Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hmmmmmmm.....? tenker da på musklaturen

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Se på fotballfrue.

Skrevet

Nei, du får slanke og fine muskler av å jogge :)

Gjest Rastl0s
Skrevet

Jesus... Se på maratonløperne da. Har de tykke lår? Tvert i mot...

Skrevet

Det kommer nok ikke av joggingen alene, men med styrketrening i tillegg

Skrevet

Nei, man får ikke tykke lår av å jogge, men man kan heller ikke få slanke muskler! Man kan ikke slanke en muskel. En muskel er som den er, men den kan tøyes, noe som påvirker muskellengden.

Jogging forbrenner i fett og man kan øke noe i muskelmasse, men for at du skal få betydelig større lår må du trene målrettet styrketrening på bena og gå inn for det. Eventuelt legge på deg fett.

• Liker 1
Gjest Rastl0s
Skrevet

Det med at en muskel blir lenger ved tøying er en myte.

Tøying kan øke leddutslag og gjøre deg mykere, men muskelen er genetisk bestemt. Det kan også øke potensialet for å bli enda større enn om du ikke tøyde.

Skrevet

Det med at en muskel blir lenger ved tøying er en myte.

Tøying kan øke leddutslag og gjøre deg mykere, men muskelen er genetisk bestemt. Det kan også øke potensialet for å bli enda større enn om du ikke tøyde.

For å øke leddutslaget må jo muskelen bli lengre? Det er ikke leddet man står og tøyer på, det må gjøres mye mer spesifikt. Tøyninger påvirker muskelen og kan gjøre den lengre, ved at antall sarkomerer inne i muskelen øker.

Gjest Rastl0s
Skrevet (endret)

For å øke leddutslaget må jo muskelen bli lengre? Det er ikke leddet man står og tøyer på, det må gjøres mye mer spesifikt. Tøyninger påvirker muskelen og kan gjøre den lengre, ved at antall sarkomerer inne i muskelen øker.

På en måte, ja. Men det er ikke sånn at om du genetisk har kort biceps at du får lang biceps om du tøyer. Du kan jo være myk selv om du har korte muskler.

Litt vanskelig å forklare, men selve muskelen blir ikke lengre, men den blir litt "slakkere". Jeg kan ikke komme med medisinske uttrykk og sånt, men jeg vet helt sikkert at du ikke kan gjøre en muskel lengre.

Om bicepsen er si 15 cm i lengde langs armen (selve klumpen) når du strammer, vil den være like lang om du tøyer mye, men når du strekker den ut vil du få et større utslag.

Endret av Rastl0s
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får aldeles ikke større lår av å jogge, skulle noen muskler bli større av det hadde det isåfall vært leggmusklene. :-)

Skrevet

:riste:

Gjest Jim Jones
Skrevet

Du får fine bein. Spring for svarte! Ska du ha finere må du turne eller danse.

Skrevet

Nei, man får ikke tykke lår av å jogge, men man kan heller ikke få slanke muskler! Man kan ikke slanke en muskel. En muskel er som den er, men den kan tøyes, noe som påvirker muskellengden.

Jogging forbrenner i fett og man kan øke noe i muskelmasse, men for at du skal få betydelig større lår må du trene målrettet styrketrening på bena og gå inn for det. Eventuelt legge på deg fett.

Man kan ikke tøye en muskel slik at den blir lengere. Muskelen er som en strikk som går tilbake så fort du slipper taket.

Skrevet

større sjanse for at du får feite lår når du sitter på ræv iallefall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

større sjanse for at du får feite lår når du sitter på ræv iallefall.

Det beror på genetikk. Hos noen legger alt fattet seg i magen, hos andre, heldigere personer, fordeler den seg jevnt over hele kroppen.

Skrevet

Jeg gikk ned ca 6 cm i låromkrets da jeg gikk fra å ikke trene cardio og styrke, til å ha trent det noen måneder, for jeg fikk mindre fett og mer muskler :)

Skrevet

Det beror på genetikk. Hos noen legger alt fattet seg i magen, hos andre, heldigere personer, fordeler den seg jevnt over hele kroppen.

men allikevel en større sjanse for at lårene blir tykke når man ikke gjør noe enn når man trener. Jeg har aldri vært noe spesielt plaget av tykke lår, men du verden så mye slankere de ble etter jeg begynte å trene, jogging og styrke som knebøy.

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg har eksplosiv muskelmasse i lårene. De har blitt MYE slankere etter at jeg startet å jogge. Når det er sagt så er det selvsagt kombinert med et sunt kosthold og tid. Det krever en del å komme i løpeform, få inn teknikker og gi kroppen nok tid til å få lov å endre seg.

Det er ganske vanskelig å bli stor av å drive med cardio da det er så fettforbrennende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...