Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har klart, eller nærmere bestemt sønnen min har klart, å låse kontoen på min bærbare PC. Hvordan åpner jeg denne? Har forsøkt å restarte maskina, men til ingen nytte. Pliiis hjelp meg, jeg skulle ha hatt noen dokumenter på den, snarlig.... :takke:

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

det finnes måter å komme seg inn på men det krever en viss it-kunnskap.

Skrevet

Prøv den her: Slå på datamaskinen. Trykk og hold på "F8" tasten umiddelbart etter produsentens logo skjermen (Dell, HP, Compaq, etc. ) vises. Velg "Sikkermodus" fra Windows avanserte alternativer-menyen, og trykk "Enter".

To.

Klikk på "Administrator"-kontoen logoen når systemet log-in vises. Klikk på "Ja" knappen på "Windows kjører i safe mode" pop-up advarsel.

Tre.

Klikk "Start"-knappen, velge "Kontrollpanel" og dobbel- Klikk på "brukerkontoer"-ikonet. Klikk på "Endre en konto" og velg administrator-nivået kontoen du ønsker å endre. Klikk "Fjern passord".-

Håper at det hjelper deg??

• Liker 1
Skrevet

Prøv den her: Slå på datamaskinen. Trykk og hold på "F8" tasten umiddelbart etter produsentens logo skjermen (Dell, HP, Compaq, etc. ) vises. Velg "Sikkermodus" fra Windows avanserte alternativer-menyen, og trykk "Enter".

To.

Klikk på "Administrator"-kontoen logoen når systemet log-in vises. Klikk på "Ja" knappen på "Windows kjører i safe mode" pop-up advarsel.

Tre.

Klikk "Start"-knappen, velge "Kontrollpanel" og dobbel- Klikk på "brukerkontoer"-ikonet. Klikk på "Endre en konto" og velg administrator-nivået kontoen du ønsker å endre. Klikk "Fjern passord".-

Håper at det hjelper deg??

Takk for svar..

Når jeg trykker på admistratorlogoen må jeg også inn med passord.. Hva gjør jeg da??

MinniC

Skrevet

Takk for svar..

Når jeg trykker på admistratorlogoen må jeg også inn med passord.. Hva gjør jeg da??

MinniC

Noen som vet??? Trenger så sårt hjelp!!! :takke::goodbye:

AnonymBruker
Skrevet

et program jeg har brukt tidligere til dette er Offline NT Password & Registry Editor og det krever at du er litt datakyndig.

Jess, har brukt det selv og det er helt genialt.

Men det kan være litt vanskelig brukergrensesnitt, og man bør være litt bevandret i Linux/Unix verden før man begir seg ut på dette på egen hånd, og programmet kan også gjøre andre ting enn å "bare" nullstille passord, så man kan komme i skade for å gjøre noe man ikke burde.

Så ts bør ta med maskinen til en som er datakyndig og få en beskrivelse på hvordan man bruker programmet, evt. at vedkommende gjør det :)

Skrevet

Offline NT er ok, men det er har ett krøkkete brukergrensesnitt. Jeg hatt god erfaring med "Ultimate Boot CD for Windows" (UBCD4Win), og passordprogrammet "Password Renew" som ligger på denne. Jeg pleier å lage en ny administratorkonto, i tillegg til den gamle. Deretter er det bare å logge inn i windows med denne, og nulle ut passordet på den gamle kontoen. (Man kan også nulle ut påloggingspassordet direkte i "Password Renew", men min erfaring er at det er ikke alltid funker.)

Veiledning her. (Husk å bruke valget “create new Administrator user” - passordet på denne kan man sette til "test" f.eks)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...