Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på flyttefot, og trenger derfor leilighet. Det er ganske langt unna mitt nåværende bosted, men jeg skal være noen uker på nytt bosted i mai. Tenkte derfor å ha annonse slik at jeg kan komme meg på noen visninger mens jeg var der. Det jeg lurer på er om jeg skal sette annonse i lokalavisen, Finn.no eller begge. Hvor detaljert burde annonsen være og burde jeg ha med bilde(ser noen gjør det på Finn)

Jeg må tenke både økonomi og tidsaspektet, og vil derfor være så effektiv som mulig. Håper noen har noen gode råd der ute, denne flyttingen er litt sånn "ta tak i livet ditt og gjøre noe" og er derfor føles det viktig å gjøre mest mulig rett.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Legg med bilde av deg selv, gjerne et bilde hvor du gjør noe som folk syns er positivt som deg på fjelltur eller fisker.

Skriv kort om deg selv, om du er i fast jobb/sikker betaler, trekk frem positive egenskaper som f.eks om du ikke fester, ikke røyker osv

Si litt om hva slags leilighet du ønsker.

Har noen venner som har gjort dette og fått seg leilighet etter bare noen få dager.

Finn.no er tilgjengelig for alle så jeg ville gått for det.

Finnes sikkert de som leier ut, men som ikke oppholder seg i den byen også

Endret av Ryvre
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig dyrt på finn.no, så jeg ville prøvd å sette inn annonse i lokalavisen først. Har fått tilbud om et par leiligheter på den måten :)

AnonymBruker
Skrevet

Lokalavisa har gjerne nettannonser som ikke koster noe.

Jeg som utleier ville gjerne hatt et bilde, info om hvem du var og hva du jobbet med/studerer. Hva du søker etter. Om mulig hvorfor du flytter. Viktig er også om du kan oppgi referanser.

Gjest plastboka
Skrevet

Skriv at du et "omgjengelig, sosialt ordensmenneske, som ikke spiller høy musikk" eller noe slikt, som forteller at du (forhåpentligvis) er oppegående, og av og til ser dagsrevyen, men av og til også drar ut en tur.

Skrevet

Har snakket litt med folk i påsken, og noen mener jeg burde sette inn en annonse i Finn.no som er litt "blikkfang" f.eks. "verdens" beste leieboer ledig for hyggelig husvert el.l. men jeg er usikker. Nå må sies at jeg er faktisk en veldig god leieboer, både når det gjelder betaling av husleie, oppførsel(bl.a. ikke-røyker), alder(52) og lydnivå(spiller ikke høy musikk,bortsett med headsett :fnise: )eneste minuset er at jeg er ufør, og totalt usosial når det røyner som verst, men betaler alltid husleie i god margin før frist.

Jeg er jo klar over at det ikke bestandig er så lett å være huseier, folk lyver, betaler ikke husleie, bråker osv., men det er jo vel så viktig å ha en god husvert når man er avhengig av andre for å bo. Hjem for meg er jo det stedet jeg skal føle meg trygg på og da er forutsigbarhet veldig viktig.

Og så er det DET med bilde da, hittil fått sånn ca 50/50 på om jeg bør ha det eller ikke. Noen mener jeg kan få endel useriøse henvendelser fordi jeg er enslig kvinne, spesielt hvis jeg har bilde. Uff :trist: det skal sannelig ikke være lett dette styret

AnonymBruker
Skrevet

Du bør også få med deg om du kan betale depositum.

Skrevet

Har snakket litt med folk i påsken, og noen mener jeg burde sette inn en annonse i Finn.no som er litt "blikkfang" f.eks. "verdens" beste leieboer ledig for hyggelig husvert el.l. men jeg er usikker. Nå må sies at jeg er faktisk en veldig god leieboer, både når det gjelder betaling av husleie, oppførsel(bl.a. ikke-røyker), alder(52) og lydnivå(spiller ikke høy musikk,bortsett med headsett :fnise: )eneste minuset er at jeg er ufør, og totalt usosial når det røyner som verst, men betaler alltid husleie i god margin før frist.

Jeg er jo klar over at det ikke bestandig er så lett å være huseier, folk lyver, betaler ikke husleie, bråker osv., men det er jo vel så viktig å ha en god husvert når man er avhengig av andre for å bo. Hjem for meg er jo det stedet jeg skal føle meg trygg på og da er forutsigbarhet veldig viktig.

Og så er det DET med bilde da, hittil fått sånn ca 50/50 på om jeg bør ha det eller ikke. Noen mener jeg kan få endel useriøse henvendelser fordi jeg er enslig kvinne, spesielt hvis jeg har bilde. Uff :trist: det skal sannelig ikke være lett dette styret

Vi har en hybel til deg! Men det spørs jo litt hvor i landet den skal være da ;)

Skrevet

Vi har en hybel til deg! Men det spørs jo litt hvor i landet den skal være da ;)

:fnise: Hyggelig med slik respons, men jeg må nok ha en leilighet, er mor/bestemor og de må jo kunne besøke meg iblant. Stedet jeg håper blir mitt neste hjemsted er Vestlandets hovedstad, Bergen :hjerte:

Gjest Tirkes
Skrevet

Dersom du leier nå, så ville jeg spurt nåværende husvert om en attest/referanse, og nevnt i annonnsen at "Har referanse fra tidligere leieforhold". Er ofte positivt for de som leier ut, på lik linje med de som ansetter folk.

:)

Ellers har du fått masse gode tips. Dersom du skal annonnsere i feks BT, så gjør som jeg gjorde når jeg satte en slik annonnse inn i en Oslo-avis - ring dem i stedet for å bestille annonnsen på nett. De som tar i mot samtalen din kjenner ofte godt til vanlige forkortinger brukt, og har kanskje også noen tips om hva som er vanlig å ha med!

• Liker 2
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg fikk leilighet etter å ha lagt ut annonse gratis på hybel.no.

Jeg hadde med bilde (typisk turbilde :gjeiper), litt om meg selv og hva jeg driver med og hva jeg var ute etter. Ble opprings ikke så lenge etter med forespørsel om jeg ville se på kjellerleilighet hos et veldig hyggelig ektepar. Mye billigere enn noen av de annonsene jeg så på ble det også :)

Så det lønner seg helt klart å legge ut annonse, ta med bilde, og skrive litt om seg selv. Mange som har fått leilighet på den måten.

Skrevet

Da vi søkte på leilighet la vi ut annonse på både Finn.no og Hybel.no. Vi hadde kort om oss selv og ett "trivelig" bilde, for det er virkelig viktig at du ser interessant og rolig ut. Husk, det er bildet de ser først som regel og det er ofte også bildet som får folk til å gå inn på annonsen i utgangspunktet. Skriv noen positive egenskaper ved deg selv, men hold det hele kort. LYKKE TIL! :klemmer:

Skrevet

:fnise: Hyggelig med slik respons, men jeg må nok ha en leilighet, er mor/bestemor og de må jo kunne besøke meg iblant. Stedet jeg håper blir mitt neste hjemsted er Vestlandets hovedstad, Bergen :hjerte:

Jaja, det var synd. Det høres i allefall ut som om du blir en hyggelig leieboer!

Skrevet

Vil anbefale deg å bruke hybel.no, her er det gratis å legge ut annonser :) Tror flere og flere utleiere leter her etter leieboere i alle fall.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Bilde er sikkert lurt (ikke festbilde, selvsagt), og få med at du har stabil inntekt (enten det er fra lånekassen eller lønn). Tipper mange frykter røyking inne, så røykfri er sikkert et pluss. Kanskje en humoristisk vri ala "røykfri student som vet hvordan h*n bytter lyspære selv søker leilighet (...)". Om du er villig og har mulighet til å hjelpe med handling, snømåking eller plenklipp kan det bidra til å skaffe rimelig leie hos eldre som kan trenge en ung og hjelpende hånd i blant.

Om det er i Bergen du skal bo, så er det mye rimeligere utenfor sentrum, men sjekk hvor det er greit for deg å bo mtp buss ol.

Skrevet

Vil anbefale deg å bruke hybel.no, her er det gratis å legge ut annonser :) Tror flere og flere utleiere leter her etter leieboere i alle fall.

Nå er jo jeg 52 år og leter etter leilighet, så det spørs vel om hybel.no er rette plassen da :biggrin: men alle positive innspill settes pris på

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Nå er jo jeg 52 år og leter etter leilighet, så det spørs vel om hybel.no er rette plassen da :biggrin: men alle positive innspill settes pris på

Jeg fikk leilighet der ;)

Flere og flere bruker hybel.no, siden det er gratis, i motsetning til finn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...