Gå til innhold

Microsoft Outlook 2003

Anbefalte innlegg

Gjest Desperada
Skrevet

Har brukt dette programmet og har masse viktige mailer der. Idag fikk jeg plutselig beskjed om at en eller annen server ikke er tilgjengelig sånn at jeg kommer ikke inn på programmet engang- kan jo bruke et annet mailprogram men får ikke hentet ut de mailene jeg allerede har der!

Programmet kan bare ryke og reise, har sjekket litt og funnet ut at det ikke er uvanlig å ha problemer med det, men hvor finner jeg igjen mailene mine? Noen som aner hvor de blir lagret på maskina? Litt desperat, må gi tilbakemeldinger på flere av de mailene IDAG!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du Exchange eller Pop (med andre ord: bruker du den privat eller i bedriftssammenheng)?

Skrevet

Kan det være at mailserveren rett og slett bare er nede? Likevel burde du jo kunne komme deg inn på selve programmet da.. :roll:

Om du tror det kan være mailserveren, så prøv igjen flere ganger i løpet av dagen, evt. ta kontakt med de du har mailen din hos og hør om de har problemer.

Kan kanskje også hjelpe å bare starte om maskinen..

Gjest Anonymous
Skrevet
Bruker du Exchange eller Pop (med andre ord: bruker du den privat eller i bedriftssammenheng)?

Begge deler. bruker online og activeisp.

Men jeg tror egentlig ikke at det har noe med det å gjøre, for hjemmesidene mine fungerer fint og jeg har ikke problemer med noe annet. Jeg får også sendt og mottatt mail når jeg bruker et annet mailprogram. Det er bare det programmet som er på trynet. Og jeg finner ikke mailen min :grine:

Skrevet

For at du skal kunne lese eposter online, må du velge "ja" på "Har du maskinen med på reiser?"

Exchange er et system der alle epostene dine ligger på serveren og du må koble deg til serveren for å se dem!

Skrevet

Hmm, kan virke som om programmet har slått seg vrangt, ja.

1) Bruker du Exchangeserver til å lese mailen din, så ligger fortsatt all mail der. Verken online eller activeisp bruker exchange (hva jeg vet), men pop.

2) Dersom du bruker pop og ikke har valgt å lagre en kopi på server (hvilket ikke er normalt å velge), ligger din mail bare ett sted: i fil på din harddisk.

2.1) Denne fila heter outlook.pst (dersom du ikke har endret navnet) og kan fint åpnes med andre Outlook en det som du nå har problemer med. Kopier denne fila, reinstaller Office 2003 (reparere). Åpne Outlook en gang, lukke Outlook med en gang og så erstatter du den nye, tomme, outlook.pst med den gamle outlook.pst-fila di. Jeg gjør dette hver gang jeg reinstallerer. Dersom outlook.pst er korrupt (ødelagt) har du et problem som ikke jeg klarer å løse.

Outlook.pst finner du som oftest på følgende sti:

c:documents and settingsbrukernavnet dittLocal SettingsApplication DataMicrosoftoutlook

Vær OBS på at den fila vanligvis er skjult og du derfor må ha muliggjort at du får se skjulte filer (ellers ser du den ikke selv om den er der).

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk, jeg skal prøve! Tror jeg holder meg til det gamle outlook-programmet, har hørt flere som har problemer med det nye. Bare jeg finner mailene er jeg såre fornøyd! Takk så langt!

Skrevet

Jeg er en ganske så tung bruker av Outlook (og da mener jeg at jeg bruker veldig mange av funksjonene som Outlook tilbyr). Jeg har ikke hatt et eneste problem med Outlook 2003! Og det selv om jeg har en pilråtten laptop som jeg kjører det på (jaaaada, den skal reklameres på denne uka *snufs*).

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker Liveupdate, det er der problemet ligger tror jeg. Den laster ned oppdateringer men det er for mye fancy schmancy i programmet til at den greier å takle nye ting....

Skrevet

Installerte 2003 beta i sommer, og har aldri angret. :) Og Outlook 2003 fullversjon er enda bedre. Beste forbedringen i noe MS-program på lenge, synes jeg. Vi har lagt om fra Exchange 2000 til 2003 på jobben, og i den forbindelse har vi installert Outlook 2003 på en del maskiner. Det fungerer MYE bedre enn Outlook 2000 / XP (2002), og alle er fornøyd. :)

Så ikke gi opp! Men Microsoft har gjort en del oppdateringer i forhold til sikkerhet i nye Office (spes. Outlook), så det er mulig at du sliter litt med å få brukt 3-parts verktøy som utnyttet muligheter i Outlook 2000 som MS har sikret i 2003.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...