Gå til innhold

barnetv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fysj, de nymotens barne-TV programmene som blir sendt i dag altså. Masete og slitsomme orangotanger (?) og programledere som er barnsligere en barna selv. Nei, takke meg til Flykten fra dyreskogen, Sesam Stasjon, Portveien 2 og Mumitrollet ja. Jeg mener at barn ikke har vondt av å bli litt redd for Hufsa.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

Haha, woord! Savner Pokemin, Flukten fra dyreskogen, Arthur, de derre kengurene som spilte basketball og det meste egentlig. Til og med Teletubbiene. Såå glad eg ikkje ble født etter 1995 sånn at eg akkurat fikk smake på god kvalitets-tv og musikk. Barn vokser så kjapt opp i dag. Disney hele dagen på kidsa i huset her. Og hvem er på skjermen? Jo, nysminkende, veslevoksne jenter som spiller dåårlige roller og skaper en dårlig humor. Hufsa er jo en klassiker, alle barn har godt av å bli litt skremt ^^ konklusjon: barne-tv now a' days er crap. Begrunnelse: fins ikkje ord, alt varuansett bedre før. Lenge leve the 90's.

• 2 år senere...
Skrevet

Bjørnen i det blå huset <3

Skrevet

Da jeg var liten, hatet jeg programmer som Sesam Stasjon, Huset med det rare i, lilly's butikk, etc. Likte best tegnefilmer. Gledet meg alltid til Dyrene i Hjorteparken, Mummitrollet etc. Syns ikke TV for barn trenger a vaere saa pedagogisk, blir fort kunstig og kjedelig. Syns synd paa barna i dag som maa se paa all dritten paa Disney Channel og cartoon network:/

Skrevet

Egentlig mener jeg at ikke alt barna ser på av slike ting bør være "pedagogisk riktig". Dette gjelder forøvrig også barneteater.

De lærer veldig mye hvor enn de er, om det er i barnehage, hjemme eller i andre aktiviteter. Noe bør kunne være ren og skjær underholdning for barna også.

Sier ikke at de aldri skal lære noe av barne-tv heller, med det bør ikke være et kriterie synes jeg:)

Skrevet

Mye av det som går idag, er jo samme som i gamledager.

Mummitrollet, brannmann Sam, postmann Pat, professor Baltasar.

Noe i gamledager var snålt, noe idag er snålt. For våre barn, blir det de vokser opp med det som er bra, slik vårt var for oss.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er mye bra på NRK Super. Men reklame-barne-TV-kanalene sender mye rask. Bråkete og masete greier.

Vi bruker nett-TV mye, vi, da kan vi velge ut de programmene vi (og ungene, så klart) liker og så kan vi se barne-TV etter middag, om det ikke er akkurat kl 18.

Kråkeklubben, Trond med hammer'n, Dragerytterne og Øysteins blyant er favoritter her i huset. Og minstemann er stor fan av Drømmehagen.

Skrevet

Småttisen min har fått dilla på Lille Jack.... Hahaha... Det syntes jeg var teit serie, men han danser og vinker og koser seg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...