Gjest anonym Skrevet 3. april 2012 #1 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg synes mye av det de sender som barnetv er dårlig "underholdning" for små barn. Jeg tenker da på det som sendes på nrk. Har ei jente på fem år og som r følsom og "var" av seg og hun blir ofte redd og engstelig av mange av de programmene som sendes. hva tenker dere om barne-tv nå til dags? Jeg synes barnetv jeg så på som barn,var mye koseligere,lærerikt og bedre tilpasset barn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirama Skrevet 3. april 2012 #2 Del Skrevet 3. april 2012 Tja.. mye de lagte før i tiden var også dårlig. Jeg fikk blandt annet med meg en kommentar fra Snurre Sprett idag når minsten så på det. "Jeg er så kåt, jeg tar meg en båt". Og dette er fra 70 tallet? Eller tidligere? F.eks dyrene i dyreskogen (eller hjorteparken?) er det beste barnetv programmet ever. Det gikk forøvrig på NRK i dag tidlig. Disney Junior har en del søte programmer for de aller minste, men jeg ser jo også at det er myyye dritt på NRK, og disse andre barnekanalene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #3 Del Skrevet 3. april 2012 Barne-tv for de minste barna er kun mellom 18 og 18.30. Blir hun engstelig av de programmene som sendes da? Jeg synes barne-tv er genialt, og tusen ganger bedre enn da jeg var barn selv. Programlederne er fantastiske, konseptene er morsomme, man lærer mye og det er ikke den kvasipedagogiske nedpratende måten å underholde på som ofte gikk igjen i min barndom. Jeg ser alltid barne-tv med ungene mine, og det er veldig sjeldent skumle ting i den første halvtimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. april 2012 #4 Del Skrevet 3. april 2012 Eg tykkjer det meste av det som går på NRK er greitt. No ser ungane mine for det meste berre på Fantorangen om kveldane, og det er jo veldig koslege og barnslege program. Timmy Tid er jo kjempebra! Elles er det stor jubel viss det er Mummitrollet, Brannmann Sam, Postmann Pat, Tøfferud, Byggmester Bob osv. Kva program meiner du er for skumle? Eg er einig i at det er ein del som er veldig masete. Kaptein Sabeltann er vel det einaste som har vore "skummelt" her, så det ser dei ikkje på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #5 Del Skrevet 3. april 2012 F.eks dyrene i dyreskogen (eller hjorteparken?) er det beste barnetv programmet ever. Det gikk forøvrig på NRK i dag tidlig. Jeg går ut i fra at du mener "Flukta fra Dyreskogen" - og er helt uenig med deg. Snakker om å pøse på med drama i en serie. Den serien lar jeg aldri ungene se uten oppsyn, jeg har sett den før og vet hva som skjer og forklarer underveis. De advarer til og med mot den på Påskemorgen ("se sammen med en voksen") og det er ikke uten grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2012 #6 Del Skrevet 3. april 2012 hei, barnetv på nrk 3 er da kjempe bra! Veldig mange pedagogiske programmer som er lærerrike der ja! Men hvis du ser sammen med henne så ser du nok hva som er dårlig og bra?! Er litt forskjellig om programmene er myntet på de aller minste eller skolebarn har eg sett, men stort sett bra. Men kan jo si det sånn at det er forskjellig hva de liker også. Min yngste på 5 år er "livredd" kaptein sabeltann, mens fetteren på 2 år er fanatisk opptatt av helten sabeltann.. Selv er jeg vokst opp med portveien 2 og ser det du mener med at det var mye bra før. I forskjell så kan jo barna i dag se tv hele dagen med barnetv om de får lov, så at noe som blir fyllt opp med på tv er litt dårligere kan jo skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #7 Del Skrevet 4. april 2012 Blir de redd, slå av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 4. april 2012 #8 Del Skrevet 4. april 2012 syns barnetv på NRK er ganske så uskyldig sammenlignet med cartoon network og alle disse andre kanalene som sender søppel tv for barn. Mye mer skumle historier for barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 4. april 2012 #9 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg synes det er ganske mye bra, egentlig. Min snart 3-årige datter liker Fantorangen på NRK Super og noen ganger barne-TV for de litt større barna (18-18:30). Hun har blitt skremt én gang, og det var av et fjes som Øistein fra Øisteins blyant tegnet ... det var "skummelt". Ellers har vi ikke Playhouse Disney, men vi har endel DVD-er med Mikkes Klubbhus og Små Einsteins, og de eeeelsker hun. Ingenting skummelt der, med unntak av edderkopper av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 4. april 2012 #10 Del Skrevet 4. april 2012 Selv er jeg vokst opp med portveien 2 og ser det du mener med at det var mye bra før. Jeg var liivredd Eli Rygg som barn! Så det kommer nok an på hvem du spør. Sesam stasjon og huset med det rare i var favoritten her. Ingen skumle damer der heldigvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. april 2012 #11 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg var liivredd Eli Rygg som barn! Så det kommer nok an på hvem du spør. Sesam stasjon og huset med det rare i var favoritten her. Ingen skumle damer der heldigvis.. Eg likte godt Portveien 2, digga den sjiraffen som budde bak sofaen Sesam Stasjon var grusomt. Ultrapedagogisk og opplærande. Mykje av det ungane mine likar er jo det eg likte då eg var barn - Mummitrollet, Postmann Pat, Brannmann Sam osv. Kanskje det er ein pekepinn på kva som "held seg" og dermed er bra barne_TV? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #12 Del Skrevet 4. april 2012 Du får høre med NRK om de kan sende "Lekestue" i reprise... Noe mindre skummelt enn det skal du lete lenge etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. april 2012 #13 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg er enig i at det er mye dårlig på TV noen ganger, men det er også en del bra. Da vi var små var det jo stort sett bare en halvtime hver dag, og det er klart de kunne fokusere på at denne halvtimen skulle bli bra. Nå er det mange kanaler som skal fylles med mange timer med underholdning, og da vil også kvaliteten variere. Det er selvfølgelig ikke bra om barna ser på TV i mange timer hver dag, men jeg er veldig glad for at vi kan sette på TVen når det passer familien, og ikke bare kl 18. Husker hvor skuffet jeg ble hver gang vi skulle spise middag midt i barne-TV. Selv bruker vi en god del DVDer for å ha litt mer kontroll på hva barna ser på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #14 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg går ut i fra at du mener "Flukta fra Dyreskogen" - og er helt uenig med deg. Snakker om å pøse på med drama i en serie. Den serien lar jeg aldri ungene se uten oppsyn, jeg har sett den før og vet hva som skjer og forklarer underveis. De advarer til og med mot den på Påskemorgen ("se sammen med en voksen") og det er ikke uten grunn. Er du seriøs?? Programmet er jo bare kjempesøtt! Jeg har selv vokst opp med dette programmet, og jeg gledet meg til det skulle begynne klokka 18.00 Mødre skal nå beskytte ungene så til de grader! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirama Skrevet 5. april 2012 #15 Del Skrevet 5. april 2012 Jeg går ut i fra at du mener "Flukta fra Dyreskogen" - og er helt uenig med deg. Snakker om å pøse på med drama i en serie. Den serien lar jeg aldri ungene se uten oppsyn, jeg har sett den før og vet hva som skjer og forklarer underveis. De advarer til og med mot den på Påskemorgen ("se sammen med en voksen") og det er ikke uten grunn. Mener du det? Hm... Hva får dine unger se da? Jeg regner med at de heller ikke får se mummitrollet, Karius og Baktus, eller noen av disse seriene heller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 5. april 2012 #16 Del Skrevet 5. april 2012 Eg likte "Flukta frå Dyreskogen" kjempegodt då eg var lita! No var eg ein god del eldre enn ungane mine er no, då eg såg det, men ungane mine likar godt å sjå på det no. Men eg sit saman med dei sida det kan vera litt skummelt, og det kan vera ting dei ikkje forstår (ungane mine er tross alt berre 2 og 4), men til større ungar (skulealder) ser eg ikkje kvifor det skulle vera noko problem å la dei sjå det åleine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 5. april 2012 #17 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Jeg vet ikke helt jeg........jeg var barn på 70-tallet, og var livredd pompel og pilt...(ble nesten traumatisert..) har ei jente på 8 nå som synes at barnetv er møkka kjedelig...... For ikke å snakke om Hufsa! Var livredd henne!!! Endret 5. april 2012 av maya76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #18 Del Skrevet 5. april 2012 hva tenker dere om barne-tv nå til dags? Jeg synes barnetv jeg så på som barn,var mye koseligere,lærerikt og bedre tilpasset barn.... Enig med deg- jeg hadde mye moro med Muldvarpen og Skomakergata. Og med Anne-Cath Vestlys bøker, for den saks skyld. Men det er en annen tid. Jeg opplevde det selv da jeg så Skomakergata med ungene den siste gangen, og prøvde å lese Anne-Caths bøker høyt. Dessverre er jo begge deler drit kjedelig, så lenge barna er over tre år. Et kapittel om hvordan Tøfflus leter etter sin persilledusk... det er det jo egentlig bare vi foreldre som elsker Moren min er lærer og skolebibliotekar, og hun er utrolig lei av foreldre som romantiserer Egner, Vestly og alle fortellingene som tar plassen fra de nye, fine, relevante barnebøkene. Jeg antar det er noe av det samme med TV. For vår del har vi bevisst blokket Cartoon Network og Disney Channel, som i våre øyne er plastikk-kanaler med mye fjas. Ungene har NRK3, Discovery, BBC Nature og sånne ting tilgjengelig. Aldri vært noe problem, og nei- jeg synes overhodet ikke at NRK3 er dårligere enn TV var før. Og hvis barna blir redde, er det jo fullt lov å skru av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 6. april 2012 #19 Del Skrevet 6. april 2012 Jeg syns nrk super har mye bra og lærerikt, også det som er beregnet for større barn og unge. Megafon, Finfredag, Amigo grande, det er gode tv-produksjoner. Skal du ha ordentlig søppel, kan du switche over til Cartoon Network. Det er dritt-tv, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #20 Del Skrevet 6. april 2012 Jeg synes mye av det de sender som barnetv er dårlig "underholdning" for små barn. Jeg tenker da på det som sendes på nrk. Har ei jente på fem år og som r følsom og "var" av seg og hun blir ofte redd og engstelig av mange av de programmene som sendes. hva tenker dere om barne-tv nå til dags? Jeg synes barnetv jeg så på som barn,var mye koseligere,lærerikt og bedre tilpasset barn.... Må alt være så utrolig pedagogisk riktig hele tiden?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå