AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 For alt jeg vet kan det finnes liknende tråder her på kvinneguiden, men jeg skriver en tråd om det uansett. Jeg har bestandig fått høre at skal man få noen til å like en, må en være seg "selv". Jeg har erfart mange ganger at jenter/damer som jeg tror er interessert i meg, alltid skal framstå som noen andre enn de egentlig er. Jeg er fullt klar over at mange gutter/menn gjør akkurat det samme. Jeg synes det blir for dumt når sånne ting skjer. For eksempel: hvis jeg sier at jeg liker å trene på et treningssenter, og hun responderer med at hun liker det samme, men egentlig bare sier det fordi hun tror at jeg vil like henne bedre av den grunn. Jeg vet at felles interesser er svært viktig for at to mennesker skal kunne bli sammen. Men jeg synes det blir helt feil, at noen personer serverer løgner til mennesker dem liker. Jeg personlig blir ganske skuffet når jeg finner ut at noen personer som man liker, enten det er venner eller kanskje noen du ser på som potensielle kjærlighets-partnere, har servert deg en haug men løgner. Jeg er fullt klar over at mange gjerne vil imponere, men når man lyver mye, så bygger man sin egen lille boble om hvordan man vil andre skal se deg. Det som er risikabelt med dette er at den boblen kan sprekke når som helst. Jeg er sikker på at en del personer har erfart akkurat dette. Mange vil kanskje si at menn er verst på akkurat det med å servere løgner, men jeg vil si at jeg erfarer at flere og flere kvinner gjør den samme feilen. Det jeg vil med denne tråden er at jeg ønsker at flere mennesker kan begynne å framstå som den de er, og ikke den de ønsker andre skal oppfatte deg som. Det er sikkert en del skrivefeil, men, men...
Steinar40 Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Ja, du har selvfølgelig rett i at det er dumt å framstå som noen man ikke er. Mange vil i det minste prøve å strekke seg for å vise interesse og for å kunne være interessant for den andre parten. Problemet er bare at det aldri kommer til å vare hvis man egentlig ikke er interessert.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Jeg har opplevd det samme. Det er jo bare helt håpløst. Hva ønsker de å oppnå med å lyge på seg interesser de ikke har? Når mannfolk lyger til meg på den måten tenker jeg at de bare er ute etter én ting, og den ene tingen er ikke et langvarig forhold. De må jo skjønne at jeg vil finne ut at de har løyet, og hva tenker de seg skjer da? Jeg lyger aldri på meg interesser eller meninger når jeg dater. Jeg er ute etter et fast, langvarig forhold, og da må jo fyren faktisk like meg som jeg er. Jeg har ikke lyst til å gå resten av livet og late som om jeg liker fotball og teltturer. Om han ikke liker den jeg er, så er han tydeligvis ikke den rette for meg. 1
Steinar40 Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 Jeg har opplevd det samme. Det er jo bare helt håpløst. Hva ønsker de å oppnå med å lyge på seg interesser de ikke har? Når mannfolk lyger til meg på den måten tenker jeg at de bare er ute etter én ting, og den ene tingen er ikke et langvarig forhold. De må jo skjønne at jeg vil finne ut at de har løyet, og hva tenker de seg skjer da? Jeg lyger aldri på meg interesser eller meninger når jeg dater. Jeg er ute etter et fast, langvarig forhold, og da må jo fyren faktisk like meg som jeg er. Jeg har ikke lyst til å gå resten av livet og late som om jeg liker fotball og teltturer. Om han ikke liker den jeg er, så er han tydeligvis ikke den rette for meg. Nja, jeg er ikke helt enig med deg i dette. Folk som juger (eller overdriver) kan meget godt være interessert i et langvarig forhold. Problemet er bare det at de ikke tenker langt nok til å innse at folk er nødt til å være "like nok" for at forholdet skal kunne fungere i praksis over tid.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 (endret) Eksen min løy til meg i datingfasen, og når han begynte å være seg selv visste det seg at vi slett ikke passet sammen. Vi bare kranglet og han gjorde meg deprimert. Tror han likte kun utseendet mitt, men ikke noe av det jeg stod for. Anbefaler derfor alle å være seg selv. Endret 4. april 2012 av _Blomsten_ 1
BergenBy Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Folk som oppfører seg på denne måten ser på seg selv som mindre verdt enn deg, og prøver derfor å kvalifisere seg til å bli en potensiell partner eller ONS for deg. Enkel logikk, men håpløst og tåpelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå