Gå til innhold

Skøyter - hockey eller danse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Har aldri stått på skøyter, men har lyst til å begynne. Hva bør jeg kjøpe, hockey eller danseskøyter? .. og hvorfor er den ene bedre enn den andre? (Skjønner at det har litt med bruken også, men til å begynne med regner jeg med at det blir mest for å gå fram og tilbake på isen med - samt prøve å holde meg på bena) :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes danseskøytene er enklest å gå med jeg. Ble fryktlig ustabil på hockey. Men det viktigste er å kjøpe dem store nok!!! husk at du må ha god plass til ekstra ullsokker...det er kaldt å gå på skøyter...

Gjest Anonymous
Skrevet

He, he.. tusen takk! Da ble det danseskøyter da!!! :)

Skrevet

Ser du har bestemt deg men må bare si at jeg er helt uenig.

Kjøper man gode hockey skøyter, så er de mye mykere og bedre på foten enn danseskøyter, og for ikke å snakke om at man slipper de latterlige piggene danseskøytene har foran, man kan gå fortere uten å risikere å gå på snørra fordi de plutselig borrer seg nedi isen. Dessuten, kan man gå til innkjøp av kølle og puck, og spille hockey når det blir for kjedelig å gå frem og tilbake (hvilket det fort blir). Det blir en større utfordring, og er MYE morsommere. I alle fall når man mestrer det. ;) Jeg har faktisk gått på kunstløp, og hockey er ti ganger så gøy. Dessuten er det SUPER trening.

(grunnen til at hockey skøyter kan føles ustabile er fordi man har mye større bevegelsesfrihet på de, og det er bare et pluss når man venner seg til dem)

Skrevet

Tips: Fil ned taggene på danseskøyter, så snubler man ikke så lett. ellers har jeg hørt at bandyskøyter er bra.

Skrevet

Hockeyskøyter, helt klart!!

Men det ser ut som om du handlet allerede, så da får du bare sitte der med danseskøytene dine og angre *ler* Neida, du blir sikkert kjempefornøyd med dem og!

Skrevet

Hockeyskøyter er vanskeligere å gå på, de har ikke den støtten over anklene som danseskøytene har,

Og du blir veeldig sliten i anklene.

Skrevet

tror det blir litt smak og behag her jeg.... Jeg og jentene mine går mye på skøyter om vinteren, har en skøytebane rett ned i gata, kjempegøy!!! Begge jentene har danseskøyter, mest fordi de fikk det i julegdve. Jeg kjøpte meg nye i år, hockey, og er kjempeførnøyd!!! Endelig får jeg til å stoppe med litt... ( nesten) stil.....hehe... Jeg synes hockeyskøytene var mye lettere å manovrere med, får endelig til å gå baklengs, det fikk jeg aldri til på danseskøytene. Tror du får det gøy uansett, den første gangen er litt "ut av kroppen" og til tider " nær døden", og likheten med Bambi på isen er til tider strålende!!! :ler::ler::ler:

Synes det virker som det har blitt mer populært de siste årene jeg, er mye mere folk på banene nå enn før??? det jeg synes er greit er at det er noe vi kan gjøre midt i uka, det koster ikke mye, og jeg slipper å bale med ski, staver......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...