AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Hele slekten min ble invitert i bryllup, men ikke jeg..... Er det normalt å ekskludere kun en person fra en slik hendelse? Jeg mener, jeg hadde forstått det om ikke søsknene mine ble bedt heller. Men når tre av mine søstre er bedt, mamma og pappa, men ikke jeg, blir jeg litt usikker. Vi er en familie med tett bånd, og alle mine kusiner og fettere + tanter og onkler er også bedt. Jeg er den eneste som ikke er velkommen. Jeg har ellers et godt forhold til familien min, på lik linje med resten av slekten. Er forresten en jevngammel kusine som skal gifte seg. Er dette normalt? Eller har jeg grunn til å stusse litt over det?
Gjest Survival Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Kanskje hun rett og slett har glemt deg? Det høres veldig rart ut, ja. 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 ta kontakt.kan være at innbydelsen er blitt borte i posten eller en annen naturlig forklaring. 6
eva-80 Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 kan det hende at invitasjonen kom bort i posten? hadde dere noe uvennskap mellom dere ?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 Jeg har kontakt, ja. Like mye som resten av mine kusine og fettere ca. Og søsteren til min mor sa at hun ikke hadde noe med invitasjonene å gjøre, at de hadde bestemt selv.
Gjest Armule Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Jeg har kontakt, ja. Like mye som resten av mine kusine og fettere ca. Og søsteren til min mor sa at hun ikke hadde noe med invitasjonene å gjøre, at de hadde bestemt selv. Vet du at du ikke har blitt bedt, dvs. snakket med henne? Eller bare antar du det, siden du ikke har mottatt innbydelse? Som flere her har påpekt, innbydelsen kan enkelt ha blitt borte. 1
Gjest Spinell Skrevet 3. april 2012 #9 Skrevet 3. april 2012 I følge KG-skikk-og-bruk er det visst helt i orden å gjøre det slik. Brudeparets dag - brudeparets avgjørelse. I den virkelige verden er det ikke slik man gjør. 17
Sophia Skrevet 3. april 2012 #10 Skrevet 3. april 2012 Synes det høres veeldig spesielt ut. Eksludere en i familien, mens resten er invitert? Jeg ville tatt en tlf til bruden og spurt om det er en misforståelse eller om du faktisk ikke er invitert. 3
Rosalie Skrevet 3. april 2012 #11 Skrevet 3. april 2012 Høres ut som om de har glemt deg eller at innbydelsen er blitt borte i posten.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #12 Skrevet 3. april 2012 Men kan ikke din mor spørre sin søster om hun kan spørre bruden da? Mamma hadde glatt spurt min tante om å finne ut om dette faktisk stemte. 9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #13 Skrevet 3. april 2012 Jeg ville ha blitt blodig fornærmet, om jeg hadde blitt glemt slik. Skikkelig såret, rett og slett. Selv om det kan skyldes en lei forglemmelse, og de kanskje kommer med en invitasjon i etterkant, så ville ikke det gjøre noen forandring, etter min mening. En slik forglemmelse betyr jo at man er uviktig og usynlig for disse menneskene. Hadde droppet hele bryllupet var jeg deg. Å etterlyse invitasjonen er vel det siste jeg ville ha gjort i en slik situasjon. 4
Gjest O___o Skrevet 3. april 2012 #14 Skrevet 3. april 2012 Nei - det er ikke normalt - og JA. Det KAN hende at de har glemt å skrive navnet ditt på.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #15 Skrevet 3. april 2012 Hvorfor i alle dager har ikke moren eller faren din kontaktet brudne og spurt? 2
Kite Skrevet 3. april 2012 #16 Skrevet 3. april 2012 Spør bruden du Er helt sikkert bare skjedd en feil. 1
kaprifolen Skrevet 4. april 2012 #17 Skrevet 4. april 2012 Tror jeg hadde tatt kontakt og spurt høflig om dere hadde noe uoppklart. Ikke fordi du vil presse deg inn i et bryllup, men fordi det er vondt å gå og lure på om man har gått glipp av en konflikt man selv er del i....? Enten får bruden og du pratet ut, eller så blir de oppmerksomme på at invitasjonen din er borte. 6
drosophilia Skrevet 4. april 2012 #18 Skrevet 4. april 2012 Herre, er det så viktig å gå i bryllup? Jeg har ikke giddet å gå i noen andre bryllup enn nære venners. 1
Portvinpiken Skrevet 4. april 2012 #19 Skrevet 4. april 2012 Herre, er det så viktig å gå i bryllup? Jeg har ikke giddet å gå i noen andre bryllup enn nære venners. Noen er kanskje litt mer sosialt anlagt enn andre...? ;-) 17
Gjest Surrehodet Skrevet 4. april 2012 #20 Skrevet 4. april 2012 Har du flyttet hjemmefra mens dine søsken bor hjemme? Isåfall kanhende det er årsaken, som brudepar setter man ofte ei grense og i dette tilfellet kan det være årsaken Jeg har nå feiret bryllup hvor onkel, tante og eldste fetter/kusine ble invitert. Onkel, tante og yngste fetter/kusine var tilstede. Jeg var i min kusines bryllup, hverken min mor eller mine søstre ble invitert. Det er så mange grunner, men om dere har et godt forhold, ring din kusine og spør da vel Eller tilby deg å ha kjøkkentjeneste - bare si at du så gjerne vil ta del i deres store dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå