ru og sprekker opp dersom jeg ikke passer på. Jeg har funnet utat det viktigste er å smøre ofte, gjerne blande olje (rapsolje duger) i håndkremen, samt vaske med mild såpe. Mine håndkremfavoritter er Hemp Hand Butter i boks fra Body Shop, Shiseido Advanced Essential Energy, og den billige rosa fra apoteket, Aco Sense&Care. Jeg har også hatt forbausende gode erfaringer med håndkremen fra Biotherm, mens L'Occitane Shea preller av som vann på gåsa og gjør meg tørrere på sikt.

Skrevet

Den blå Nivea boksen bruker jeg. Hvertfall på hender.

Skrevet

Steam cream (handles på nett, feks ASOS eller feelnique), evetuelt A-creme fra apoteket.

Skrevet

Takk for så mange fine svar! Det var en god blanding av kremer jeg har prøvd før, og kremer jeg får prøve fremover. Spennende å se om jeg finner en krem som er optimal for meg, blant de dere har anbefalt.

Var på apoteket i går, og kjøpte en krem fra A-Derma som jeg ble anbefalt av hun som jobbet der. "Intense repair hand cream" heter den. Fungerer mye bedre enn den jeg hadde fra Body Shop (som kun la seg som et fett lag utenpå huden), men jeg må virkelig være på vakt og passe på å smøre hendene hver gang jeg har vasket meg (hvis ikke blir de tørre og såre med en gang). Noen flere som også har det slik? Jeg vil så gjerne kunne holde meg til å smøre 2-3 ganger i døgnet, ikke 12-13 ganger :dry:

Locobase har jeg prøvd før, men det er en del år siden, så jeg husker ikke helt hvordan den fungerte for meg, selv om jeg har en følelse av at jeg syntes den var helt greit. Jeg får eventuelt prøve den neste gang jeg skal kjøpe en håndkrem. Den ble desverre litt for dyr nå (nesten 300 kr. for den som heter Repair). Men da jeg stod i kassa sa hun jeg ble ekspedert av at jeg kunne gå til legen og få h*n til å skrive hvilke hudprodukter jeg bruker, slik at jeg kan få dekt kostnadene hvis de går over 1900 kr. Kjekt tips til andre der ute som også sliter med tørr hud og (atopisk) eksem!

Jeg tar ikke tran, men spiser mye makrell i tomat og laks. Det hjelper huden på resten av kroppen min, men ikke hendene. Men merket absolutt en forbedring på den tørre huden etter at jeg begynte å spise mye fet fisk. Det er kjempeviktig :)

Weleda, Nivea, Aco og L'occitane har fungerer ikke særlig godt. Opplever det samme som med den fra Body Shop - det legger seg utenpå huden, men trekker ikke inn. Hemp-håndkremen fra Body Shop har jeg derimot gode erfaringer med.

AnonymBruker
Skrevet

Min lenke

Eneste som fungerer på min hud... Bare vær obs på at du ikke må ha sår på hendene før du bruker saltet... Men ellers anbefaler jeg å bruke saltet en gang i uka ca, og "body butter" som fuktighetskrem hver dag på hender og ansikt... Har aldri hatt så myke hender i hele mitt liv, som etter at jeg fant ut om Premier-produktene :)

Skrevet

Mitt beste råd for tørr hud kommer fra innsiden. Tran hver dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tørr og fuktfattig hud, i tillegg sensitiv..(type flasser på kinnbeina og ingen kviser)

Bruker Dermalogica Intensive active moist i ansiktet og clinique handkrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...